Silwer
för******
Ett ord bara.
ELDSJÖN!
ELDSJÖN!
Chrille skrev:Vem har begränsad makt? När en 100% lojal församlingsmedlem drabbas av en bilolycka och i ett slag förlorar sin fru och enda barn(fiktivt men har garanterat inträffat) så undrar man vem som tillåter, som har makt, som är omsorgsfull och inte vill att någon ska gå förlorad.... Främst undrar jag hur man kan tro på det.
..
Lucky9 skrev:Jaja... ni gör ju inget vidare jobb när ni försöker frälsa oss "inte fullt så religösa".
/Lucky9
Rikard skrev:Det är ju fruktansvärt!
I en sådan situation kan man som troende reagera på två sätt antingen. Gud du är dum. Hur kunde du låte detta drabba mig. (Det tror jag ju alla gör till en början) eller säga Gud jag behöver dig. Hjälp mig!
Men tänk hur vi människor skulle vara om Gud hela gick in och påverkade allt. Då hade vi aldrig behövta ta ansvar för någonting.
Men nu påverkar Gud saker och ting mer än vi tror. Hande han lämnat oss helt vind för våg skulle vi vara helt förlorade.
Gud har koll!
Dee_cati skrev:Du skämtar va?
edit/ läste lite mer ingående i tråden och det är fan skrämmande att det finns så fundamentalistiska människor fortfarande i dagens samhälle. Vad beror det på? Dålig uppfostran? Som i den där byn där den 23-årige tjejen blev mördad, jag blir itne förvånad när man sen kunde se vad det var för människor som bodde där. En enda stor sekt i hela byn verkade det som.
Rikard skrev:Tog RR-licens men mötte Gud. Får sen om jag kan ta upp det någon dag.
Jo, jag undrar om välsignelsen gör mig immun mot sexuellt överförda sjukdomar. Gör den det?John skrev:LasseR6.
Är vi klara med det här missförståndet, eller är det någonting mer som är oklart?
Nej, välsignelsen gör dig inte immun mot någonting. Förrutom mot sarkastiska kommentarer.Bingo skrev:Jo, jag undrar om välsignelsen gör mig immun mot sexuellt överförda sjukdomar. Gör den det?
John skrev:Sjuk blir man, så är det bara, människan blir lätt sjuk, inget fel med det. Och fattig även för den delen. Men det finns välsignelser att få, absolut.
Sjuk blir även jag, och församlingsmedlemmar kors och tvärs. Men man kan bli helad, det har Gud lovat.
Det jag vet är att man kan bli frisk, och det tackar jag Gud för.
Men då ljög du tidigare när du sa att: "En av de saker som Guds välsignelse för med sig är hälsa, att man aldrig behöver vara sjuk."John skrev:Nej, välsignelsen gör dig inte immun mot någonting. Förrutom mot sarkastiska kommentarer.
Bingo skrev:Men då ljög du tidigare när du sa att: "En av de saker som Guds välsignelse för med sig är hälsa, att man aldrig behöver vara sjuk."
Aldrig är aldrig, oavsett smittoväg.
Men vaddå! Varför ska jag till Eldsjön!? Det var ju John som ljög...Silwer skrev:Du har syndat, nu blir det eldsjön för din del, arme man.
Chris Husky skrev:Rätt mig om jag har fel (vi förutsätter att detta gäller en god kristen)
1. Om man blir sjuk så bara är det så, antingen är det ens egets fel eller så är det bara slumpen. Gud har inget med detta att göra
2. Om/när man blir frisk så är det Guds förtjänst, efter som det har honom man ska tacka.
3. Om man förblir sjuk eller trillar av pinnen & samtidigt inte förtjänar det så faller det under kategorin "shit happens". Gud har inget med detta att göra.
Gud verkar ju ha gjort det ganska lätt för sig om man säger så.
Silwer skrev:Du har syndat, nu blir det eldsjön för din del, arme man.
Chris Husky skrev:1. Om man blir sjuk så bara är det så, antingen är det ens egets fel eller så är det bara slumpen. Gud har inget med detta att göra.
2. Om/när man blir frisk så är det Guds förtjänst, efter som det har honom man ska tacka.
3. Om man förblir sjuk eller trillar av pinnen & samtidigt inte förtjänar det så faller det under kategorin "shit happens". Gud har inget med detta att göra.
Gud verkar ju ha gjort det ganska lätt för sig om man säger så.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|