Mel Gibson gör en ny grym Jesusfilm

Status
Ej öppen för fler svar.

Rikard

EvolutionVsGod.com
Gick med
7 May 2003
Hoj
Fireblade
Chrille skrev:
Vem har begränsad makt? När en 100% lojal församlingsmedlem drabbas av en bilolycka och i ett slag förlorar sin fru och enda barn(fiktivt men har garanterat inträffat) så undrar man vem som tillåter, som har makt, som är omsorgsfull och inte vill att någon ska gå förlorad.... Främst undrar jag hur man kan tro på det.
..

Det är ju fruktansvärt!
I en sådan situation kan man som troende reagera på två sätt antingen. Gud du är dum. Hur kunde du låte detta drabba mig. (Det tror jag ju alla gör till en början) eller säga Gud jag behöver dig. Hjälp mig!

Men tänk hur vi människor skulle vara om Gud hela gick in och påverkade allt. Då hade vi aldrig behövta ta ansvar för någonting.

Men nu påverkar Gud saker och ting mer än vi tror. Hande han lämnat oss helt vind för våg skulle vi vara helt förlorade.

Gud har koll!

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800Fi
Alltså... helt seriöst, religösa människor skrämmer mig verkligen.

Att leva i en sån fantasivärld där man lever och mår bra bara man tror på Jesus tillräkligt mycket. Det är ju bara för mycket!

Att hävda att en annan människas olycka beror på att den människan inte tror tillräkligt mycket på Jesus... Jag menar, säg det där i nyllet på nån människa som råkat illa ut så ska ni se att ni tror inte tillräkligt på Jesus för ni kommer med största sannolikhet råka illa ut själva! Och det skulle ni förtjäna.

Jaja... ni gör ju inget vidare jobb när ni försöker frälsa oss "inte fullt så religösa".

/Lucky9

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Lucky9 skrev:
Jaja... ni gör ju inget vidare jobb när ni försöker frälsa oss "inte fullt så religösa".

/Lucky9

Ett visst mått av hätsk stämning har väl uppstått efter ett och annat antihumanistiskt inlägg. Jag förstår din ilska Lucky9, hade någon påstått något liknande efter att jag vakat flera dygn vid min morfars sjukbädd, då han blivit felbehandlad och slutligen avled i levercancer hade jag gladeligen nitat vederbörande. Men man ska inte vara långsinnt, ty de vet icke vad de partar om.

gladh

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Panigale
Rikard skrev:
Det är ju fruktansvärt!
I en sådan situation kan man som troende reagera på två sätt antingen. Gud du är dum. Hur kunde du låte detta drabba mig. (Det tror jag ju alla gör till en början) eller säga Gud jag behöver dig. Hjälp mig!

Men tänk hur vi människor skulle vara om Gud hela gick in och påverkade allt. Då hade vi aldrig behövta ta ansvar för någonting.

Men nu påverkar Gud saker och ting mer än vi tror. Hande han lämnat oss helt vind för våg skulle vi vara helt förlorade.

Gud har koll!

jasså? tycker det är mer ansvarslöst att tro allt ont försvinner ifall man tror på jesus..

fast det e ju klart, e ju jävligt enkelt o göra så.

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
Jag kände den här Rickard för några år sen.. Han jobbade på min kompis jobb och var då en helt vanlig kille som festade och svor... Sen rätt var det var så slog det över för honom och han åkte iväg på bibelskola i Österrike.. Efter det blev han som förbytt... Sorgligt men sant.

Själv tror jag bara på nuet och slumpen....(och Pripps blå)

Stavfel

Rikard

EvolutionVsGod.com
Gick med
7 May 2003
Hoj
Fireblade
Dee_cati skrev:
:D Du skämtar va? :va

edit/ läste lite mer ingående i tråden och det är fan skrämmande att det finns så fundamentalistiska människor fortfarande i dagens samhälle. Vad beror det på? Dålig uppfostran? Som i den där byn där den 23-årige tjejen blev mördad, jag blir itne förvånad när man sen kunde se vad det var för människor som bodde där. En enda stor sekt i hela byn verkade det som. :Bugar

Jag är snart31 år.
Jag mötte Jesus 2001. Fick ta emot den helige Ande.
Utan ha läst bibeln visste jag vem Gud va och vad som var sanning. Jag har ingen kristen bakgrund. Har varit en helgalen MC-förare sedan jag var 16. Tog RR-licens men mötte Gud. Får sen om jag kan ta upp det någon dag.

Ja vet det här kan låta helt skummt. Men så har är det och det är denna tron som vi som är kristna lever för. Jesus är Herre i vårt liv. Tror inte du skulle kalla mig galning om du lärde känna mig.

HA DE BRA!

Rikard

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
LasseR6.

Jag är inte på något sätt glad att du har varit sjuk. Jag är snarare glad att du har tillfrisknat. Verkligen glad för det, och jag är verkligen glad att vi har nått så långt i sjukvården och inom vetenskapen om just sjukdomar. Vi har massor att tacka den för. Bland annat att du är frisk. Toppen, skulle jag säga åt det. :tummenupp

gladh och Chrille.

Jag försöker inte att syfta på framgångsteologi och liknande. Sjuk blir man, så är det bara, människan blir lätt sjuk, inget fel med det. Och fattig även för den delen. Men det finns välsignelser att få, absolut.
Sjuk blir även jag, och församlingsmedlemmar kors och tvärs. Men man kan bli helad, det har Gud lovat.
Sen att det inte alltid händer, det vet jag inte varför det blir så.
Jag dömer ingen och säger att det beror på ditt eller datt, för det vet jag ingenting om. Om mitt inlägg har tolkats så, då ber jag så hemskt mycket om ursäkt, för det var inte min mening.

Det jag vet är att man kan bli frisk, och det tackar jag Gud för.

Är vi klara med det här missförståndet, eller är det någonting mer som är oklart?

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Som när jag gick i grundskolan och vi besökte en pingstkyrka, de pysslar ju med handpåläggning för att bota sjukdomar.
Då sa pastorn (eller vad de kallas) att en förkylning var lättast att bota, det tog bara några dar:)))))))))

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
John skrev:
LasseR6.
Är vi klara med det här missförståndet, eller är det någonting mer som är oklart?
Jo, jag undrar om välsignelsen gör mig immun mot sexuellt överförda sjukdomar. Gör den det?

John

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Bingo skrev:
Jo, jag undrar om välsignelsen gör mig immun mot sexuellt överförda sjukdomar. Gör den det?
Nej, välsignelsen gör dig inte immun mot någonting. Förrutom mot sarkastiska kommentarer. :rofl

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
John skrev:
Sjuk blir man, så är det bara, människan blir lätt sjuk, inget fel med det. Och fattig även för den delen. Men det finns välsignelser att få, absolut.
Sjuk blir även jag, och församlingsmedlemmar kors och tvärs. Men man kan bli helad, det har Gud lovat.

Det jag vet är att man kan bli frisk, och det tackar jag Gud för.

Rätt mig om jag har fel (vi förutsätter att detta gäller en god kristen)

1. Om man blir sjuk så bara är det så, antingen är det ens egets fel eller så är det bara slumpen. Gud har inget med detta att göra
2. Om/när man blir frisk så är det Guds förtjänst, efter som det har honom man ska tacka.
3. Om man förblir sjuk eller trillar av pinnen & samtidigt inte förtjänar det så faller det under kategorin "shit happens". Gud har inget med detta att göra.

Gud verkar ju ha gjort det ganska lätt för sig om man säger så.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
John skrev:
Nej, välsignelsen gör dig inte immun mot någonting. Förrutom mot sarkastiska kommentarer. :rofl
Men då ljög du tidigare när du sa att: "En av de saker som Guds välsignelse för med sig är hälsa, att man aldrig behöver vara sjuk."

Aldrig är aldrig, oavsett smittoväg.

:fatta!

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Silwer skrev:
Du har syndat, nu blir det eldsjön för din del, arme man.
Men vaddå! Varför ska jag till Eldsjön!? Det var ju John som ljög... :(

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Panigale
Chris Husky skrev:
Rätt mig om jag har fel (vi förutsätter att detta gäller en god kristen)

1. Om man blir sjuk så bara är det så, antingen är det ens egets fel eller så är det bara slumpen. Gud har inget med detta att göra
2. Om/när man blir frisk så är det Guds förtjänst, efter som det har honom man ska tacka.
3. Om man förblir sjuk eller trillar av pinnen & samtidigt inte förtjänar det så faller det under kategorin "shit happens". Gud har inget med detta att göra.

inte bara han som gjort det lätt för sig, andra påstår ju först att man blir sjuk p.g.a vissa val man gör, sen i nästa andetag är det lite si o så och man vet egentligen inte, editerar bort sina första förklaringar. och allt är tydligen fixat.

Ja, det är oklart.

John

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Chris Husky skrev:
1. Om man blir sjuk så bara är det så, antingen är det ens egets fel eller så är det bara slumpen. Gud har inget med detta att göra.

Kommentarer:
1. Ungefär. Satan spelar med i leken, han vill att alla ska bli sjuka... dock hinner han inte med alla på en gång, lyckligtvis.

2. Guds förtjänst..-tja..I Bibeln står det att Gud står bakom all läkedom, så ja, man skulle kunna se det så. Jag ser det inte alltid så.
MEN, läkarna och vetenskapen ska definitivt tackas. Utan den utvecklingen så hade vi inte kommit långt.

3. Då lyckades djävulen i det han ville. Han vill se folk sjuka o döda. Att folk blir friska ingår inte i hans planer. Mer åt shit happens-hållet för honom, tycker jag.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar