Metallica vs Megadeth

Hårdrocksduellen


  • Antal röstningar
    0

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
metallica och megadeath är inte alls så olika enligt mig iallafall, förutom att megadeath är sämre på alla punkter
 

Solid snake

Guest
honkiie skrev:
metallica och megadeath är inte alls så olika enligt mig iallafall, förutom att megadeath är sämre på alla punkter


Det enda jag stör mig på med metallica är den jävla sopan lars ulrich, ser ut som han ska dö när han spelar trummor, typ "ÅÅH FYFAN VA JOBBIG NOTHING ELSE MATTERS ÄR!!! JAG DÖÖÖR!!"

Han spelar helt slött på dom gamla låtarna när dom spelar dom live också.

Nä tacka för den inspelningen när han inte kunde vara med så dom fick låna joey i slipknot, den kan man lyssna på utan att somna. :Bugar
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Solid snake skrev:
Det enda jag stör mig på med metallica är den jävla sopan lars ulrich, ser ut som han ska dö när han spelar trummor, typ "ÅÅH FYFAN VA JOBBIG NOTHING ELSE MATTERS ÄR!!! JAG DÖÖÖR!!"

Han spelar helt slött på dom gamla låtarna när dom spelar dom live också.

Nä tacka för den inspelningen när han inte kunde vara med så dom fick låna joey i slipknot, den kan man lyssna på utan att somna. :Bugar

joey vet hur man plågar ett trumskinn :yoparty
Disasterpieces dvdn är grymt bra, inte ofta jag är så mycket för trumsolon men det som har drar då är inte att förakta. Live skiten som metallica släppte på dvd nyss är förövrigt grymt bra också
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Jag borde kanske inte yttra mig i frågan eftersom varken Metallica eller Magadeath är min favoriter trots att de båda är bra.

MEN jag tycker att de finns två skäl till att Metallica skulle vinna denna duell.

1. ONE
2. FADE TO BLACK


Bara dra på någon av dessa på högsta volym och slaget är vunnet.

Sen att videon till ONE får en att rysa gör ju inte saken sämre.

Mäktigt Metallica!

RQ
 

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Borta
Hoj
Sålda
Solid snake skrev:
Nä tacka för den inspelningen när han inte kunde vara med så dom fick låna joey i slipknot, den kan man lyssna på utan att somna. :Bugar


Finns den på skiva? vore skoj att höra :)
 

Solid snake

Guest
Då kontrar jag med 2 Megadethlåtar


1. Angry again
2. Symphony of destruction

Dom 2 låtarna håller alltid. :yoparty


EDIT

Stony: den finns att ladda ner på deras hemsida om du är medlem, du måste ha den där koden som man fick när man köpte digipack av deras nyaste skiva. :)
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Solid snake skrev:
Då kontrar jag med 2 Megadethlåtar


1. Angry again
2. Symphony of destruction

Dom 2 låtarna håller alltid. :yoparty


Ok då måste jag anta den och ladda ner de låtarna imorgon.

Är de i närheten av de 2 jag la fram så får man bara tacka för tipset!
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
Tänk om Mustaine inte hade varit ett sånt ego att han var tvungen att ställa sig vid micken. Megadeth är ett band med bra musiker och bra låtmaterial, men med hårdrockens mest skitnödiga sångare. Mustaine är varken intressant eller bra som sångare.

Men i och med att alla Megadeths plattor är viktigare än Metallicas senaste (från Load och framåt) så blir det i princip omöjligt att rösta.

Jag röstar blankt.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
På tal om låter som "One", "Symphony of destruction" mfl så är det enligt mig nästan undantagslöst att hitsinglarna brukar vara det sämsta bandet släpper....

Metallica har ju släppt mästerverk som "Whiplash","Battery","Hit the lights", "Blackened" och "Creeping death" så blir de ihågkomna för "Nothing else matters" och den urtrista "One"........

Likadant Megadeth (OBSERVERA DETH OCH INTE DEATH; DET ÄR ENLIGT PARAGRAF 666 I METALLAGEN BELAGT MED DÖDSSTRAFF ATT STAVA FEL)
Symphony of destruction är ju skivans tristaste spår, även om temariffet är ganska tufft.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Chris Ash skrev:
På tal om låter som "One", "Symphony of destruction" mfl så är det enligt mig nästan undantagslöst att hitsinglarna brukar vara det sämsta bandet släpper....

Metallica har ju släppt mästerverk som "Whiplash","Battery","Hit the lights", "Blackened" och "Creeping death" så blir de ihågkomna för "Nothing else matters" och den urtrista "One"........

Likadant Megadeth (OBSERVERA DETH OCH INTE DEATH; DET ÄR ENLIGT PARAGRAF 666 I METALLAGEN BELAGT MED DÖDSSTRAFF ATT STAVA FEL)
Symphony of destruction är ju skivans tristaste spår, även om temariffet är ganska tufft.

Det ska vara Slotts och inte Dijon för de stora massorna, vet du.

:tungan
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
honkiie skrev:
mustaine verkar överskatta sig själv ganska kraftigt, han skrev väl bara några låtar på första skivan och det är väl den minst "populära" av metallicas skivor. Annars så låter megadeath ganska likt metallica fast snäppet sämre på alla sätt.

Mustaine skrev: "Jump in the fire","Phantom Lord","Metal Militia","The four horsemen"(Som finns i en annan version "Mechanix" på "Killing is my business...") "Ride the lightning" samt "Call of Ktulu"
 

Hägglund

Varför bromsa om man kan gasa?
Gick med
6 Feb 2004
Ort
Gävle
Hoj
Ducati Hypermotard
Chris Ash skrev:
På tal om låter som "One", "Symphony of destruction" mfl så är det enligt mig nästan undantagslöst att hitsinglarna brukar vara det sämsta bandet släpper....

Metallica har ju släppt mästerverk som "Whiplash","Battery","Hit the lights", "Blackened" och "Creeping death" så blir de ihågkomna för "Nothing else matters" och den urtrista "One"........

Jag håller med dig om att Metallicas bästa låtar inte är dom som är kändast, men jag förstår inte hur du kan säga "den urtrista One" :huvet
Alla låtar Metallica har gjort är bra, vissa är lite bättre än andra....men alla är bra :yoparty :yoparty :yoparty
 

Fakkverk

Nu med mustasch!
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Cagiva Freccia c12R -90
Chris Ash skrev:
"The four horsemen"(Som finns i en annan version "Mechanix" på "Killing is my business...")

Finns även på den "halvofficiella" "Garage Days - Part II" den versionen handlar om en kåt bensinmacksägare...
 

Eeyore

Öhh... Nej tack, ja kör
Gick med
26 Mar 2004
Ort
strax utanför Uppsala
Hoj
CBR 900RR -98
Måste reagera när man hör att One är urtrist. Visst, den e inte speciell i verse å ref men när sticket kommer sitter man som förtrollad. Ja säger bara att den låten har nog världens mest kända dubblabaskaggstrioler(jobbigt ord). Sen är det inget fel på följande solo.

Annars tycker jag att Metallica e de bättre bandet. Iofs kör dom inte samma stil men den thrashmetalen metallica presterade under 80-talet är de bästa som finns.

/Styggve
 

Savage

Idiot-Ivar!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Viking Motor Park
Hoj
KTM 250 EXC -00 Hayabusa -10
Måste väl också rösta på Metallica.. Nej, fan heller!
Megadeth är fortfarande roliga, Dave Mustaine är ju humorn personifierad :yoparty

Läs intervjuer med honom, han är så fruktansvärt bitter och arg så att man bara måste skratta!
Mannen vräker ur sig den ena klockrena meningen efter den andra, inga andra band är bra enligt honom.

Dessutom tycker jag som de flesta andra.. Metallica blev SKITtråkiga när Load kom. Klippte av sig håret och började se ut och låta som lastbilschaffisar.
(Inget fel på lastbilschaffisar, men de är inte som gamla Metallica :tungan )
 
Last edited:

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Sitter och nöter nya Megadeth och de är fan tillbaka i gammal god stil (typ Countdown och Youthanasia-stuket)! Kul med lite nytt! Metallica har jag gett upp om. Gillar deras gamla prylar men nu är det inte roligt.
 

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Metallica har ju gjort 3 bra skivor enligt mig, Kill em all, Ride och master. Megadeth har ju klämt ur sig iaf 5st ruskigt bra skivor sen debuten Killing is my business. Så min röst hamnar på Mr.Mustaine och hans Megadeth. Bästa Megadeth skivan enligt mig är nog So far So good so what....
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
savage skrev:
Måste väl också rösta på Metallica.. Nej, fan heller!
Megadeth är fortfarande roliga, Dave Mustaine är ju humorn personifierad :yoparty

Läs intervjuer med honom, han är så fruktansvärt bitter och arg så att man bara måste skratta!
Mannen vräker ur sig den ena klockrena meningen efter den andra, inga andra band är bra enligt honom.

Dessutom tycker jag som de flesta andra.. Metallica blev SKITtråkiga när Load kom. Klippte av sig håret och började se ut och låta som lastbilschaffisar.
(Inget fel på lastbilschaffisar, men de är inte som gamla Metallica :tungan )

Intervjun i senaste Sweden rock magazine var extremt bra!

"Det verkar som om Metallica fått slut på mina riff"

:hihi :hihi :hihi
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top