Mellanhoj, 25kw

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Att alla skulle vara så jävla korkade så att de gör det tror jag knappast... Händer det något går det ju lite snett.

jag är rätt säker på att iaf många 18-åringar drar strypningen ganska omgående. Motarder som är reggade på någon strypt effekt ifrån fabrik avstryps ofta av de som säljer hojar. Om de mot förmodan inte skulle göra det så plockar med största sannolikhet den som köpt hojen av strypningen själv.

Jag personligen kommer faktiskt köra min 660 på reggade 24kw av den enda anledningen att man har en farsa som verkligen inte gillar min körstil. Han gillade inte att bli ifrånkörd på bulten när jag körde 125:an (han kör VFR 750)

Så för att han inte ska gjuta fast hojen i backen är jag så illa tvungen att köra den strypt. Försäkringen bryr jag mig inte om jag inte får ut några stålar. Man har hoj för att det är kul och för mig är kul=effekt :hojbusa
 

4ngelica

Guest
Hej allihopa!

Det börjar bli dags att byta upp sig till mellanhoj och jag vill gärna få tips om vilka hojar som kan vara lämpliga.

Hojen ska vara en sporthoj eller supermotard i ca 30000 - 35000 prisklass och årsmodell 95 eller nyare. Vill gärna veta vilka som fungerar bra att strypa då jag hört att många går riktigt dåligt när dem är det :va .

Om man skulle hitta en schyst hoj men den inte är stryp och reggad på 25kw undrar jag vad det kan kosta att strypa och sedan regga den.

Även lite försäkrings premier och liknande är intressant att veta. Hittade en schyst gixxer 600 -97 (25kw) men fick en maffig premie på 25000kr bara för trafik och då är den ställd på farsan som är 45 bast :mad: , själv blir man snart 18.

Tacksam för hjälp och svar. Mvh NisseNutz

Jag är ju väldigt knäsvag för ninjan XD (en helsvart)
 

Sharkie

Medlem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Söder om söder
Hoj
XT660R unt kromsläde
jag är rätt säker på att iaf många 18-åringar drar strypningen ganska omgående. Motarder som är reggade på någon strypt effekt ifrån fabrik avstryps ofta av de som säljer hojar. Om de mot förmodan inte skulle göra det så plockar med största sannolikhet den som köpt hojen av strypningen själv.

Jag personligen kommer faktiskt köra min 660 på reggade 24kw av den enda anledningen att man har en farsa som verkligen inte gillar min körstil. Han gillade inte att bli ifrånkörd på bulten när jag körde 125:an (han kör VFR 750)

Så för att han inte ska gjuta fast hojen i backen är jag så illa tvungen att köra den strypt. Försäkringen bryr jag mig inte om jag inte får ut några stålar. Man har hoj för att det är kul och för mig är kul=effekt :hojbusa
Känns som vi är på samma våglängd. Mådde rent ut sagt dåligt när R6an var strypt, men nu känns det mycket bättre. :yoparty
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Jag är ju väldigt knäsvag för ninjan XD (en helsvart)

Jodå den gillar jag också. Men nya R6:an :slicka (oxkså svart då)

Ska dra ut med 660'n i helgen så man får klämma lite på den. Sen får vi se om jag nöjer mig med den annars får det blir en R6-fighter eller Gixxer-fighter.
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Farsan bryr sig inte om vad jag åker förnånting, men jag vill inte åka omkring med 25kw så jag plockade bort strypningen dagen efter regbes.

Med passagerare gjorde R6an 180km/h i nedförsbacke. :yoparty

Schyst. Farsan toppade min 660 igår och kom upp i 140. Men jävlar, krypkörning var ingen hit. Jävligt hård koppling :huvet
 

cusenheute

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2006
Ort
Bankeryd
Hoj
RF 900 R -95
funderar på antingen fzs 600 fazer eller honda 600 hornet som förstahoj. Hjärtat ligger ju hos honda, men jag är kluven. Någon som har något att säga? Vilken ska man ha?
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
funderar på antingen fzs 600 fazer eller honda 600 hornet som förstahoj. Hjärtat ligger ju hos honda, men jag är kluven. Någon som har något att säga? Vilken ska man ha?

Båda är säkert bra förstahojar. Vilken prisklass letar du i?

Personligen hade jag nog streetfighter fixat en R6'a eller liknande. Försäkringen blir nog ändå ungefär lika dyr.

Men smaken är som :arsele
 

cusenheute

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2006
Ort
Bankeryd
Hoj
RF 900 R -95
Båda är säkert bra förstahojar. Vilken prisklass letar du i?

Personligen hade jag nog streetfighter fixat en R6'a eller liknande. Försäkringen blir nog ändå ungefär lika dyr.

Men smaken är som :arsele

De ligger ju runt 40 lax, känns lite mycket.. men vafan hoja är livet. Väntar nog lite till dock, uppkörning på onsdag, osså ska man gå ut skolan med.
 

Ado

Galen - helt jävla väck i bollen
Gick med
23 Sep 2005
Ort
Ge fan i mig så ger jag fan i dig
Hoj
2021 Triumph Tiger 1200 - kan man köra sportigt?
Va de gäller försäkring så snacka me Salus-ansvar i stockholm...går bara att ringa dit...kolla på eniro efter nummer. Ja fick offert på 2800:- helår halvförsäkring på min...de godkänner nämligen det här me strypta hojar. Min e ganska slö me att få upp fart o toppar bara 200 men ja tycker att de ändå e jävligt skoj me den...får bara hålla den på högre varv för att haka på polarna annars ingen större skillnad i jämförelse me deras hojar...
de e föraren som gör hojen inte tvärtom....
 

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Fnatti
Schyst. Farsan toppade min 660 igår och kom upp i 140. Men jävlar, krypkörning var ingen hit. Jävligt hård koppling

Min kommer bara upp i 170 på mätaren :( nu när den är strypt
 

xanlar

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
98, Yamaha, YZF750sp
Jag blir förvånad över hur många som verkar köra strypt. Klart om man inte har råd med försäkring o försäkrat på 25kw så ska man ju köra strypt, annars kan man ju lika gärna köra oförsäkrat. Men om man försäkrar hojen på ursprungseffekten gäller alltid förskringen även om man drar pluggarna. De enda som kan gnälla om det är polisen, men de kan inte prova hojen ändå så det har ingen betydelse. Själv har jag blivit stoppad många gånger, och tom utskälld efter att mött en polisbil i 270, men blir inget mer med det.

o skenförsäkra inte på farsan. Hur kul är det om du hamnar i rullstol o inte får livsränta eller ersättning av någe slag?

köp en hoj som ni själva har råd att försäkra. finns så jävla mkt idioter ute i trafiken så förr eller senare är man med om en olycka. då är det ju inge värt att ha betalat en liten premie till din far om inte försäkringen gäller för dig.

Det behöver inte vara så dyrt, jag betalar 7100:- halvförsäkring om året med en hoj på 125hk i centrala Göteborg. har precis fyllt 20 o haft körkort och hojen i 2 år snart. eftersom jag ställer av hojen då jag inte kör så landar det på ungefär 4000:- per år.
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
o skenförsäkra inte på farsan. Hur kul är det om du hamnar i rullstol o inte får livsränta eller ersättning av någe slag?

Det är inget fel om man försäkrar på farsan. Se bara till att försäkringen inte är gällande för folk över 24 eller annat krav. Annars e de ba å åk :tummenupp
 

xanlar

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
98, Yamaha, YZF750sp
Det är inget fel om man försäkrar på farsan. Se bara till att försäkringen inte är gällande för folk över 24 eller annat krav. Annars e de ba å åk :tummenupp

Förutom det är är det själviskt eftersom det höjer premien för oss hedliga
 
Last edited:

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Förutom det är är det själviskt eftersom det höjer premien för oss okriminella

Vadå okriminella? Det är absolut inget olagligt att köra en hoj försäkrad på farsan så länge jag uppfyller alla krav på försäkringen för att få köra.

Oftast tjänar man dock inte allt för mycket på just dem försäkringarna eftersom de är dyrare än om man tar en försäkring som säger att ingen under 24 får köra.

Och om det är någon tröst kan jag säga att min 660 kommer ställas på mig så fort jag fixar uppkörningen. För att det blir billigare för mig att försäkra eftersom Bilsport och MC finner det troligare att jag kör den stypt än min farsan på 46 bast.

Och ja! jag kommer köra min stypt. Så kalla mig inte kriminell någe mer... inte förens du ser mig göra något kriminellt det vill säga :D
 

cusenheute

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2006
Ort
Bankeryd
Hoj
RF 900 R -95
Det var som fan! Jag har också min uppkörning på onsdag :)

Lycka till :tummenupp

hur gick uppkörningen? en annan har ju kortet nu (eller lappen). :yoparty
han sa bara att jag överdrev lite med beredskapen(vilket man knappast gör när han inte ligger bakom) och att jag skulle köra fortare på motorvägen. bara det att den där 500:n vibrerar som en grästrimmer efter 85km/h typ.
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
hur gick uppkörningen? en annan har ju kortet nu (eller lappen). :yoparty
han sa bara att jag överdrev lite med beredskapen(vilket man knappast gör när han inte ligger bakom) och att jag skulle köra fortare på motorvägen. bara det att den där 500:n vibrerar som en grästrimmer efter 85km/h typ.

Jodå för fan, har också lappen i innefickan på skinnstället :tummenupp

Han sa att om jag är lite mer uppmärksam skulle han godkänna mig. Självklart sa man ja till det :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top