husabergrobin skrev:
2484361 Ok nu är det lika många för köp som inte köpa,hmmm nå man kan ju kolla på den inte så långt till örebro,men vet ju att det ofta ser väldigt bra ut på kort men verkligheten är en annan. nån som har synpunkter dyr service delar andra för och nackdelar som sagt novis på merca men tycker de är snygga och har kört volvo ett tag dax att byta märke???
Jag har varit med om enormt många e-klass som är rostiga som fan. Polarens e280 -98 är enormt rostig trots ynka 18000mil på mätaren.
A-stolparna är standard på dessa, likaså dörrar under själva listen. När de har gått i Sverige ett tag vill säga, tyskarna är inte så bra på det där med saltning så då brukar det inte vara några problem.
Och gällande firman så har jag inget över för dem, om det är den firman som låg på Öster tidigare. "Ägaren" försökte kränga en 9-5 Aero till mig för ett rejält underpris men han var ärlig och sa att mätaren troligtvis var skruvad samt att den var krockad. Inget som stod på lappen men snällt av honom att påpeka detta. Dock var jag där mycket i jobb och kände honom på så vis, antagligen därför han var ärlig.
Det finns även en handlare på idrottsvägen i Örebro, där ska du inte sätta din fot då det är den största lurendrejaren i hela mellanSverige. Även en ute i Vivalla, även där ska du passa dig.
Importera en själv från privatperson i tyskland istället, alternativt merca-butik i tyskland.
Edit/ Servicen är i regel inte dyrare på en Merca än på en volvo av nyare modell, skulle något pajja däremot kanske det kan skilja litegrann men merca har bra kvalitet på det mekaniska.