Mellanhoj, 25kw

tuffe87

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Tomelilla
Hoj
Kawasaki
Denna hoj får du ju inte lov att köra med väll?
Sitter själv med A begränsat kort och irreterar mig på det.
Hur mycket mer har du tänkt att strypa ner den?
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
tuffe87 skrev:
2464125 Denna hoj får du ju inte lov att köra med väll?
Sitter själv med A begränsat kort och irreterar mig på det.
Hur mycket mer har du tänkt att strypa ner den?

Den är reggad på 24kw så enligt maxeffekten håller det ju men den väger bara 135kg tjänstevikt så det är närmare 0,18kw/kg än de tillåtna 0,16. Men jag har läst att flera har kört upp på sådana hojar utan ploblem så det tror jag att jag också kommer att göra. Vad hade du tänkt dig för hoj då?
 

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Grattis till en grymt rolig hoj och ett ännu grymmare pris. 43 är verkligen billigt i mina ögon.
 

tuffe87

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Tomelilla
Hoj
Kawasaki
Jag var faktiskt inne på att köpa precis den hojen du köpt ;-)
Men du hann visst före. Har ju en ganska bra bit till stockholm. :-(
Nä jag är inne på ktm 660, ktm 625 eller husaberg 650.

Alla är aktuella på olikavis. Husan för sin billiga försäkringspremie och bus.
660 för att den har hyfsade intervaller och är busig.
625 för den har elstart, bra intervaller och ganska busig.
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Wesslan skrev:
2464188 Grattis till en grymt rolig hoj och ett ännu grymmare pris. 43 är verkligen billigt i mina ögon.

Hade tur att jag kollade på blocket precis efter att han sänkt priset från 50 till 45. Hade sett hojen tidigare på blocket så jag kände igen den. Ringde direkt och åkte och köpte den senare på kvällen. Riktigt fin, finns lite repor på framfälgen men den är inte bucklig eller nått sånt. Du kan läsa mer om hojen i mitt garage där jag skrivit några rader.
 

tuffe87

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Tomelilla
Hoj
Kawasaki
Jag pratade med han på telefon och hade fått pris på 45 redan innan. Men han hade mycket brått att sälja den så han ville väll inte vänta på att jag kom och hämtade den. Men grattis till en bra affär :)
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
tuffe87 skrev:
2464209 Jag var faktiskt inne på att köpa precis den hojen du köpt ;-)
Men du hann visst före. Har ju en ganska bra bit till stockholm. :-(
Nä jag är inne på ktm 660, ktm 625 eller husaberg 650.

Alla är aktuella på olikavis. Husan för sin billiga försäkringspremie och bus.
660 för att den har hyfsade intervaller och är busig.
625 för den har elstart, bra intervaller och ganska busig.

Jasså du hade också sett den på blocket :) vet inte vart tomelilla ligger men själv fick jag åka 6-7 mil för att kolla på hojen.

Du verkar ha ganska bra koll på de olika hojarna. Kan inte själv ge några vidare tips eftersom jag bara kört ktm 660 men den borde räcka till för bus. Då jag gasade upp den på bakan när jag satt så långt fram som möjligt och höll i mig för glatta livet på både 1:an och 2:an. Men när jag vred på i 60km/h på 3:an så lättade det "bara" :yoparty

Fast då snackar vi avstypt såklart

kan också tillägga att det var mina första riktiga wheelies vid provturen :tomten
 

tuffe87

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Tomelilla
Hoj
Kawasaki
Tomelilla ligger ganska precis längst ner i sverige. Är ungefär 2 mil ner till Ystad. Så det är över 60 mil upp för att hämta en hoj i stockholm :-(
Priserna är mycket bättre högre upp i landet än vad de är här i skåne :-(
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
tuffe87 skrev:
2464334 Tomelilla ligger ganska precis längst ner i sverige. Är ungefär 2 mil ner till Ystad. Så det är över 60 mil upp för att hämta en hoj i stockholm :-(
Priserna är mycket bättre högre upp i landet än vad de är här i skåne :-(

Jobbigt, men jag får önska dig lycka till med hojsökandet. Hoppas att du hittar en bra hoj för dig, mvh Oskar
 

tuffe87

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Tomelilla
Hoj
Kawasaki
Ja det hoppas jag med!
Och hoppas den dyker upp snart!
Sitta med nytaget kort utan hoj är ingen höjdare kan jag meddela.
Men ska i alla fall åka och titta på en 660 imorgon.

http://www.blocket.se/vi/9090881.htm?ca=23_15_s


Han har sänkt priset till 54 000 kr till mig via telefon. Men fortfarande tokdyrt.
Men får åka dit och prata med han och förhoppningsvis få ner det en bra bit under 50 tusen om det ska bli affär. Annars är det väll bara att avvakta för så mycket kommer han nog aldrig att få för den.
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
tuffe87 skrev:
2464705 Ja det hoppas jag med!
Och hoppas den dyker upp snart!
Sitta med nytaget kort utan hoj är ingen höjdare kan jag meddela.
Men ska i alla fall åka och titta på en 660 imorgon.

http://www.blocket.se/vi/9090881.htm?ca=23_15_s


Han har sänkt priset till 54 000 kr till mig via telefon. Men fortfarande tokdyrt.
Men får åka dit och prata med han och förhoppningsvis få ner det en bra bit under 50 tusen om det ska bli affär. Annars är det väll bara att avvakta för så mycket kommer han nog aldrig att få för den.

Ja för tusan åk och kolla. Jag tror du får vara nöjd om du kommer ner till 50 tusen för jag har sett annonsen tidigare. Akrapovic helsystem går på nästan 10000kr så jag tror inte han är sugen att pruta så mycket mer.
Men om du måste få ner den till en mindre peng så avvakta precis som du sa och ring efter ett tag då han förståt att han begärt för mycket.
Jag hade tur med priset på min 660. Men åk och kolla och sedan får du ge mig en uppdatering om hur det gick (nyfiken)

Lycka till!
 

Rudis

A B
Gick med
14 Sep 2003
Ort
Sala, Sweden
Hoj
Yamaha R6 -99
åk inte till uppkörningen med en hoj som inte har 0,16kw/kg!! Det kollar dom upp!

Jag kom dit med en gammal Honda XL 500, med 24kw i papprena, som gjorde att det blev precis 0,16kw/kg... "Jaha du, det här va precis på gränsen".
Jag skulle iallafall inte chansa trorja!

MVH Erik.
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Rudis skrev:
2465062 åk inte till uppkörningen med en hoj som inte har 0,16kw/kg!! Det kollar dom upp!

Jag kom dit med en gammal Honda XL 500, med 24kw i papprena, som gjorde att det blev precis 0,16kw/kg... "Jaha du, det här va precis på gränsen".
Jag skulle iallafall inte chansa trorja!

MVH Erik.

Ok det kanske du har rätt i. Men jag har verkligen ingen lust att punga ut typ 3000kr för att regga från 24 till 21kw eller vad det blir. Fan va jobbigt ... vet inte hur jag ska göra längre.

Tog han fram miniräknare och började kolla på siffrorna i regbeviset eller hur gjorde han?
 
Last edited:

tuffe87

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Tomelilla
Hoj
Kawasaki
Var och titta på hojen. Den var verkligen riktigt fräsh.
Pulverlackade fälgar var helläckert. :)
Inte omöjligt att det blev affär. Dock utan Akrapovic systemet då.
Visst lät det fräckt, men mina grannar hade blivit galna (gnälliga pensionärer). Om jag dessutom kan få hojen till en bra peng sen dessutom så.
Ska försöka få den ner imot närmare 45. Han verkar svår, men inte omöjlig :).
Vad betalar ni som är 19, i försäkringspremie på er ktm 660?

Vad händer om jag blir stoppad av en nitiskpolis som räknar på effekt : vikt och ser att det är för mycket effekt. Hur dyra böter, risk för indraget körkort?
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
tuffe87 skrev:
2467245 Var och titta på hojen. Den var verkligen riktigt fräsh.
Pulverlackade fälgar var helläckert. :)
Inte omöjligt att det blev affär. Dock utan Akrapovic systemet då.
Visst lät det fräckt, men mina grannar hade blivit galna (gnälliga pensionärer). Om jag dessutom kan få hojen till en bra peng sen dessutom så.
Ska försöka få den ner imot närmare 45. Han verkar svår, men inte omöjlig :).
Vad betalar ni som är 19, i försäkringspremie på er ktm 660?

Vad händer om jag blir stoppad av en nitiskpolis som räknar på effekt : vikt och ser att det är för mycket effekt. Hur dyra böter, risk för indraget körkort?

Jag måste tysta ner min 660 också, ljuddämparen är strippad så jag måste få tag på en orginal.

Jag kommer att ta en mellanförsäkring på bilsport och mc. Jag tror att det skulle kosta 4700kr halv/hel och 8400hel/hel men då är självrisken på 10000kr. Så jag kommer att ta en halvförsäkring. Jag bor i "högrisk" zon.

kolla här http://www.bilsport-mc.com/default.asp?c=insurance&p=9
 

tuffe87

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Tomelilla
Hoj
Kawasaki
Okej, men ta in i beräkning att trafikförsäkringen kommer att höjas ganska ordentligt inom en snar framtid nu när alliancen sitter i matkposition. Vet inte hur mycket det rör sig om, någon som har koll på hur mycket dyrare det blir för en 19 åring? Blev lite rädd när jag hörde detta och vet inte om jag vågar köpa i nu läget.
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
tuffe87 skrev:
2468892 Okej, men ta in i beräkning att trafikförsäkringen kommer att höjas ganska ordentligt inom en snar framtid nu när alliancen sitter i matkposition. Vet inte hur mycket det rör sig om, någon som har koll på hur mycket dyrare det blir för en 19 åring? Blev lite rädd när jag hörde detta och vet inte om jag vågar köpa i nu läget.

Visst fan, all jävla politikskit! Hade inte tänkt på det men kan de höja min premie om jag redan tecknat den? eller höjs den om jag byter försäkring?

Någon som har en orginal ljuddämpare passande ktm 660 smc -04 till salu?
 
Last edited:

tuffe87

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Tomelilla
Hoj
Kawasaki
http://www.blocket.se/vi/9440812.htm?ca=23_15_s

Var precis och tittade på den. Ingenting att klaga på. Funkade bra och såg hur fin ut som helst. Är riktigt sugen på affär. Det är lite dyrare hoj än vad jag planerat att köpa. Men det är också betydligt finare än vad jag tänkt från början. Så får bestämma mig tills imorgon annars finns risken att den åker.
Säljaren ville inte pruta mer, men det är kanske förståligt till det priset.
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
tuffe87 skrev:
2469910 http://www.blocket.se/vi/9440812.htm?ca=23_15_s

Var precis och tittade på den. Ingenting att klaga på. Funkade bra och såg hur fin ut som helst. Är riktigt sugen på affär. Det är lite dyrare hoj än vad jag planerat att köpa. Men det är också betydligt finare än vad jag tänkt från början. Så får bestämma mig tills imorgon annars finns risken att den åker.
Säljaren ville inte pruta mer, men det är kanske förståligt till det priset.

Jävligt fin och har gått lite. Synd att han inte vill pruta men jag måste säga att det ser väldigt fin ut.
Jag fick med en hel uppsättning orange plast till min så att den kan se ut som den du var och tittade på. Men jag tror jag väntar med att sätta på den.

Håll mig uppdaterad, kul att veta hur det går för dig :)
 

tuffe87

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Tomelilla
Hoj
Kawasaki
Fan jag blir tokig.
Har börjat titta lite på honda hornet 600 också, även dem går att få tag på med bra försäkringspremie via if. 96 hästar i dem dessutom. Och ganska busiga verkar det som.

Fan vet inte vad jag vill ;-)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top