MELL´s Hollywood Crash

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
:fakta
Klart du/ni ska komma på julfesten. Om trappan är ett problem så finns det säkert två packade och hjälpsamma personer som får med dig upp. Det är nå't alla i klubben bör få uppleva! :tungan

Ha! Fick nyss återbud på det vi skulle göra den 15:e. Det betyder klubbfest!
:yoparty

Mell

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Jahapp, då har man träffat läkaren.
Bättre besked har man ju fått.Mitt smalben läker inte som dom hoppats på.
Det går för långsamt. Så nu har jag fått börja belasta benet litegrann för att påskynda läkeprocessen.Tydligen läker ben bättre om man belastar det.
En kamp mot tiden har börjat. Vad ska hända först, benet läker eller metallskrotet ger vika...
Läker det inte snabbare blir det kirurgi på hög nivå, med transplantation av ben.
Om 6 veckor vet jag.
Piss o pest och senapsgas...
Har försökt trösta mig med julmust och nybakade bullar, men det hjälper inte.
Känns deppigt som fan, men jag lever ju iaf.
Får snart min Xbox som P-O (riverrafter) fixat åt mig i Lund. En riktig kompis! Tack P-O!

Får många frågor om jag kommer att köra hoj igen. Men ni som känner mig vet ju svaret. Ingen John utan hoj som min sambo sa...Är sugen att börja skruva i vraket, men just nu känns allt hopplöst. Segt.
Men jag ser fram emot att träffa lite klubbisar på mötet på tisdag nästa vecka. Synes då!

John

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
tråkigt!

Faan vad tråkigt med benet!
Håller tummarna...

ps. vänta med att tacka tills du känt skammen av att hämta ut paketet....
:D

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 1198 -09. Yamaha R1-Touch Of Evil Edition
Surt att få såna besked, men jag antar väl att det bara är att kämpa på.

Vi ses på tisdag. :tummenupp

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Trist o höra, får hoppas på att det börjar läka nu då. Ska försöka komma förbi på tisdag så ses vi!

Wheels

Inte lika kul i år!
Gick med
17 Aug 2005
Hoj
Fireblade 929
Får många frågor om jag kommer att köra hoj igen. Men ni som känner mig vet ju svaret. Ingen John utan hoj som min sambo sa...

Äh! Ben är överskattade, dessutom har du ju ett till! Finns ju elektronisk växling, broms och stödhjul för de som behöver.
Ja, ja, det kan ju vara praktiskt med bägge benen hela och fungerande men det är detaljer i det stora hela.

Ses på tisdag.
//Pelle

PS. Du har ju Julfesten att se fram mot också! :yoparty

Mell

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Tänkte lämna en lite statusrapport.
Jag var till läkaren idag, och han är en trevlig kille. Fast han kommer med dåliga besked hela tiden. Mitt smalben läker inte bra på 2 ställen, så jag blir inbokad på operation. Suck.
Men det var en besvärlig fraktur, förmodligen en kombination av kraftig kompression och slag. Men efter en sådan luftfärd som jag gjorde så är det inte så konstigt.
Får nog inte börja jobba förrän i april i bästa fall. Sen har vi kotten beräknad till ca 31 mars. Mycket på en gång.
Skruva i hojen blir svårt. Fast jag har ju 11 skruvar i smalbenet jag kan meka lite med. Kanske jag skulle sälja den som den står.

Jag fick också reda på att min axel blir bra, det var inte frozen shoulder som dom trodde först. Bara lite förkalkning i leden pga blödningarna jag hade. Så istället för 3 år så blir den bra ganska snart. Känns bra.
Humöret har jag inte tappat heller. Känner mig ganska glad och pigg i övrigt, om än det är lite besvärligt i bland.
Köpte en tvättmaskin som kommer på fredag, inga problem att pruta till sig hemleverans och nedbärning av gamla maskinen när man står med kryckor. Plus att jag prutade ner den 2000 spänn först. King!
Att bära tvättmaskiner är inte riktigt min grej just nu...Att bära överhuvudtaget är inte min grej, synd bara om Anna som ska bära det jag inte klarar av. Hon har nog med att bära barnet. Så jag tycker synd om henne, hon får kämpa på, och jag kan inte hjälpa till som jag vill. Det känns jobbigt.
Hon har stöttat och ställt upp massor för mig efter olyckan, vilken tur jag har hon.
Jag passar på att tacka alla som hjälp mig. Det är allt från att byta däck på bilen till transport av grejor från Umeå. Tack, tack!
Nu ska jag äta lunch och spela Xbox.

Ha det!

Mell

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
I dag gjorde jag ett experiment.
Jag kollade om kryckorna tålde att köras över med bil.

Hade lutat dom mot bilen medans jag sopade av snö, och när jag sen bara skulle backa ut bilen från parkeringsplatsen för att skotta lite så körde jag över kryckorna. :tummenupp

Men det är ju coolt med kryckor som ser ut som störtloppsstavar.:D

(tro nu inte att detta kostar landstinget nånting, kryckor måste man köpa)

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
I dag gjorde jag ett experiment.
Jag kollade om kryckorna tålde att köras över med bil.

Hade lutat dom mot bilen medans jag sopade av snö, och när jag sen bara skulle backa ut bilen från parkeringsplatsen för att skotta lite så körde jag över kryckorna. :tummenupp

Men det är ju coolt med kryckor som ser ut som störtloppsstavar.:D

(tro nu inte att detta kostar landstinget nånting, kryckor måste man köpa)
Härligt, hållfasthetstest... :D

Mell

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Nu har jag fått tid för operation. 19 Februari.
Då ska det göras en bentransplantion. Låter ju kul...

Börjar vara extremt uttråkad nu. Alla spel på xboxen är utspelade känns det som.
Internet har krymp ihop och innehåller inget intressant längre.
Dessutom är kaffet slut och jag orkar inte åka iväg och köpa nytt.
Kanske ett Playstation 3 skulle göra min tillvaro bättre? Tror nästan det.

Sjukpenning minus PS3 = inte mycket kaffepengar över. Hmmm?

Nån som har ett billigt nöje till övers?

Mell

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Nu har jag skruvat i hojen för första gången. Skönt att få tillbaka skiten under naglarna. 1.5 timme orkade jag med. Med god hjälp av Ghandi här på forumet.
I morgon ska vi ner med motorn från ramen sen är det bara skilja på det som ska säljas och kastas. På lördag ska vi plasta till kylarvingarna som har spruckit något. Med hjälp av en judgeforce så ska väl motorn gå att få lös. Lägger upp nån bild så ni får se eländet.

Mell

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Bilder

Bifogat

• slakt.jpg
    slakt.jpg
    82.6 KB · Visningar: 122
  • slakt1.jpg