Heda
TopGun !!!
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Shit va chix du kommer att få när du berättar om det där när du står i korvkön på rörken å raddar upp allt performance du stoppat i hojen
Verkar fränt, få ihop spisen nu rå så det blir lite åkninga av, du har ju haft den isär sedan Midanda i slutet på Juni ju
105mm cylinder...... RÅCK N RÅLL........
Verkar fränt, få ihop spisen nu rå så det blir lite åkninga av, du har ju haft den isär sedan Midanda i slutet på Juni ju
105mm cylinder...... RÅCK N RÅLL........
TomK skrev:Portning av toppen (och det var inte så lite portat heller), 32mm avgasventiler och nya ventilfjädrar, specialkam (högre och längre lyft - och med fungerande dekomp-del), planad topp, en del fräst inne i kammaren också. Kamdrevet var ju redan lättat från fabrik...
105mm cylle, även den modifierad lite med bl.a. urfräst kylkanal. Tillhörande kolv - en lätt och tunn sak som nu ska på ytbehandling (Kromdisulfid bla.) för ökad livslängd och lägre friktion. Blir 658cc med nuvarande slag.
Vevpartiet ska lättas - det är fyra stycken grova hål som ska borras. Diverse lager byts i motorn, samt allmän uppgradering av andra ej relevanta delar. Ny vevstake i förebyggande syfte.
Hojen i övrigt ska få en uppfräschning efterhand (får se hur långt slantarna räcker) - ny bredare sving, 5" bakfälg (förutom nu under vintern då jag använder endurohjulen), radialpump för Beringer-oket, höja styret, sänka fjädringen ett par centimeter, modifiera gaffeln med andra bussningar och justerbara shimsstackar.