Mellanhoj, 25kw

Ogre

påställd
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Linköping
Hoj
r6-02
tuffe87 skrev:
2477513 Fan jag blir tokig.
Har börjat titta lite på honda hornet 600 också, även dem går att få tag på med bra försäkringspremie via if. 96 hästar i dem dessutom. Och ganska busiga verkar det som.

Fan vet inte vad jag vill ;-)


Du får iaf mycket hästar för billig peng :) ett bra val

Annars kan du ju skaffa en r6a. Jättebilliga för en 19åring att äga :död
 

lillienberg

Guest
Du skriver ju att Du har en 660:a...varför inte köra med den..??
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
tuffe87 skrev:
2477513 Fan jag blir tokig.
Har börjat titta lite på honda hornet 600 också, även dem går att få tag på med bra försäkringspremie via if. 96 hästar i dem dessutom. Och ganska busiga verkar det som.

Fan vet inte vad jag vill ;-)

Motard... Motard Motard Motard :tomten

lillienberg skrev:
2477553 Du skriver ju att Du har en 660:a...varför inte köra med den..??

Vem menar du? Om du menar mig så undrar jag hurvida jag ska göra med uppkörningen eftersom min hoj blir på 24kw strypt och 0,18kw/kg mot lagliga 0,16. Så om jag har otur kanske jag inte får köra upp på den. Då ska jag alltså lägga ut typ 3000kr för att få ner den från 24kw till 21kw, har ingen lust med det.
 
Last edited:

Petter89

Petter
Gick med
28 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
lättviktare
Nissenutz jag lånar din tråd för två frågor hoppas du inte tar illa vid dig?

Jag undrar vad en 25/kw ducati monster 600 i stockholm skulle gå på reggad på en 55 åring med kort sen 30 år.
Sen undrar jag vad ni rekommenderar som övnings och uppkörningshoj?

*vet att det är massor med ot men har ingen lust att starta ny tråd många tack !
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Petter89 skrev:
2493312 Nissenutz jag lånar din tråd för två frågor hoppas du inte tar illa vid dig?

Jag undrar vad en 25/kw ducati monster 600 i stockholm skulle gå på reggad på en 55 åring med kort sen 30 år.
Sen undrar jag vad ni rekommenderar som övnings och uppkörningshoj?

*vet att det är massor med ot men har ingen lust att starta ny tråd många tack !
Enklast är o få ett reg nr. av nån o ringa frs. bolaget o fråga.
Dom tar ingen hänsyn till om hojen är strypt, alla försäkringar beräknas på ursprunseffekt.

Här har du ett reg nr.
http://www.blocket.se/vi/9347877.htm?ca=3_s
SDE 910
 
Last edited:

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Petter89 skrev:
2493312 Nissenutz jag lånar din tråd för två frågor hoppas du inte tar illa vid dig?

Jag undrar vad en 25/kw ducati monster 600 i stockholm skulle gå på reggad på en 55 åring med kort sen 30 år.
Sen undrar jag vad ni rekommenderar som övnings och uppkörningshoj?

*vet att det är massor med ot men har ingen lust att starta ny tråd många tack !

Tar absolut inte illa upp, snarare tvärt om. Lite kul när tråden utvecklas. Sen så är din fråga helt regelrätt om man ser det så eftersom det handlar om 25kw mellanhoj :)

En rolig historia att läsa om ni har tid :) Jag har fruktansvärt dåligt lokalsinne så skratta inombords :tungan

Här kommer min resa från mitt garage till rotebro med uppdrag: hitta dit och komma hem med en ny ljuddämpare :tungan

Först åkte jag mot stockholm och sen fortsatte jag följa min vägbeskrivning men vid vällingby blev jag osäker. Jag stannade och tänkte till sen letade jag mig till e4/e20 norr.

När jag åkte vid st eriksplan så vart jag lite nervös för det stod en mc-snut parkerad vid sidan av vägen.

Tro det eller ej men dagen innan så tappade jag min regplåt påväg hem från sveavägen. Så jag hade gjort en egen som jag skrivit ut från datorn.

Så när jag kört förbi mc-snuten kollade jag bakåt en stund men han följde inte efter. Men längre fram blev jag invinkad av en annan snut. Stannade snällt och försökte förklara mig men jag tror inte att snuten trodde på att jag tappat den dagen innan (Det är sanningen men det låter ju som en RÅLÖGN)

Jag klarade mig från böter och passade på att fråga om vägen. Fick en skaplig beskrivning och sen när jag skulle köra ut från vägkanten var han till och med snäll nog att stoppa bilarna som kom för att jag skulle få köra ut (helt otroligt, en snäll polis).

Började känna igen skyltarna men jag letade efter avfart nr 174. Rätt som det var såg jag nr 155 och tänkte: bara att köra vidare en stund då ... fel fel fel. Efter nr 155 kom 154 och sen vid 153 svängde jag av. Halv irriterad och trött svängde jag efter ett tag in vid en mack och frågade en annan knutte där. Men han bröt nå grymt på finska så jag hörde ungefär hälften av vad han sa.

Gick in och frågade samma sak vid kassan och fick reda på att jag skulle svänga vänster och bara fortsätta rakt fram sen kom jag till rotebro.

Men på hemvägen gick allt som smort. Ljuddämparen stannade kvar i ryggan och nu sitter den på hojen. Låter fortfarande bra men inte lika högt, precis som jag ville ha det :)
 
Last edited:

cusenheute

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2006
Ort
Bankeryd
Hoj
RF 900 R -95
Tjena!

Någon som vet ungefär vad en strypt (25kw) cbr600 i 35000-kronorsklassen kostar i försäkring för en gubbe på 50 år (min far)?
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Tjena!

Någon som vet ungefär vad en strypt (25kw) cbr600 i 35000-kronorsklassen kostar i försäkring för en gubbe på 50 år (min far)?

Ingen aning. Men du behöver inte tänka på om den är reggad som 25kw då alla Försäkringsbolag kollar upp ursprungseffekten och ger premie på den som ligger runt 100hk kanske?

Enda chansen att få billig premie med låg kw-reggning är om den kommer reggad med låg effekt ifrån fabrik. Vilket inga sporthojar gör, dock är det så på många motarder.

Men fråga någon som har en om regnummret så kan du kolla det på internet
 

2hjul

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Ort
Våmhus
Hoj
Honda z50 Monkeybike -74 Ktm 620
Heej har hör att maxeffekten på en mellanhoj får max va 30kw nu. har dom höjt eller är det ett aprillskämt?

Mvh Tomas
 

DollarKatten

www.bombrepa.se
Gick med
4 Feb 2006
Ort
Hammarbyhöjden
Hoj
zx10r -04,KTM 625 SXC -05
tänkte fråga/påpeka en sak, om din hoj har 660cc, som jag skulle kunna anta, eftersom den heter 660 så får du inte köra upp med den ändån, även om den har 0.16kw/kg samt är under 25 kw, för en mellan hoj får bara vara 650cc..:rolleyes:
Men det kanske dom där 660 är, kan inte så mkt om motardet..:va :confused:
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
tänkte fråga/påpeka en sak, om din hoj har 660cc, som jag skulle kunna anta, eftersom den heter 660 så får du inte köra upp med den ändån, även om den har 0.16kw/kg samt är under 25 kw, för en mellan hoj får bara vara 650cc..:rolleyes:
Men det kanske dom där 660 är, kan inte så mkt om motardet..:va :confused:

där har du fel. den får inte ha mindre än 375cc. så teoretiskt sätt kan jag komma med en hayabusa reggad till 25kw. men det är ganska hög premie för en 18åring.
 

DollarKatten

www.bombrepa.se
Gick med
4 Feb 2006
Ort
Hammarbyhöjden
Hoj
zx10r -04,KTM 625 SXC -05
där har du fel. den får inte ha mindre än 375cc. så teoretiskt sätt kan jag komma med en hayabusa reggad till 25kw. men det är ganska hög premie för en 18åring.

nej, den får inte överstiga 650 cc, så var det i alla fall när jag tog mellan kort i augusti förra året.. Fast dom kanske har tagit bort den begränsningen...?:va
 

Sharkie

Medlem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Söder om söder
Hoj
XT660R unt kromsläde
nej, den får inte överstiga 650 cc, så var det i alla fall när jag tog mellan kort i augusti förra året.. Fast dom kanske har tagit bort den begränsningen...?:va
Det fanns ingen begränsning då heller. Enda begränsningen som finns är 25kw och 0,16kw/kg.

Det här med kubikbegränsning börjar bli som den där skrönan att prövotiden ska höjas till 5år. :rolleyes:
 

RICHAARD

Bannad
Gick med
27 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
JA-a
nej, den får inte överstiga 650 cc, så var det i alla fall när jag tog mellan kort i augusti förra året.. Fast dom kanske har tagit bort den begränsningen...?:va
Den får inte vara under 375cc - Någon övre kubikgräns finns inte utan det som begränsar är då kW-värdet. Källa MC-boken samt VV.

Då var det uträtt.
 

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Ort
I Grotta
Hoj
tyvärr ingen nu = (
Även lite försäkrings premier och liknande är intressant att veta. Hittade en schyst gixxer 600 -97 (25kw) men fick en maffig premie på 25000kr bara för trafik och då är den ställd på farsan som är 45 bast :mad: , själv blir man snart 18.

Tacksam för hjälp och svar. Mvh NisseNutz[/QUOTE]

vad var d för bolag... d va den dyraste premien på länge... ja e 23. bor i ganska stor stad, o kökort i sju mån.. betalar nått liknande för en zx10a 05 i hel fösäkring o då snackar vi 128kw utan trycksatt luftburk, med har den 184hk...
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
vad var d för bolag... d va den dyraste premien på länge... ja e 23. bor i ganska stor stad, o kökort i sju mån.. betalar nått liknande för en zx10a 05 i hel fösäkring o då snackar vi 128kw utan trycksatt luftburk, med har den 184hk...

kommer inte ihåg men dyrt vart det iaf :) Men nu bidde de ju en 660 istället, 8000 hel/hel :tummenupp
 
Last edited:

Linuus

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Gixxer 600 "Corona", Suzuki GS 500 E (SÅLD!)
För de som undrar så FINNS det visst bolag som försäkrar på kw. Alltså om den är strypt till 25kw så blir det mycket billigare.

Kolla på:
http://www.dina.se/
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top