Mel Gibson gör en ny grym Jesusfilm

Status
Ej öppen för fler svar.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
gladh skrev:
Helt ok för mig, fast det är nog inte så bra att deportera mäniskor - det i sig blir så komunistiskt.

gladh

Precis, de ska minsann få smaka på sin egen medicin, de uslingarna. :gnissla

Daytona Peter

hojlös :-(
Gick med
4 May 2003
Hoj
Triumph Daytona T595 *såld*
Om jag inte minns fel så står det i de 10 gudsorden att det bara finns en gud, samtidigt står det att man inga andra gudar ska ha förutom "gud".
Det borde ju betyda att det finns andra gudar, eller? :va
Låter ju :kocko

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Rikard skrev:
Jag är snart31 år.
Jag mötte Jesus 2001. Fick ta emot den helige Ande.
Utan ha läst bibeln visste jag vem Gud va och vad som var sanning. Jag har ingen kristen bakgrund. Har varit en helgalen MC-förare sedan jag var 16. Tog RR-licens men mötte Gud. Får sen om jag kan ta upp det någon dag.

Ja vet det här kan låta helt skummt. Men så har är det och det är denna tron som vi som är kristna lever för. Jesus är Herre i vårt liv. Tror inte du skulle kalla mig galning om du lärde känna mig.

HA DE BRA!

Rikard

Möjligt att jag inte skulle kalla dig galning om jag kände dig, men samtidigt skulle jag aldrig i hela mitt liv vistas i närheten av sådana människor. Om jag visste om det alltså. Mina svärföräldrar kallar sig kristna, men de vet vad jag tycker om det och pratar inte om det i min närvaro. Ska tillägga att de är inte sådana kristna som går i kyrkan och ber till gud som tur är.
Ta gärna illa upp, men det är finns inget andra ord än "sinnesvaga människor" för fundamentalister. Jag liter inte på er och jag skulle heller aldrig uppmuntra till detta beteende. Varför är det så viktigt att ha en fantasi att förlita sig på? När det är svårt, talar du med din gud och det blir bra sedan? Och du förstår inte i det ögonblicket vad det är som är fel heller? Att det skulle bli minst lika bra utan detta fantasifoster?
Ni får säga vad ni vill, ni är psykiskt sjuka på ett eller annat sätt i min syn iaf. Och psykiskt sjuka kräver vård. Det värsta är att det är sådana människor som bestämmer i vårt land, en stor del av dem iaf. Det är MYCKET skrämmande.

Mingves

Guest
Fy Fan vad jag har garvat igenom denna tråd:rofl

Asså, jag är inte religiös och jag avskyr när folk försöker frälsa en eller pracka på mig sin religion!

Jag tror på slumpen, det som sker det sker. Det finns ingen gud men jag tror på "FYSIKEN" om alla krafters strävan till jämnvikt.
Exempel:
Om du är otrogen till exempel så strävar ju allt mot jämvikt...du kommer få igen på något sätt...kanske din nästa brud gör samma mot dig eller så trillar pitten av dig....hehe...

Men det är vad jag tror, jag begär inte att alla andra skall tro det. Sedan vet jag ju inte säkert att det är så, till skillnad mot vissa religiösa som inte tror utan "vet"....

//M

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Nån som vet om hur vetenskapen ställer sig till hur t.ex. de tre största religionerna kommit till?

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Rymding skrev:
Nån som vet om hur vetenskapen ställer sig till hur t.ex. de tre största religionerna kommit till?

droger???? livlig fantasi och förmycket fritid.... :gnissla

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Rymding skrev:

Enligt min vetenskap (som är så bra att den inte behöver skildra några som helst bevis) så kom de till på det sätt som en vandringssägen tillkommer i dagens samhälle. Dvs, en människa hittar på något som får folk att lyssna med båda öronen och därefter sprider den sig som en löpeld. Du kan ju tänka dig hur det var för +2000 år sedan. Folk utan kunskap, inget mediaorakel som kunde sprida nyheter, inga språkkunskaper länder emellan och den viktigaste grejjern av allt: Knappt något folk! Hur lätt vore det att inbilla 5miljarder människor idag om att det finns en gubbe upp i himlen? Betydligt lättare på den tiden då folk inte hade bevis för att det ej fanns övernaturliga fenomen såsom troll, drakar, fee'r och andra väsen OCH att det kanske bara var en tiotusendel av världens befolkning av dagens siffra. Och denna sägnen nådde kanske en 3-del och när den nådde en mäktig man som därefter kunde banka in religionen i huvudet på folket så var misslyckandet ett faktum. Folk hade nu en religion och en egen gud, nåt de aldrig haft tidigare och i samband med detta så belönades säkerligen folket av deras "påve" och "gud" fick deras erkännande.

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Dee_cati skrev:
Enligt min vetenskap,,,,

Det verkar inte helt otroligt, men det känns konstigt att se värdens (o)mäktige man säga "God bless America" på 2000-talet. Får forskarna i det landet verkligen ta reda på var kristendomen kommer ifrån? I andra länder där de andra stora religionerna är stora borde det vara lika,,,, ? (?).

Intressant skulle även vara att veta vad som skiljer en religon som existerar nu jämfört med en som dött ut? Typ Tor och Oden och sånt. Är de nuvarande religionerna mera trovärdiga? Eller är det bara en frågan om marknadsföring? Antar att de som använt religionen i privat syfte för att kuva folk och ta land har haft nytta av den. Kanske vissa religioner är effektivare än andra?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Aha, du menade VART den uppstod? Betlehem så klart! Eller däromkring iaf i oljerika öknar :gnissla

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Rymding skrev:
Det verkar inte helt otroligt, men det känns konstigt att se värdens (o)mäktige man säga "God bless America" på 2000-talet. Får forskarna i det landet verkligen ta reda på var kristendomen kommer ifrån? I andra länder där de andra stora religionerna är stora borde det vara lika,,,, ? (?).

Intressant skulle även vara att veta vad som skiljer en religon som existerar nu jämfört med en som dött ut? Typ Tor och Oden och sånt. Är de nuvarande religionerna mera trovärdiga? Eller är det bara en frågan om marknadsföring? Antar att de som använt religionen i privat syfte för att kuva folk och ta land har haft nytta av den. Kanske vissa religioner är effektivare än andra?

Angående trovärdigheten så beror det väl alldeles på hur många anhängare sekten har och hur dåraktiga de är. Marknadsföringen är en viktig del och i dagens samhälle är det beydligt lättare att marknadsföra sin religion än vad det var på moses tid....
Men vad skiljer tex vanliga kristendomen från den religiösa sekten i usa som trpr på aliens? Nada! Det är ett gäng dårar, de har en ledare, de lurar i dem bullshit och de ber till något. Det är något som sitter fast i deras undermedvetna som säkerligen går att få bort om de vill bli botade men flerfallet av dessa människor komemr inte underfund med att det är en "fälla" i deras egna hjärna.
Så TROR jag det är iaf. Ska inte säga för mycket för man vet itne vad dessa människor är kapabla till. Jag är extrem rädd för fundametalister iaf, kolla bara på självmordsbombarna. Tidsfråga innan det drabbar en SL-buss.

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Dee_cati skrev:
Aha, du menade VART den uppstod? Betlehem så klart! Eller däromkring iaf i oljerika öknar :gnissla

Nej hur och varför. Samt hur och varför (eller varför inte) lever den vidare. Samt slutligen kanske, varför inte vetenskapen satsat hårdare på att ta reda på ovanstående frågor eller varför inte bevisa eller motbevisa förekomsten av gudar eller personer som kan startat religionerna i fråga.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag tycker vi har alla motbevis på papper redan. Sen att det fortfarande finns folk som vägrar öppna ögonen kommer vi aldrig ifrån. Men så är det ju med åsikter och förnuft, man kan itne tvinga på folk detta hur gärna man än vill. Men det går säkert att banka vett i några av dem :fatta!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad