Metallica vs Megadeth

Hårdrocksduellen

• Antal röstningar
    0

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Den gamla fejden har blossat upp igen! Nån som sett "Some kind of monster"? Klippet där Dave Mustaine är med är enligt denne helt tagen ur sitt sammanhang och nu kastar de skit på varandra i diverse intervjuer och Mustaine har skrivit låten "Something i´m not" tillägnad den danske trummisen.
Den gode Dave verkar ganska intresserad av att påpeka hur mycket bättre han är och hur mycket Metallicas framgång beror på honom.

Så till frågan. Vilka är bäst?

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Chris Ash skrev:
Den gamla fejden har blossat upp igen! Nån som sett "Some kind of monster"? Klippet där Dave Mustaine är med är enligt denne helt tagen ur sitt sammanhang och nu kastar de skit på varandra i diverse intervjuer och Mustaine har skrivit låten "Something i´m not" tillägnad den danske trummisen.
Den gode Dave verkar ganska intresserad av att påpeka hur mycket bättre han är och hur mycket Metallicas framgång beror på honom.

Så till frågan. Vilka är bäst?
Olidligt svårt att svara på egentligen.

Jag säger bara att båda banden har MÅNGA bra låtar, Metallica kanske har några fler som håller hög klass.

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Båda har ju ballat ur för länge sen men ska man välja blir det Megadeth!

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Har varit ett riktigt tok-fan av Metallica under en massa år, men nuförtiden gör det bara ont att titta på dem... Ruskigt synd.

Megadeth har jag aldrig fastnat för men de har endel låtar som är ruskigt bra, speciellt från "Hidden Treasures" skivan.

Tvingas jag rösta så blir det nog Metallica ändå...

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
Peccus skrev:
Har varit ett riktigt tok-fan av Metallica under en massa år, men nuförtiden gör det bara ont att titta på dem... Ruskigt synd.

Megadeth har jag aldrig fastnat för men de har endel låtar som är ruskigt bra, speciellt från "Hidden Treasures" skivan.

Är det skivan där det finns nån remix av "symphony of destruction"?

Kapten Stofil

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2003
Hoj
gpx 600
egentligen borde man ju rösta på Megadeth för att det känns rätt att stödja underdog:en.
men faktum är att Metallica har haft fler intressanta låtar under åren, dessutom verkar inte Mr. Mustaine vara en kille som behöver sympati...
...trogna skivköpare kanske, men inte sympati...

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Peccus skrev:

Tvingas jag rösta så blir det nog Metallica ändå...
Otroligt! Du skrev precis vad jag tänkte skriva. :tummenupp

Som klyschan: Det var bättre för.

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Det var fan inte lätt..

Men något gör att jag håller Metallica som favoriten här.

Snake

Nu på fyra hjul och 1/4 av effekten...
Gick med
1 Nov 2003
Hoj
vw-buss tilldenna sommar...
Megadeath har inte gjort något bra någonsin.... Dave Mustaine är patetisk. Metallica har sitt bästa bakom sig men har ändå gjort några odödliga klassiker. :yoparty
Just my humble opinion...

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Du skulle haft ett till alternativ:

"Metallica är ju skitbra. Var det inte dom som gjorde den här nothing else matters?"

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
mb skrev:

"Metallica är ju skitbra. Var det inte dom som gjorde den här nothing else matters?"

Jo! Den spelar de på radion ibland.
Men de fadar ner den lagom till solot. Då blir det för rockigt för popradion.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
mb skrev:

Hähä, det kan kanske förklara Metallicas förkrossande överlägsenhet.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
hållundan skrev:
AmEh, dEt hAdE ALla RöZsTaT På dÅ jUe, :smasha
Precis, fast det i själva verket vore ungefär som att säga till ett zappa-fan att man gillar zappa pga bobby brown goes down eller till ett lundell-fan att man diggar öppna landskap :brinnerup

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
mb skrev:
Precis, fast det i själva verket vore ungefär som att säga till ett zappa-fan att man gillar zappa pga bobby brown goes down eller till ett lundell-fan att man diggar öppna landskap :brinnerup

Eller ett Yes-fan för att man gillar "Owner of a lonely heart" eller Marillion-fan för att man diggar "Kayleigh"....

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Jag håller på metallica. Även peace sells, som är megadeths bästa platta, känns plastig jämfört med ride the lightning, master of puppets och justice for all.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Chris Ash skrev:
Eller ett Yes-fan för att man gillar "Owner of a lonely heart" eller Marillion-fan för att man diggar "Kayleigh"....
:nicka

Jag har förresten beställt tales from topographic oceans nu på cdon. Fårr hoppas att den håller upp till det utlovade måttet :gnissla

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
mb skrev:
Jag håller på metallica. Även peace sells, som är megadeths bästa platta, känns plastig jämfört med ride the lightning, master of puppets och justice for all.

Jag själv håller på Megadeth. "Rust in Peace" är fenomenalt uberbra och "Countdown to extinction" samt "Youthanasia" rockar röven av i princip allt Metallica gjort, utom "Kill em all".

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
mb skrev:
:nicka

Jag har förresten beställt tales from topographic oceans nu på cdon. Fårr hoppas att den håller upp till det utlovade måttet :gnissla

Ojojoj.....du börjar med den...lycka till! Den ÄR bra, det är bara det att det tar en jävla tid innan man fattar det.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln