Metal-tråden

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Nursey skrev:
2291475 Metaltown var :yoparty
Insåg vad lycka var på vägen hem idag...

Körde ut med Vättern...(SÅ (!) VACKER (!) VÄG (!)) precis vid Huskvarna...140km/h..och lyssnade på Devin Townsend (Deadhead) så bilen vibrerade medan solen strålade. Det var LYCKA!!
Om du gillar Devin måste du skaffa Steve Vai's Sex & Religion, som är Devins debut på sång. En RIKTIGT bra skiva som faktiskt inte är så otillgänglig som Vai brukar vara.

Vad kan vi se fram emot för nya skivor i höst?
The Haunted skall släppa sin nya och även Mustasch skall ha något nytt på på G, inte Parasite utan en fullängdare.
Efter sommaren är man lite sugen på fräsch musik i bilen.

Last edited:

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Sweedo skrev:
2359318 Om du gillar Devin måste du skaffa Steve Vai's Sex & Religion, som är Devins debut på sång. En RIKTIGT bra skiva som faktiskt inte är så otillgänglig som Vai brukar vara.

The Haunted skall släppa sin nya och även Mustasch skall ha något nytt på på G, inte Parasite utan en fullängdare.

Jag har försökt ladda ner den skivan 1000 ggr utan resultat. Skall köpa den såfort nästa löning kommer. Har sett en video med Devin o Steve Vai som var kanon.
Jag har två oöppnade skivor med Devin hemma som skall avnjutas en i taget i sakta mak. Man måste låta dom växa fram i sin egen takt. Har Terria o Synchestra att se fram emot. Aj lav dat man. tror jag börjar bli redo för lite SYL snart..då har jag ju alla deras skivor att lyssna mig igenom. Jag lär inte få musikbrist på ett tag.

Rock on

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Sweedo skrev:
2359318 ...Vad kan vi se fram emot för nya skivor i höst?...
Slayer släpper ny platta imorgon. Smakprovet Cult som släpptes för nån månad sen var grymt bra så jag ser fram mot att få höra hela plattan. :headbang

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Sweedo skrev:
2359318

I ungefärlig kronologisk ordning så har vi följande rätt stora skivsläpp listade för 2006....

Slayer
Motörhead
Iron Maiden
Blind Guardian
Black Label Society
Megadeth
King Diamond

Ser ut att bli en fin höst...:)

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Chris Ash skrev:
2359697 I ungefärlig kronologisk ordning så har vi följande rätt stora skivsläpp listade för 2006.... Ser ut att bli en fin höst...:)

Slayer - Kanske det, tyckte att förra var lite sisådär
Motörhead - Mer partyrock än bil- och gymmusik
Iron Maiden - NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ, jag la ned Maiden efter Brave New world
Blind Guardian - Inte min kopp med te
Black Label Society - YES, Zakk rawkar
Megadeth - Kan Megadave göra en bra skiva igen???
King Diamond -Bra bitvis, men falsettsång är inget i längden.

Jag vill ha något nytt med Symphony X.
Förresten kom jag på att det kommer en ny skiva med Krux.

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
Sweedo skrev:
2359318 Om du gillar Devin måste du skaffa Steve Vai's Sex & Religion, som är Devins debut på sång. En RIKTIGT bra skiva som faktiskt inte är så otillgänglig som Vai brukar vara.

Sex & religion är riktigt bra faktiskt och den största fördelen med den är att man faktiskt hör Devin ganska bra. Han har en tendens på sina egna skivor att lägga sången långt bak i produktionen vilket är vansinne då han - enligt min mening - har hårdrocksvärldens grymmaste röst.:yoparty

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Kevorkian skrev:
2365096 Sex & religion är riktigt bra faktiskt och den största fördelen med den är att man faktiskt hör Devin ganska bra. Han har en tendens på sina egna skivor att lägga sången långt bak i produktionen vilket är vansinne då han - enligt min mening - har hårdrocksvärldens grymmaste röst.:yoparty

Killen är ett geni, inget snack om saken. Jag har en "bo gratis på hotell kupong" som man kan använda vart man vill under 2006. Funderar STARKT på att dra till Kanada o gå på Devin spelning.

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
Nursey skrev:
2365559 Killen är ett geni, inget snack om saken. Jag har en "bo gratis på hotell kupong" som man kan använda vart man vill under 2006. Funderar STARKT på att dra till Kanada o gå på Devin spelning.

Det verkar som en mycket god idé! Dock läste jag nyss en intervju där han sa att han var grymt less och skulle göra ett uppehåll från musiken

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Kevorkian skrev:
2367397 Det verkar som en mycket god idé! Dock läste jag nyss en intervju där han sa att han var grymt less och skulle göra ett uppehåll från musiken

Jupp..den läste jag med och blev helt nere..dock förklarade han vidare i på sin hemsida att han hade blivit hetsad med en massa intervjuer då han var trött och bara spydde ur sig galla just i den intervjun. Så det var inte så farligt som det lät just då :)

http://www.devintownsend.com/hdr_mainpage.html kolla på första sidan då man klickat in på hans website o scrolla ner lite

"There has been a lot of discussion in the past while as to the future of Strapping Young Lad and Devin’s views on the band and his career. In interviews, Devin has been admittedly negative and candid with his thoughts on everything from the industry to metal music in general. “I was really tired, I warned people that it probably wasn’t a good idea… there were too many interviews and I just wasn’t in the head space for it.” Despite this, he was scheduled for 33 hours of interviews over 3 days. “[It] makes it sound a lot more dire than it actually is. I was just exhausted. I just don’t want to HAVE to do Strapping ALL THE TIME. I want the energy to be pure but it’s a small aspect of my personality and it can’t be pure if it’s forced. I could go on doing heavy music forever, but only if allowed to do it when it comes naturally.”

Last edited by a moderator:

Zeeall

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ingen...
Sweedo skrev:
2365018 Slayer - Kanske det, tyckte att förra var lite sisådär
Motörhead - Mer partyrock än bil- och gymmusik
Iron Maiden - NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ, jag la ned Maiden efter Brave New world
Blind Guardian - Inte min kopp med te
Black Label Society - YES, Zakk rawkar
Megadeth - Kan Megadave göra en bra skiva igen???
King Diamond -Bra bitvis, men falsettsång är inget i längden.

Jag vill ha något nytt med Symphony X.
Förresten kom jag på att det kommer en ny skiva med Krux.

Maidens nya platta är nog det bästa dem har gjort på 10 år! Finns två låtar och en video på maidens hemsida :tummenupp

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Då har man lyssnat in sig lite på Slayers "Christ Illusion", visst står det ett stort "Vi har hört precis allting förut" över hela plattan men hantverket är grymt bra och Dave Lombardo är tillbaka vilket ger med beröm godkänt! Bästa sedan "Seasons in the Abyss".

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Chris Ash skrev:
2377510 Då har man lyssnat in sig lite på Slayers "Christ Illusion", visst står det ett stort "Vi har hört precis allting förut" över hela plattan men hantverket är grymt bra och Dave Lombardo är tillbaka vilket ger med beröm godkänt! Bästa sedan "Seasons in the Abyss".
"Vi har hört precis allting förut" är just det jag inte vill känna när jag lyssnat på en ny platta.
Visst skall soundet vara bekant men det får inte vara samma gamla tugg om och om igen.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Sweedo skrev:
2378424 "Vi har hört precis allting förut" är just det jag inte vill känna när jag lyssnat på en ny platta.
Visst skall soundet vara bekant men det får inte vara samma gamla tugg om och om igen.

Tycker alla Slayers plattor är "Vi har hört precis allting förut"-stämplade. Bra som fan är de dock. :tummenupp

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
imaster skrev:
2378488 Tycker alla Slayers plattor är "Vi har hört precis allting förut"-stämplade. Bra som fan är de dock. :tummenupp

Ja Slayer är ungefär som Motörhead, Iron Maiden och AC/DC. De släpper samma platta om och om igen men påfallande ofta är det jäkligt bra.

Jag applåderar gärna utveckling men inte på bekostnad av kvalitet, hur många band ramlar inte i den fällan istället?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
I September kommer Tommy Bolins Whips and Roses 2. Den och ettan är gyllene tillfällen för den som vill upptäcka ett av tidernas största gitarrgenier utanför Deep Purple.

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Kan rekomendera för de som inte hört Sabaton, grabbar från Falun. Ännu inte så jättestora, men det vara knappast så länge. Deras två album som finns att köpa är Primo Victoria och deras nya platta Attero Dominatus!

Rekomenderar starkt att ni bör lyssna på dom för att se vilket klockrent sound de har! :yoparty www.sabaton.net

darth_igel

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
utbytt mot en Caterham
Metaltips!

Hörde en intervju med ett ganska nytt svenskt metalband på Rundgång i P3 i våras i samband med att de släppte sin första platta. Gruppen heter Avatar och den äldsta medlemen är endast 20 år. Köpte skivan efter att ha hört intervjun och jag kan bara säga en sak: KÖP för tusan! Totala genier!:yoparty

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO