Chris Ash
Kapten Gars
BlueNote skrev:Nog tror jag det kan varit bra. Men inte fan kan dom ta priset i skicklighet! Dom va ju i min skola och jamma, å visst är några utav dom jätteduktiga. Men grymmare finns det nog
Priset i skicklighet slutar man tänka på när man mognar som musiker. Jag känner igen mig i dig. Du sitter bergis och övar skalor och snabbhet ala Petrucci och Vai. Det gjorde jag i din ålder iaf....
De skickligaste gitarristerna enligt mig är inte de som kan spela snabbast och svårast, utan de som har melodikänsla, häng,förmågan att skriva riff och solon som berör och framförallt har en egen stil. En stil som ingen kan kopiera. Ett exempel är Tony Iommi, en tekniskt ganska kass gitarrist. Men som jag ändå skattar skyhögt över tex Yngwie Malmsteen.
Deep Purple hade kanske inte de tekniskt mest drivna musikerna, men de hade förmågan att skapa klockren magi bara genom att jamma, det är ytterst få band som haft det....
Ska man börja tävla i musik är det lätt att det slutar som Yes på "Tales from topographic oceans", en massa nonsens som ingen annan kan spela, men hur intressant är det?
Edit: DP har enbart en medlem intakt från sättningen jag syftade på. Trummisen Ian Paice
Last edited: