Körde biltemas men den fungerade inte så bra. Dock gnuggar jag med en tandborste, vet inte in det är det bästa. Vad använder du för att gnugga in det?
När den funkar behöver man typ inte ens gnugga, bara skölja med vatten eller torka av. Låt det ligga på någon dag typ. Men jag gjorde väl typ som du dvs tandborste men jag använde även en rotborste. En sån för att skrubba potatis (något styvare än en tandborste)
Men jag var något anal (men inte överanal) med att få bort sotet i den lilla springan precis runt ventilerna och där använde jag väldigt försiktig en liten mässingsborste.
Kom ihåg sen om du slipar ventiler att det är en ganska snabb process. Höger/vänster växlingsvis med slangbit i skruvdragaren, låg hastighet några sekunder. Glöm sugproppen, borrmaskin/skruvdragare är lättast/snabbast. Vad du än gör, få inte ventilslippasta i ventilstyrningarna=döden. Där har du enbart en droppe olja när du kör runt ventilen.
Du måste dutta på ventilpasta hela tiden och du hör på ljudet när det slipar. Du vill inte ha randiga ventilsäten, då trycker/drar du för hårt eller kör med för hög hastighet.
Ej expert, bara mina små erfarenheter