Mel Gibson gör en ny grym Jesusfilm

Status
Ej öppen för fler svar.

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Angående Mel Gibson-filmen.

Jag har hört mycket om den, och jag ser hittills possitivt på den. Tänker dock inte upphöja den till skyarna, knappast förrns jag sett den, och efteråt prisar jag Gud istället.

John

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Forkman skrev:
Joo då den har jag sett, riktigt bra.
Minns du avsnittet precis när han fått sparken och åker bil....och då ber om tecken?

Alla ser eller förstår inte varningar som visas.. eller ignorerar dem helt. Varför? Jo, människan har ett val. Och valet får konsekvenser...

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
John skrev:
Minns du avsnittet precis när han fått sparken och åker bil....och då ber om tecken?

Alla ser eller förstår inte varningar som visas.. eller ignorerar dem helt. Varför? Jo, människan har ett val. Och valet får konsekvenser...

Förklara varför jag fick cancer. Spännande att höra din förklaring till det. :confused:
Jag fattar inte vitsen med det. :va
Nu tror jag inte att någon annan än min kropp kan rå för att jag fick cancer men tjatet om att en eventuell gud skulle vara sådär myspys snäll och ha ett finger med i spelet jämt vete fan om jag kan hålla med om.
Skulle han finnas: Jag--> :fatta!<-- Gud
Jag tror på mig själv och ingen annan!

John

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
**edited**

Ber om ursäkt att inlägget missuppfattades så grovt, det var inte min mening.

Hänvisar till inlägg nummer #70.

Mvh, John

Last edited:

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
John skrev:
Det beror på främst två val. Dels ett val som du inte kunde göra något åt, och ett val du har kunnat och kan göra något åt.

Det första valet var Adams, i begynnelsen av jorden. Han valde att inte lyda Gud, och gick miste om de välsignelser Gud för med sig. En av de saker som Guds välsignelse för med sig är hälsa, att man aldrig behöver vara sjuk.
Den välsignelsen förlorade människosläktet i u med att den första i släktledet klantade sig.

Det andra valet är ditt. I u med att Jesus gick in och gjorde ett offer för vår skull (=släktleden efter Jesu tid) så kan vi få den välsignelsen som Adam hade en gång för länge sedan. Att aldrig behöva bli sjuka.
Valet du kunde göra, och fortfarande kan göra, är att gå in i den välsignelsen. Att tro på Jesus.

Det har ingenting med kyrkor hit och dit att göra, det handlar om att tro på Jesus.

Skulle jag ha dig här skulle jag ge dig en rammelbuljong på studs! :fatta! :kulspruta

Skulle du sagt det där till mig i vintras när jag hade cancer hade jag förmodligen stryp dig på plats.

Nu nöjer jag mig med att kalla dig för naiv idiot.
Hoppas att du tillfrisknar.

De enda jag har att tacka är mig själv samt läkare, cellgifter och strålning.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
John skrev:
Det beror på främst två val. Dels ett val som du inte kunde göra något åt, och ett val du har kunnat och kan göra något åt.

Det första valet var Adams, i begynnelsen av jorden. Han valde att inte lyda Gud, och gick miste om de välsignelser Gud för med sig. En av de saker som Guds välsignelse för med sig är hälsa, att man aldrig behöver vara sjuk.
Den välsignelsen förlorade människosläktet i u med att den första i släktledet klantade sig.

Det andra valet är ditt. I u med att Jesus gick in och gjorde ett offer för vår skull (=släktleden efter Jesu tid) så kan vi få den välsignelsen som Adam hade en gång för länge sedan. Att aldrig behöva bli sjuka.
Valet du kunde göra, och fortfarande kan göra, är att gå in i den välsignelsen. Att tro på Jesus.

Det har ingenting med kyrkor hit och dit att göra, det handlar om att tro på Jesus.

John, jag har "nästan" alltid respekterat och intresserat följt och läst vad du skrivit. Vi har hållit olika ståndpunkter, men man kan ändå mötas i konstruktiv dialog. Men nu måste väl till och med du förstå att du är långt ute i den värsta formen av framgångsteologi och rör. Vad du påstår är att alla som är sjuka/handikappade inte "öppnat" sitt hjärta tillräckligt för Jesus. Om du får cancer tror du inte tillräckligt. Om du var kristen innan och får reumatism så var du inte tillräckligt troende etc. Detta är inget annat än ett hån mot de som utsatts för sjukdom eller handikapp.
Fundera på vad vetenskapen säger om smitta och handikapp och fundera sen vidare på vad Jesus/Gud/helig ande kan ha för antibiotisk eller genterapeutisk verkan.

gladh

Rikard

EvolutionVsGod.com
Gick med
7 May 2003
Hoj
Fireblade
Satan har begränsad makt. Jesus ha besegrat döden och har all makt på himmelen och på jorden. Men satan och hans demoner lever och verkar på jorden.
Satan ljuger, förvrider sanningen. Han vill stjäla vårt liv och vill att vi skall gå fölorade. Satan är en fd. ärkeängel i klass med Mikael och Gabriel skapad av Gud. Han blev högmodig vill själv bli gud. Då tilldelade Gud honom ett rike och gav honom alla egenskaper som Gud inte är. Dvs allt igenom ond, högmodig och stolt. Satan tog också med sig en tredjedel av Guds änglaskara, fallna änglar som är hans medhjälpare.
Satan har en plan för varje människa och det är att föra den bort från gemenskap med Gud. Detta genom lögner till var och en i passande situationen. Gud verkar genom människor och det gör satan också. Skillnaden är att satan inte kan höra dina tankar. Om satan har lyckat få oss att tro att Gud inte älskar dig. Att du är misslyckad och att du inte har någon mening på denna jord och med detta liv så har han vunnit.
Han skall kastas i helvetet men än så länge verkar han och sina på jorden.
Personligen har jag svårt att förstå i vissa fall hur Gud kan tillåta så mycket elände inträffa. Men Gud är en mycket god Gud. Han är omsorgsfull och vill inte att någon skall gå förlorad. Det var därför Gud blev människa och dog på korset 2000 år sedan, för att han vill ha gemenskap med oss. Detta är ingen saga utan verklighet 2004.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
John skrev:
...

....

Och här har man använt dig som referens i de här frågorna?!? Det händer troligtvis inte igen...

Precis pga det resonemanget så blir så mycket religion motbjudande. Vad säger ni till era församlingsmedlemmar när de blir sjuka?? "Du har valt fel väg?"
Men när de frommaste av de fromma drabbas av sjukdom och katastrofer så MÅSTE ni ha fel, antingen i det ni säger eller i själva grundtanken som ni tror på....

Bingo

&#34892;&#39387;&#21644;&#26159;&#23433;&#38748;&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
John skrev:

Ånä, så enkelt är det inte. Man måste också avstå från onans synd och sex före äktenskapet.

Eller har jag fel, John & Rikard?

Forkman

Uppe bland molnen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nepp
Satan har begränsad makt........ bla bla bla. Nu börjar vi snacka riktig dynga. Är det nån jag tror på så är det mig själv och det har funkat bra hittils.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Rikard skrev:
Satan har begränsad makt. Jesus ha besegrat döden och har all makt på himmelen och på jorden. Men satan och hans demoner lever och verkar på jorden.
Satan ljuger, förvrider sanningen. Han vill stjäla vårt liv och vill att vi skall gå fölorade. Satan är en fd. ärkeängel i klass med Mikael och Gabriel skapad av Gud. Han blev högmodig vill själv bli gud. Då tilldelade Gud honom ett rike och gav honom alla egenskaper som Gud inte är. Dvs allt igenom ond, högmodig och stolt. Satan tog också med sig en tredjedel av Guds änglaskara, fallna änglar som är hans medhjälpare.
Satan har en plan för varje människa och det är att föra den bort från gemenskap med Gud. Detta genom lögner till var och en i passande situationen. Gud verkar genom människor och det gör satan också. Skillnaden är att satan inte kan höra dina tankar. Om satan har lyckat få oss att tro att Gud inte älskar dig. Att du är misslyckad och att du inte har någon mening på denna jord och med detta liv så har han vunnit.
Han skall kastas i helvetet men än så länge verkar han och sina på jorden.
Personligen har jag svårt att förstå i vissa fall hur Gud kan tillåta så mycket elände inträffa. Men Gud är en mycket god Gud. Han är omsorgsfull och vill inte att någon skall gå förlorad. Det var därför Gud blev människa och dog på korset 2000 år sedan, för att han vill ha gemenskap med oss. Detta är ingen saga utan verklighet 2004.

Rikard jag börjar få ett hum om hur hjärntvättad du är. Tack för den insikten. Men istället för att fördriva tiden med att skriva religöst spam så kan du TILLFÖRA tråden något. T ex genom att diskutera istället för att missionera.

gladh

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
t-rex skrev:
Ojojoj, med all respekt för dig som människa John, men här har vi nog fan ett av de dummaste inläggen genom SHs historia.

Jag skriver under på Rexens rader, frånsett att jag fr o m Johns senaste alster inte på något vis hyser någon respekt för denne längre.

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Tänk vad lätt de var för 1000år sen....

... då behövde man bara gå ut och slå ihjäl en man så hamnade man i Valhall sen.... :tuttar

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Rikard skrev:
Satan har begränsad makt. Jesus ha besegrat döden och har all makt på himmelen och på jorden....
.....

Vem har begränsad makt? När en 100% lojal församlingsmedlem drabbas av en bilolycka och i ett slag förlorar sin fru och enda barn(fiktivt men har garanterat inträffat) så undrar man vem som tillåter, som har makt, som är omsorgsfull och inte vill att någon ska gå förlorad.... Främst undrar jag hur man kan tro på det.
..

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
KvalitetsMiffo skrev:
Tänk vad lätt de var för 1000år sen....

... då behövde man bara gå ut och slå ihjäl en man så hamnade man i Valhall sen.... :tuttar

Fel, du behövde bara gå ut och bli ihjälslagen av nån så hamnade du i Valhall.

gladh

Bingo

&#34892;&#39387;&#21644;&#26159;&#23433;&#38748;&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
John skrev:
En av de saker som Guds välsignelse för med sig är hälsa, att man aldrig behöver vara sjuk.
Du menar att välsignelsen är som ett vaccin mot klamydia och sånt, typ?

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Panigale
jösses..

intressant o se hur ni stoppar huvudet i sanden och upprepar erat mantra om och om igen.... föga förvånade är det också med tanke på substansen.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Bingo skrev:
Du menar att välsignelsen är som ett vaccin mot klamydia och sånt, typ?

Klamydia får du bara genom akter ej sanktionerade av Herren. Som att doppa snabeln i Eldsjön mao.

gladh

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Rikard skrev:
Hoppas denna film kan få många att vända om och inse att Jesus lever idag.

Ha de bra!
Rikard

:D Du skämtar va? :va

edit/ läste lite mer ingående i tråden och det är fan skrämmande att det finns så fundamentalistiska människor fortfarande i dagens samhälle. Vad beror det på? Dålig uppfostran? Som i den där byn där den 23-årige tjejen blev mördad, jag blir itne förvånad när man sen kunde se vad det var för människor som bodde där. En enda stor sekt i hela byn verkade det som. :Bugar

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...