Mellanhoj, 25kw

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Hej allihopa!

Det börjar bli dags att byta upp sig till mellanhoj och jag vill gärna få tips om vilka hojar som kan vara lämpliga.

Hojen ska vara en sporthoj eller supermotard i ca 30000 - 35000 prisklass och årsmodell 95 eller nyare. Vill gärna veta vilka som fungerar bra att strypa då jag hört att många går riktigt dåligt när dem är det :va .

Om man skulle hitta en schyst hoj men den inte är stryp och reggad på 25kw undrar jag vad det kan kosta att strypa och sedan regga den.

Även lite försäkrings premier och liknande är intressant att veta. Hittade en schyst gixxer 600 -97 (25kw) men fick en maffig premie på 25000kr bara för trafik och då är den ställd på farsan som är 45 bast :mad: , själv blir man snart 18.

Tacksam för hjälp och svar. Mvh NisseNutz

cool_adde

Det ska luuuta i kurvorna!
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
BMW R1200r Classic
Köp min XT600E! Där kan du snacka kul för pengarna. Med en motard hoj så svänger du kvickare både i stan och på kurvig landsväg. Dock inte samma hastighet rakt fram. Men det kvittar. Det är ju att svänga som är kul!

Var på Gotland ring i sommras med hojen. Jag lyckades hålla jämnt med de "stora" killarna. Körde mot en av instruktörerna och hans R1a. Sure, han fick ca 40m försprång på rakan men annars var jag i häcken på honom i ca 7-8varv innan det var dags för tröggruppen igen. 170hk mot 34hk är ju lite skillnad...

Sen kan man ju bara nämna försäkringen. 1800:- för halvförs helår. Helt ok!

Rudis

A B
Gick med
14 Sep 2003
Hoj
Yamaha R6 -99
NisseNutz skrev:
2438325 Hej allihopa!

Det börjar bli dags att byta upp sig till mellanhoj och jag vill gärna få tips om vilka hojar som kan vara lämpliga.

Hojen ska vara en sporthoj eller supermotard i ca 30000 - 35000 prisklass och årsmodell 95 eller nyare. Vill gärna veta vilka som fungerar bra att strypa då jag hört att många går riktigt dåligt när dem är det :va .

Om man skulle hitta en schyst hoj men den inte är stryp och reggad på 25kw undrar jag vad det kan kosta att strypa och sedan regga den.

Även lite försäkrings premier och liknande är intressant att veta. Hittade en schyst gixxer 600 -97 (25kw) men fick en maffig premie på 25000kr bara för trafik och då är den ställd på farsan som är 45 bast :mad: , själv blir man snart 18.

Strypningssatser köper du på http://www.mckompaniet.se/ ... 1669kr inkl frakt! Sen bara en regbesiktning på Bilprovningen för 600kr! Gjorde detta på min R6 för några veckor sen, gick galant!

Och köp inte en slö hoj som du inte vill ha bara för att du ska köpa en "första-hoj"... Köp den hojjen du vill ha om du bestämt dig för en :)

Lycka till ;)

MVH Erik.

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
cool_adde skrev:
2438567 Köp min XT600E! Där kan du snacka kul för pengarna. Med en motard hoj så svänger du kvickare både i stan och på kurvig landsväg. Dock inte samma hastighet rakt fram. Men det kvittar. Det är ju att svänga som är kul!

Var på Gotland ring i sommras med hojen. Jag lyckades hålla jämnt med de "stora" killarna. Körde mot en av instruktörerna och hans R1a. Sure, han fick ca 40m försprång på rakan men annars var jag i häcken på honom i ca 7-8varv innan det var dags för tröggruppen igen. 170hk mot 34hk är ju lite skillnad...

Sen kan man ju bara nämna försäkringen. 1800:- för halvförs helår. Helt ok!

Nu är det ju så att jag inte vill ha en offroad hoj utan en färdig supermotard. Jag vet att motardkit går på ca 15000kr och jag antar att du inte släpper den för 20000kr. Men tack för tipsen

Rudis skrev:
2438592 Strypningssatser köper du på http://www.mckompaniet.se/ ... 1669kr inkl frakt! Sen bara en regbesiktning på Bilprovningen för 600kr! Gjorde detta på min R6 för några veckor sen, gick galant!

Och köp inte en slö hoj som du inte vill ha bara för att du ska köpa en "första-hoj"... Köp den hojjen du vill ha om du bestämt dig för en :)

Lycka till ;)

MVH Erik.

Tack så jättemycket för strypnings tipset, precis vad jag behövde veta. Har du något bra tips på hoj?

Last edited:

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Johise511 skrev:
2439185 köp en er5 eller suzuki bandit:) båda är bra hojjar i mellanklassen.

Det kan jag tänka mig men jag planenar att köpa hoj nu och behålla den efter jag får dra strypningen. Därför vill jag inte skaffa en så klen hoj. Kan man verkligen klassa er5 och banditen som sporthojar? :va

Persson

O-('-'Q)
Gick med
19 Aug 2006
Hoj
Hojlös
NisseNutz skrev:
2439204 Det kan jag tänka mig men jag planenar att köpa hoj nu och behålla den efter jag får dra strypningen. Därför vill jag inte skaffa en så klen hoj. Kan man verkligen klassa er5 och banditen som sporthojar? :va
Nej, det är riktiga touringhojar...
(yes, där satt den).

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
*S Å L D*
NisseNutz skrev:
2439204 Det kan jag tänka mig men jag planenar att köpa hoj nu och behålla den efter jag får dra strypningen. Därför vill jag inte skaffa en så klen hoj. Kan man verkligen klassa er5 och banditen som sporthojar? :va
hmm... det kan man nog eller snarare street modeller... men om du stryper ner en gixxer till 25 kw borde inte försäkringen bli dyr, jag kollade på mig, och den skulle ligga runt 8k för hel. jag är ju bara 17:)

Aleksander

................
Gick med
6 Jun 2005
Hoj
525 + pitpro 125cc
NisseNutz skrev:
2438325

Hittade en schyst gixxer 600 -97 (25kw) men fick en maffig premie på 25000kr bara för trafik och då är den ställd på farsan som är 45 bast :mad: , själv blir man snart 18.

:corn

b_randen

Ill Mostro - SDK Socio #3713
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
Ducati Monster 900 "Kammo Edition"
NisseNutz skrev:
2438325 Hej allihopa!

Köp en bandit 600 -96 nånstans... kanonbra hoj som är billig i försäkring

No_limit

Gula faran..
Gick med
16 Jan 2006
Hoj
Gixxer 600
Johise511 skrev:
2439219 hmm... det kan man nog eller snarare street modeller... men om du stryper ner en gixxer till 25 kw borde inte försäkringen bli dyr, jag kollade på mig, och den skulle ligga runt 8k för hel. jag är ju bara 17:)

Vilket Fb vände du dej till då??

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
*S Å L D*
No_limit skrev:
2439236 Vilket Fb vände du dej till då??
bilsport mc.. 25 kw, skinnställ, inomhus under natten, godkända lås etc etc...:) men jag gillar inte den hojjen så jag sa nej till det:)

Last edited:

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Du får en ZX7R för 30-35 i bra skick :tummenupp

Skitsnygg och gött med power.

Elfie

ligger gärna för pengar!
Gick med
23 May 2004
Hoj
GSX-R 600 *KRASHAD* // Suzuki Intruder 1400 *GLIDARE*
Jag köpte min GSX-R 600 -97'a strypt och den går som in-i-helvete, riktigt rolig hojj att köra - bra drag och tufft ljud med ett vance & hines slipon rör. Hojjen kostade mig 34'000 SEK och strypningsbrickor följde med! Lätt tuffast i plugget :)

eriksson.

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Fz1-N -08
NisseNutz skrev:
2438325

har för mig att det kostar 700:- hos besiktningen för att omregistrera en hoj.
så 700:- plus kostnad för strypsats.

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
Jag har haft en CBR 600 F -96 som mellan hoj.

Med brickorna i toppar den 160-170km/h och rycker du dom får du lägga på 100 knutar, mao det räcker för 18:åringen! :tummenupp

Rycker in i lumpen nästa år, är du intresserad så kan du ju dra iväg ett PM!

Bifogat

• 0001.jpg
    0001.jpg
    47.8 KB · Visningar: 189

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Johise511 skrev:
2439219 hmm... det kan man nog eller snarare street modeller... men om du stryper ner en gixxer till 25 kw borde inte försäkringen bli dyr, jag kollade på mig, och den skulle ligga runt 8k för hel. jag är ju bara 17:)

mystikt kan tyckas. Men då hade han inte så stor koll för alla försäkringbolag idag ger egentligen premie på full effekt även om den är strypt. Just eftersom många kör dem ostrypta iallafall.

Farsan fick ungefär samma premie innan FB-snubben började undra över effekten och kollade upp full effekt och då sköt premien i höjden

AndersJohansson skrev:
2439329 Jag har haft en CBR 600 F -96 som mellan hoj.

Med brickorna i toppar den 160-170km/h och rycker du dom får du lägga på 100 knutar, mao det räcker för 18:åringen! :tummenupp

Rycker in i lumpen nästa år, är du intresserad så kan du ju dra iväg ett PM!

Vet inte om jag orkar vänta till nästa år. Vill gärna köpa ny hoj nu när priserna ligger lågt (ekonomin). Vart ligger örnsköldsvik, långt från sthlm? (noll lokalsinne). Vad skulle du vilja ha för den isåfall?

Elfie skrev:
2439278 Jag köpte min GSX-R 600 -97'a strypt och den går som in-i-helvete, riktigt rolig hojj att köra - bra drag och tufft ljud med ett vance & hines slipon rör. Hojjen kostade mig 34'000 SEK och strypningsbrickor följde med! Lätt tuffast i plugget :)

Vad har du för försäkringsbolag och hur mycket betalar du för den? Är hojen ställd på dig eller en snäll pappa? :)

Last edited:

BLoNKEN

BLoNKEN
Gick med
21 Jan 2005
Hoj
-97 gsxr 750
25 kw

Försök hitta en importerad hojmed 25 kw(importerad som 25kw) för då blir ursprungs effekten 25 kw dvs billigare .. kör själv en gixer 750 -97a ger 1800pix helförsäkring helår med folksam.:tummenupp

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
BLoNKEN skrev:
2439360 Försök hitta en importerad hojmed 25 kw(importerad som 25kw) för då blir ursprungs effekten 25 kw dvs billigare .. kör själv en gixer 750 -97a ger 1800pix helförsäkring helår med folksam.:tummenupp

Fan va trevligt :) men är det inte ovanligt med import på 25kw? har aldrig hört talas om det förut

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Hoj
Hojlös =(
Tycker du ska ta en titt på en twin t.ex Suzuki sv650 eller tl1000, men en Husaberg 650 är ju inte fel den heller:tungan
Lycka till med hoj sökandet!:tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...