Hmm, en liten fundering från en lekman. Man kan inte köra ett kompprov med kall motor, varmköra, och sedan köra ett med ordentligt varm motor? Borde kunna ge skillnad tycker jag om nu kolven är för liten. Men som sagt, bara en idé.
Ingen aning hur det skulle funka i praktiken men torde inte kolvringarna täta lika bra oavsett om kolven passar eller är något för liten?Hmm, en liten fundering från en lekman. Man kan inte köra ett kompprov med kall motor, varmköra, och sedan köra ett med ordentligt varm motor? Borde kunna ge skillnad tycker jag om nu kolven är för liten. Men som sagt, bara en idé.
Vevstaken inspekterades när motorn renoverades och den både kändes och såg bra ut, kunde inte känna nåt glapp i längsled när jag drog/tryckte på kolven.Hade samma missljud i en motorcykel (cb750) som visade sig bero på att en lillände på en av vevstakarna var ordentligt utsliten.
Hördes rejält, framförallt på motorbroms då ingen förbränning bromsar upp kolvens rörelse innan TDC.
Var helt tyst vid acceleration.
Värt att kolla up iaf
Rinner är väl rätt subjektivt, är max 1krm olja längst ned i vevhuset när motorn stått still några timmar.men du ska inte ha olja i vevhuset så de rinner från staken,
Tror inte den läcker, 2t-oljan är brun i färgen medans växellådsoljan är röd.då är höger packbox på veven kass.
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|