Metal-tråden

A_o_D

dead girls never say no
Gick med
15 Jul 2005
Hoj
zx10r -08
ZwaniZ skrev:
2520591 Har nån hört hört Halfords sidospår "TWO" detta är skitbra, men Fight är nog det bästa sidospår jag vet,"Kolla hemsidan. Fast judas is the reall shit:yoparty

ofaan hade hoppats på att nån hade skjutit honom ;)

A_o_D

dead girls never say no
Gick med
15 Jul 2005
Hoj
zx10r -08
ZwaniZ skrev:
2520596 hahaha nä han lever än:tummenupp

han borde ju iaf ha nån eloge för att ha lurat in hela hårdrocken i gayläderprylen... men bättre sångare än "ripper" kommer aldrig judas att få!!! :yoparty

ZwaniZ

Ät Ostbågar
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
z1000 -03, Suzuki k50
A_o_D skrev:
2520597 han borde ju iaf ha nån eloge för att ha lurat in hela hårdrocken i gayläderprylen... men bättre sångare än "ripper" kommer aldrig judas att få!!! :yoparty
nåja,, Halford i sina krafts dagar leker man inte med

Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
A_o_D skrev:
2520597 han borde ju iaf ha nån eloge för att ha lurat in hela hårdrocken i gayläderprylen... men bättre sångare än "ripper" kommer aldrig judas att få!!! :yoparty

Det enda Ripper gjorde var ju att försöka härma Rob, ibland var det kusligt likt men det känns ju lite meningslöst liksom.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Surfa in på www.tbolin.com och kolla under audio/video på klippen med James Gang, köp sedan "Bang" och "Miami", helvete vad det svänger! Denna bortglömda pärla i hårdrockshistorien. "Devil is Singing our Song" har ett av de elakaste grooven jag hört...

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
glib skrev:
2513926 Vart grymt besviken på nya skivan först men på något sätt växer den på mig efter varje lyssning :tummenupp
Jävlar, The Haunted har verkligen utvecklats.
Nya skivan är kanske inte så mycket för old school fans men jag gillar den stenhårt. De har byggt vidare på blandningen mellan full ilska och lugnare inslag. Ni som gillar "burnt to a shell", "My shadow" m.fl. på förra skivan lär inte bli besvikna.
Jag blev det inte och då har jag bara lyssnat igenom skivan 1 ggn i morse på väg till jobbet.

glib

Wannabe member...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg 650 -04 *Såld*
Sweedo skrev:
2523407 Jävlar, The Haunted har verkligen utvecklats.
Nya skivan är kanske inte så mycket för old school fans men jag gillar den stenhårt. De har byggt vidare på blandningen mellan full ilska och lugnare inslag. Ni som gillar "burnt to a shell", "My shadow" m.fl. på förra skivan lär inte bli besvikna.
Jag blev det inte och då har jag bara lyssnat igenom skivan 1 ggn i morse på väg till jobbet.

Mm den blir bättre o bättre verkligen, accepterar man utvecklingen så är den grym. Har lyssnat väldigt mycket på "The Haunted" och "The Haunted Made Me Do It" på senaste så steget vart ju rätt så stort på en gång. Men nu är jag sugen på o höra lite nya låtar live :yoparty

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Eftersom all hårdrock var mycket bättre förr så flaggar jag återigen för en bortglömd och underskattad pärla. 1982 års Hughes/Thrall, samarbetet mellan Glenn Hughes och gitarristen Pat Thrall från Pat Travers band är remastrad och återutgiven med två bonusspår och fläskigare ljud.

Lyssna på "I Got Your Number" och "First Step of Love" och njut....köp sen.

Edit: Glöm sen inte att åka och se Glenn på Kino i Karlskrona den 14:e November, enda Sverigespelningen, som vanligt lär han vara gudomlig.

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Chris Ash skrev:
2525414 Eftersom all hårdrock var mycket bättre förr ...
Muhahah, börjar du bli så gammal?
Visst är det så att 70-talet var ett guld decenium för hårdrocken, men jag tycker att 2000-talet är minst lika bra och kreativt.:tummenupp

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Sweedo skrev:
2526420 Muhahah, börjar du bli så gammal?
Visst är det så att 70-talet var ett guld decenium för hårdrocken, men jag tycker att 2000-talet är minst lika bra och kreativt.:tummenupp

Det här är bara min högst personliga åsikt men den enda plattan jag kan komma på(med reservation för dåligt minne) som verkligen knockat mig som revolutionerande och/eller som en given tiopoängare enligt vilket referenssystem som helst på 2000-talet är Dimmu Borgirs "Death Cult Armageddon". Det ska sägas att fler har varit mycket mycket bra (Testaments The Gathering och Opeths Blackwater Park är gränsfall som jag på en bra dag skulle kunna ge tio pinnar) men tiopoängare gödslade Deep Purple, Queen, Rainbow Kansas, Heep och Zeppelin med under 70-talet. 80-talet var också stort och även om 90-talet saknade dagens jämnstarka bredd så var topparna desto fler.

Jag tycker hårdrocken blivit för introvert, var är bluesen,funken,soulen och jazzen i den idag? Sen när fan glömde man att ratta in ett vettigt ljud på en platta? Idag är det sönderdistade guror,basar som inte hörs, triggade trummor och allmänt överkomprimerat och själlöst.

Med det sagt så ska jag tillstå att jag fortfarande köper vagnslass med nya skivor varje år, men det mesta är "Jovisst detta var ju bra, men..." Inte som första gången man lyssnade genom "Burn", "Leftoverture" eller "Salisbury" och det euforiska fånleendet stannade kvar i dagar efteråt....:)

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Hehe..fick detta på mitt my space..tyckte det var en ganska skön :näsblod beskrivning :p

"Ever wonder what it would sound like if you stuck your head in a meat grinder while receiving oral sex? If you dig Meshuggah, Dillinger Escape Plan, or Fantomas, check out CAR BOMB. These tracks will make you wanna finger fuck an electrical socket with Astroglide.

Gotta hear it? Check out our profile or visit www.carbomb.us...and make sure you crank up those crappy ass computer speakers."

Försökte lyssna men det funkade inte..någon som har hört förut?

ZwaniZ

Ät Ostbågar
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
z1000 -03, Suzuki k50
Lyssnar mycket på Spineshank för tillfället,, riktigt bra. Har inte hört talas om dom så länge, fick nog ett tips härifrån,,,, Lyssna !!! Intake , Slipper , Negative Space tex :tummenupp

ZwaniZ

Ät Ostbågar
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
z1000 -03, Suzuki k50
Hör kanske inte riktigt till ämnet men kommer nog lätt bort. Garbage, en riktigt bra "deprorockgrupp" eller vad man ska kalla det.

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
I kväll smäller det!
The Haunted på Debaser Medis.
Det ska bli fruktansvärt kul att höra dem live med tanke på hur bra nya skivan är :rock

glib

Wannabe member...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg 650 -04 *Såld*
Sweedo skrev:
2598225 I kväll smäller det!
The Haunted på Debaser Medis.
Det ska bli fruktansvärt kul att höra dem live med tanke på hur bra nya skivan är :rock

Hopppas dom kör "The Shifter" :rock :tummenupp

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Sweedo skrev:
2526420 Muhahah, börjar du bli så gammal?

imorrn, på kåren här i GBG

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Hehe, det här lever man länge på! :tummenupp

Förbanden:

Memfis: Ganska mediokra, men ryckte upp sig lite på slutet när de började sväva ut lite i musiken. Varför stod kompgitarristen och körade med primalskrik???

Mercenary: Nej, för i helvete! Danskjävlarna hade överdoserat på Helloween och annan tysk arena rock samt att sångaren hade Rob Halford-komplex och skrek som en gris.

Och så det som man kom dit för. Redan innan The Haunted körde igång förstod man att detta skulle bli något extra. Det lät riktigt fett när de justerade trummorna och gitarrer. Sedan blev det rock'n'roll på riktigt.
Det var fullt ös från början till slut och de körde allt från "softare" låtar som "Abysmal" till riktiga käftsmällar som "All Against All" och glibs favorit "The Shifter". Peters mellansnack var något eget "jag har inget speciellt att säga så vi kör en låt" osv, fast hur överlever hans röst ett helt gig? Kul att få se att de klarar av att leverera ett fett och tight gig live, jag hade höga förhoppningar före och gick INTE besviken därifrån.

Ps. Man var ganska ensam om att inte ha en svart tröja på sig :hihi

Bifogat

• Bild050.jpg
    Bild050.jpg
    107.6 KB · Visningar: 121
  • Bild051.jpg
    Bild051.jpg
    129 KB · Visningar: 112
Last edited:

Toxicity

Snart i ett dike nära dig
Gick med
22 Mar 2006
Hoj
ÄrrSecks nollnoll
Sweedo skrev:
2600495 Lång text om hur bra The Haunted var..

Jag vill inte höra hur jävla bra det var :mad:
Dom var skitdåliga, kom igen - säg det nu!

"Ja ä int' bitter..."

// Jossan - som självklart inte hade möjlighet att gå :mad: :huvet

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping