Mer pulver till V-max?

Status
Ej öppen för fler svar.

TurboVmax

www.turbovmax.org
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Enköping
Hoj
Turbomatad Vmax
Det går att få en Vmax att svänga bra också. Som sagt jag har en USD gaffel fram från en GSX med öhlinsfjädrar, har svetsade stag tvärs över ramen för stabilitet, solida motorfästen, har idag köpt en sving från en GSXR -01 och skall kedjekonvertera samt konvertera till centraldämpare. Har givetvis 17" fälg både fram och bak. Med dessa mods så kan man nog haka på en hel del rejsputtar, min går i nuvarande skick att lägga ner rätt bra samt att den är bergstadig även i väldigt höga farter. Att kedjekonvertera ger ju även den positiva konsekvensen att man förlorar vikt, kardanklumpen (slutväxeln) på svingen väger ju bly minst sagt...

Jeffrey
 

V-Gurra

Vart tog kärleken vägen?
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Midnattssolens land
Hoj
Yamaha V-MAX såklart!
TurboVmax skrev:
Det går att få en Vmax att svänga bra också. Som sagt jag har en USD gaffel fram från en GSX med öhlinsfjädrar, har svetsade stag tvärs över ramen för stabilitet, solida motorfästen, har idag köpt en sving från en GSXR -01 och skall kedjekonvertera samt konvertera till centraldämpare. Har givetvis 17" fälg både fram och bak. Med dessa mods så kan man nog haka på en hel del rejsputtar, min går i nuvarande skick att lägga ner rätt bra samt att den är bergstadig även i väldigt höga farter. Att kedjekonvertera ger ju även den positiva konsekvensen att man förlorar vikt, kardanklumpen (slutväxeln) på svingen väger ju bly minst sagt...

Jeffrey

Ok, låt oss snacka fjädringskomponenter ett tag.
Jag var inne på att investera i en Öhlinsgaffel och självklart öhlins bak i samma veva. Vad är den här USDgaffeln som så många snackar om?
Finns det andra tillverkare av gafflar som folk har erfarenheter av? Vad passar bäst på Maxen?

/VG
 

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Täby
Hoj
Aprilia
En fråga, varför modda en v-max mot sporthojsegenskaper för en massa pengar så att den ändå bara blir en dålig sporthoj? En v-max är ju en v-max, den bör man väl köpa för att man gillar den typen av hojar eller? Varför inte köpa en riktig sporthoj om det nu är det man är ute efter?
 

Paroxyst

beLIEve
Gick med
20 Oct 2004
Ort
Latitude N60'06,31" Longitude E19'56,79"
Hoj
Kawasaki
Trango_B skrev:
En fråga, varför modda en v-max mot sporthojsegenskaper för en massa pengar så att den ändå bara blir en dålig sporthoj? En v-max är ju en v-max, den bör man väl köpa för att man gillar den typen av hojar eller? Varför inte köpa en riktig sporthoj om det nu är det man är ute efter?

Det där förstår du tydligen inte. Hela grejen är ju att han vill ha en VMax som går snabbt och läckert. Inte en Sporthoj som är som natt och dag i jämförelse. Varför ifrågasätta vad han vill? Vill han ha en brutal VMax så ska han väl oxå ha en sån. Ingenstans har han sagt att han vill konvertera till en sporthoj. Nej just det.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
V-Gurra skrev:
Ok, låt oss snacka fjädringskomponenter ett tag.
Jag var inne på att investera i en Öhlinsgaffel och självklart öhlins bak i samma veva. Vad är den här USDgaffeln som så många snackar om?
Finns det andra tillverkare av gafflar som folk har erfarenheter av? Vad passar bäst på Maxen?

/VG


USD = up side down. Fanns inte när din hoj började tillverkas :rolleyes:
 

Dino Velvet

#2702
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Sölvesborg
Hoj
Ingen
Nu får det fan vara nog!

V-Gurra skrev:
Nä, jag har kört plastraketer så det räcker. Hellre as-snabb rakt fram å med tillräcklig väghållning för å klara av å förnedra sk. kawwa-piloter mfl i kurvorna om de inte vet vad de håller på med. För att inte tala om ducatisterna...
Trust me, det går! :)

Å som sagt, alla tips på trim å modifieringar mottages tacksamt.

Sådär ja, som vanligt ett Ducati-påhopp helt utan grunder.

Jag vet inte om du läser så bra, noga eller fattar något (förmodligen det sista)? Du har precis fått hjälp av två killar med Ducati och en som håller på. Varför måste du då slänga ur dig en massa skit om hurvida Ducatiägare svänger :va

Ta din Halvlobbotomerade hjärna :kocko och din satans gamla V-max :D och kör norrut tills kompassen börjar snurra runt. Sen stannar du där så vi slipper dig och dina, minst sagt, "låga" kommentarer om allt och alla. Och påstå nu inte, som vanligt, att du var ironisk. Det ordet vet du inte ens innebörden av.

:finger V-Gurra :FU
:kulspruta V-Gurra :smasha
:dummer V-Gurra :kocko
 

Paroxyst

beLIEve
Gick med
20 Oct 2004
Ort
Latitude N60'06,31" Longitude E19'56,79"
Hoj
Kawasaki
Dino Velvet skrev:
Sådär ja, som vanligt ett Ducati-påhopp helt utan grunder.

Jag vet inte om du läser så bra, noga eller fattar något (förmodligen det sista)? Du har precis fått hjälp av två killar med Ducati och en som håller på. Varför måste du då slänga ur dig en massa skit om hurvida Ducatiägare svänger :va

Ta din Halvlobbotomerade hjärna :kocko och din satans gamla V-max :D och kör norrut tills kompassen börjar snurra runt. Sen stannar du där så vi slipper dig och dina, minst sagt, "låga" kommentarer om allt och alla. Och påstå nu inte, som vanligt, att du var ironisk. Det ordet vet du inte ens innebörden av.

OUCH! Bra när folk står upp för vad dom tror på.
 

V-Gurra

Vart tog kärleken vägen?
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Midnattssolens land
Hoj
Yamaha V-MAX såklart!
Dino Velvet skrev:
Sådär ja, som vanligt ett Ducati-påhopp helt utan grunder.

Jag vet inte om du läser så bra, noga eller fattar något (förmodligen det sista)? Du har precis fått hjälp av två killar med Ducati och en som håller på. Varför måste du då slänga ur dig en massa skit om hurvida Ducatiägare svänger :va

Ta din Halvlobbotomerade hjärna :kocko och din satans gamla V-max :D och kör norrut tills kompassen börjar snurra runt. Sen stannar du där så vi slipper dig och dina, minst sagt, "låga" kommentarer om allt och alla. Och påstå nu inte, som vanligt, att du var ironisk. Det ordet vet du inte ens innebörden av.

:finger V-Gurra :FU
:kulspruta V-Gurra :smasha
:dummer V-Gurra :kocko

Håll dig till ämnet, loser! :kocko
Å försök dessutom att hålla dig ifrån drogerna på dagtid i alla fall. Vi som inte är höga som 70-våningshus har lite svårt att se vissa kopplingar i ditt resonemang.

/VG
 

emullo

#2027
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
V-Gurra skrev:
Ännu ett mycket givande inlägg från en av dessa superkunniga Ducatister... :kocko
Skärpning!! :kulspruta Ducati

/VG

Men men...
Om du vill uppfattas som seriös kanske du skulle sluta skriva meningslösa inlägg du med. :va
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
V-Gurra skrev:
Ännu ett mycket givande inlägg från en av dessa superkunniga Ducatister... :kocko
Skärpning!! :kulspruta Ducati

/VG

Hörrö..

Ta o hoppa på följande människor för meningslösa inlägg när du ändå är på g.

marcusj
twinner
Trango_B

Och det är bara på den här sidan.. Deras inlägg tillför ju inget till DIN tråd. :3freak
 

Paroxyst

beLIEve
Gick med
20 Oct 2004
Ort
Latitude N60'06,31" Longitude E19'56,79"
Hoj
Kawasaki
V-Gurra skrev:
Håll dig till ämnet, loser! :kocko
Var ju du som myntade ämnet iom ditt Ducatipåhopp.

V-Gurra skrev:
Å försök dessutom att hålla dig ifrån drogerna på dagtid i alla fall.
Droger? Italiensk fyrtaktsparfym?

V-Gurra skrev:
Vi som inte är höga som 70-våningshus har lite svårt att se vissa kopplingar i ditt resonemang.
/VG
Jag förstod precis vad han menade.
 

TurboVmax

www.turbovmax.org
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Enköping
Hoj
Turbomatad Vmax
Det handlar inte om att sukta efter sporthoj när man moddar en Vmax. I 1:a hand är det för att göra den personlig och få lite bättre väghållning. Vmaxen har en kult, myt och brutalitet som dussinsporthojjar bara kan sukta efter (no offense sportåkare). Inte ens H-D har lyckats tillverka SAMMA modell utan nämnvärda förändringar i 20 år, märk väl, i 20 hela år. När Vmax kom existerade inte R1, GSX hette väl Katana då, Ducati var inte ens i närheten av vad det är idag. Trots det är Vmaxen FORTFARANDE en respektingivande hoj med enorm utstrålning och säljer som smör världen över. Att sen bygga om den ytterligare till ett blodtörstande monster på 250hk är oerhört ballt, tycker jag + många andra. Men jag respekterar er åsikt som enbart är ute efter ultimat väghållning. För mig är det inte allt och jag kan nästan garantera att de flesta av er skulle titta en extra gång om ni fick se en brutalt moddad Vmax vid en mack eller vid vägkanten. Har själv sett sportåkare vända och komma med kameran för att fota när vi åkt ett gäng ombyggda maxar på tur. Som tur är har vi alla olika smak, det är det som ger den sköna mångfalden. Jag skulle tycka det var rätt trist om alla bara åkte Vmax...

Jeffrey
 

TurboVmax

www.turbovmax.org
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Enköping
Hoj
Turbomatad Vmax
Noterade bara att denna tråd är den näst mest lästa av alla på hela turbo/dragracingforumet, bara 2 trådar med över 3000 läsningar. Denna tråd är också den som har flest inlägg av alla här på turboforumet. Konstigt att en av sporthojsåkare så bespottad hoj lockar så många läsare och reaktioner...

Bara en liten reflektion.

Jeffrey
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top