Mellanhoj, 25kw

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
lorkan skrev:
2441496 Och eftersom jag har fått upp en strypt Zephyr 550 i över 180km/h borde du få upp helkåpade CBR i minst samma hastighet..


Läs det du quotat! Jag snackade om Ostrypt.
 

Jii

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Stockholm/Jönköping
Hoj
89%honda, 10%yamaha, 1%eltejp gammelräser -87
NisseNutz skrev:
2441410 Jag letar efter en ktm lc4 660,640 eller 620 har ingen större betydelse (eller?). Men de är fortfarande ganska dyra. Hur går det att regga en sådan med typ 23kw eller vad det blir med 0,16kw/kg.

lc4 motorerna är ju kända för sin hållbarhet så de e nog helt klart något att satsa på, och som nån skrev så är dom oftast strypta (iaf på pappret:rolleyes: ), om inte är det bara att köpa en strypningssats och regga om. Sen finns det ju även Honda xr600 samt xr650, där 650:an är av något nyare modell! Kan vara ett bra alternativ om du vill hålla försäkring- och servicekostnader nere. Har för mig att det finns en hondaförsäkring? :gnissla

/Jii

Kanske något sånthär? http://www.blocket.se/vi/8670764.htm?ca=11_s :)
 
Last edited:

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
KalleNorton skrev:
2442512 De flesta nya KTM är reggade på en låg effekt från fabrik för att klara av buller och avgaskrav, så många är redan godkända att köra när man är 18. Tex, min KTM 620SC är reggad på 20kw från fabrik.

Är du intresserad av att sälja motarden?
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Jii skrev:
2443179 lc4 motorerna är ju kända för sin hållbarhet så de e nog helt klart något att satsa på, och som nån skrev så är dom oftast strypta (iaf på pappret:rolleyes: ), om inte är det bara att köpa en strypningssats och regga om. Sen finns det ju även Honda xr600 samt xr650, där 650:an är av något nyare modell! Kan vara ett bra alternativ om du vill hålla försäkring- och servicekostnader nere. Har för mig att det finns en hondaförsäkring? :gnissla

/Jii

Kanske något sånthär? http://www.blocket.se/vi/8670764.htm?ca=11_s :)

Xr650 är ganska fräsh men de är också lite dyrare än ktm. Jag har hittat ett par stycken motarder runt -01 för typ 40000kr. Hittade en -98 för 36000kr.Så det lutar nog åt ktm
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Mögel skrev:
2443132 Läs det du quotat! Jag snackade om Ostrypt.

Du begär du lite mycket tycker jag. Att både läsa och trycka quote.
Hursomhelst gjorde jag det också, fast jag formulerade mig lite fel sedan när jag skrev. Du quotade ett inlägg där han sa att han fick upp den i 170 strypt och 270 ostrypt. Båda påståenden lät konstigt, och efter att du hade betonat det första, betonade jag det andra, och tog med ditt citat, för att visa på båda "felaktigheterna".

Comprende?
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
NisseNutz skrev:
2443789 Finns det ingen gräns för hur mycket kubik man får ha på mellankortet? Jag vet att man måste ha mer än 375cc vid uppkörning men finns det ingen övregräns?
Nej.

25kW eller 0,16kW/kg.

Edit: Om du har körkort med behörighet A får du köra tung motorcykel med obegränsad effekt (= motorcykel som har högre effekt än 25 kW och ett effekt/viktförhållande som överstiger 0,16 kW/kg) om du har:

haft behörigheten A under minst två år, eller
fyllt 21 år och godkänts i ett körprov för sådan motorcykel.
Källa: www.vv.se

Och du, se till att försäkra din hoj själv.
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
hållundan skrev:
2443790 Nej.

25kW eller 0,16kW/kg.

Edit: Om du har körkort med behörighet A får du köra tung motorcykel med obegränsad effekt (= motorcykel som har högre effekt än 25 kW och ett effekt/viktförhållande som överstiger 0,16 kW/kg) om du har:

haft behörigheten A under minst två år, eller
fyllt 21 år och godkänts i ett körprov för sådan motorcykel.
Källa: www.vv.se

Och du, se till att försäkra din hoj själv.

Så jag skulle kunna regga en hayabusa till 25kw och köra på mellankort? det låter ju inte klokt :va
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
NisseNutz skrev:
2443799 Så jag skulle kunna regga en hayabusa till 25kw och köra på mellankort? det låter ju inte klokt :va

Ja, det kan du. Varför låter inte det klokt? Den kommer ju inte vara snabbare än någon annan, snarare tvärtom, bara 34 hästar och vad väger en Busa torrt? 230? 240?
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
lorkan skrev:
2443933 Ja, det kan du. Varför låter inte det klokt? Den kommer ju inte vara snabbare än någon annan, snarare tvärtom, bara 34 hästar och vad väger en Busa torrt? 230? 240?

Jag vet inte varför men jag hade fått för mig att man var begränsad till under 700cc på mellankort .. men men Jag har räknat lite på vad den optimala mellanhojen skulle vara. Det skulle vara en sporthoj som väger 156kg och har 25kw, Nästan precis 0,16kw/kg. Undra hur fort en sån hoj skulle gå?
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
NisseNutz skrev:
2444114 Jag vet inte varför men jag hade fått för mig att man var begränsad till under 700cc på mellankort .. men men Jag har räknat lite på vad den optimala mellanhojen skulle vara. Det skulle vara en sporthoj som väger 156kg och har 25kw, Nästan precis 0,16kw/kg. Undra hur fort en sån hoj skulle gå?

Jepp, men var hittar du den sporthojen som väger just exakt 156 kg, tjänstevikt? Jag tippar på ca 200km/h.
 

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Umeå
Hoj
Letar ratbike
NisseNutz skrev:
2444114 Jag vet inte varför men jag hade fått för mig att man var begränsad till under 700cc på mellankort .. men men Jag har räknat lite på vad den optimala mellanhojen skulle vara. Det skulle vara en sporthoj som väger 156kg och har 25kw, Nästan precis 0,16kw/kg. Undra hur fort en sån hoj skulle gå?

RGV 250/ Rs 250?
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Rgv/Rs lär ha schyst prestanda men jag har verkligen ingen lust att byta från 4takt till 2takt när jag ska byta upp mig hojmässigt. Känns lite moppeaktigt även om det går fort som fan.
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
NisseNutz skrev:
2444591 Rgv/Rs lär ha schyst prestanda men jag har verkligen ingen lust att byta från 4takt till 2takt när jag ska byta upp mig hojmässigt. Känns lite moppeaktigt även om det går fort som fan.

Håller med fullständigt.
 

R.Stefan

Vägar är till för att användas!
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Söderhamn
Hoj
KTM 625 sxc -04 och KTM 1190 Aventure-14
AndersJohansson skrev:
2439329 Jag har haft en CBR 600 F -96 som mellan hoj.

Med brickorna i toppar den 160-170km/h och rycker du dom får du lägga på 100 knutar, mao det räcker för 18:åringen! :tummenupp

Rycker in i lumpen nästa år, är du intresserad så kan du ju dra iväg ett

PM!

Hörru du Andreas,det var du som köpte Crilles rs125a va??? Vi har en mellan reggad cbr600 som jag satt bak på idag i 180 när sonen övade!!!!!Har faktiskt fått upp den i 215 mätarfart när jag åker själv!!!!!!Jag strypte den å regbes den i våras!!!//Stefan :arsele
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Ny hoj! Ny hoj!

Äntligen har jag hittat min nya pärla. Det blev en KTM 660 SM -04 :yoparty Har inte hämtat den ännu men jag är ändå sjukt nöjd med affären. 43 lakan fick jag ge för den och den är riktigt fin.

Supermotardåkare se upp för orangeafaran nästa sommar :tomten
 

Persson

O-('-'Q)
Gick med
19 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös
NisseNutz skrev:
2463965 Äntligen har jag hittat min nya pärla. Det blev en KTM 660 SM -04 :yoparty Har inte hämtat den ännu men jag är ändå sjukt nöjd med affären. 43 lakan fick jag ge för den och den är riktigt fin.

Supermotardåkare se upp för orangeafaran nästa sommar :tomten
Grattis som fan!
BILDER?!
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Här kommer bilder

Supermotard är det som gäller :yoparty
 

Bifogat

  • ktm2.jpg
    ktm2.jpg
    67.8 KB · Visningar: 96
  • ktm3.jpg
    ktm3.jpg
    69.3 KB · Visningar: 62
  • ktm1.jpg
    ktm1.jpg
    65.1 KB · Visningar: 66
  • ktm4.jpg
    ktm4.jpg
    42.6 KB · Visningar: 79
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top