metall-flis i motorn

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Shit va chix du kommer att få när du berättar om det där när du står i korvkön på rörken å raddar upp allt performance du stoppat i hojen :Bugar

Verkar fränt, få ihop spisen nu rå så det blir lite åkninga av, du har ju haft den isär sedan Midanda i slutet på Juni ju :3freak

105mm cylinder...... RÅCK N RÅLL........ :banana

TomK skrev:
Portning av toppen (och det var inte så lite portat heller), 32mm avgasventiler och nya ventilfjädrar, specialkam (högre och längre lyft - och med fungerande dekomp-del), planad topp, en del fräst inne i kammaren också. Kamdrevet var ju redan lättat från fabrik...

105mm cylle, även den modifierad lite med bl.a. urfräst kylkanal. Tillhörande kolv - en lätt och tunn sak som nu ska på ytbehandling (Kromdisulfid bla.) för ökad livslängd och lägre friktion. Blir 658cc med nuvarande slag.

Vevpartiet ska lättas - det är fyra stycken grova hål som ska borras. Diverse lager byts i motorn, samt allmän uppgradering av andra ej relevanta delar. Ny vevstake i förebyggande syfte.

Hojen i övrigt ska få en uppfräschning efterhand (får se hur långt slantarna räcker) - ny bredare sving, 5" bakfälg (förutom nu under vintern då jag använder endurohjulen), radialpump för Beringer-oket, höja styret, sänka fjädringen ett par centimeter, modifiera gaffeln med andra bussningar och justerbara shimsstackar.

420

Vaddå knäskrap?
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
HP2
Akra-Linkan skrev:
Fördelen är ändå att man vet att skiten håller. Visst verkar husorna från -03 hålla bra men jag gillar ändå KTM 620 -01 skarpt med trim. Hoppas resultatet blir bra.....Jag kanske oxå ska pilla lite mer i min. Runt 70 hk på slangen vore ju kul...på rakan :yoparty :3freak

Men med den trimninsgraden så tror inte jag att den håller bättre än vad husas 04 kommer göra.
Klart det beror på föraren mer än på hojen men jag tycker nog att om man har en tung hoj så ska man
hellre byta till en lättare än trimma den tunga.
Kommer ju inte bli snabbare när det svänger bara för att man har mer effekt.
Och om man vill vara snabb på rakorna så är det bara att se till att man inte fegar så mkt in i böjen innan rakan :D
Kanske någon som kommer säga att det blir lättare att göra feta powerslides ut ur kurvorna med mer effekt men då är det ju bara att luta mer innan man slår på gas :D

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Återstår att se hur hållbarheten blir, men fett med power kommer att finnas i alla fall. Jag har ju provkört Husaberg, men den känns lite som symaskin att köra och konstig i chassit - kommer inte alls överens med den (vanesak iofs). Fatta vad brutalt med babes som kommer att hänga i klasar runt mig med den hojen :D Heda har greppat konceptet :tummenupp

Billigt är det inte - jag räknar med ca 30 lök för grundtrimmet (bara cyllen går loss på 1.300 Euro). Men va fan! Det är bara pengar...

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Banditen skrev:
...Har oxå metall spån på pluggarna,men tror(hoppas) att det ska försvinna av sig självt :hihi

Tunna flis ? Jo, det kommer från växellådan bl.a. och är fullt normalt. Så brukar det se ut. Det är när det kommer grövre saker, som det är dags att splitta motorn och leta efter defekter i lager o.d.

KTM640Y2K

http://grusbus.nu
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
Hojjlös,men inte länge till!!!
TomK skrev:
Tunna flis ? Jo, det kommer från växellådan bl.a. och är fullt normalt. Så brukar det se ut. Det är när det kommer grövre saker, som det är dags att splitta motorn och leta efter defekter i lager o.d.

Japp mindre spån inga problem,grova spån =dyrt :huvet

En bild jag hittade på Supermotard Klubben webbsida :hihi

Bifogat

• magnet_ktm_lc4.jpg
    magnet_ktm_lc4.jpg
    39.6 KB · Visningar: 167

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tom Byron skrev:
Får jag vara din flashiga polare i sommar :krama

Självklart! Vi kan fara runt och posera på stan och käka glass nere vid Pumpen och vissla efter studentskor :) Måste ju ha någon att busa runt med, nu när Hising sålt hojen och ägnar sig åt barnvagnsmekande istället.

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Finfint, då lär jag bums åka iväg å köpa posörplast till min hoj, finns det i i guld?

Alla fåntrattar här i Gävle hade ju sina moppar i rejstrim(förra året) så det blev taskigt med gatåka.

SHIT va chix det kommer att bli..... runt dig, jag får titta på :Bugar

Jag säger bara 105mmcylle :yoparty

ps. faan va sjuka vi är :banana ds

TomK skrev:
Självklart! Vi kan fara runt och posera på stan och käka glass nere vid Pumpen och vissla efter studentskor :) Måste ju ha någon att busa runt med, nu när Hising sålt hojen och ägnar sig åt barnvagnsmekande istället.

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Någon som kan gissa vad detta föreställer ? :)

Bifogat

• cylle3b.jpg
    cylle3b.jpg
    28 KB · Visningar: 169
  • kolv2b.jpg
    kolv2b.jpg
    35.3 KB · Visningar: 146

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nyollad porriga prylar,

låt dem nu inte ligga sådär länge för allmän beskådning utan kläm dit dem där de ska sitta då det blir lite ljud i makineriet

TomK skrev:
Någon som kan gissa vad detta föreställer ? :)

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!