Metaltown 30/5 i GBG

Toxicity

Snart i ett dike nära dig
Gick med
22 Mar 2006
Hoj
ÄrrSecks nollnoll
Machine Head är inte riktigt min kopp te, så vi gick och förlustade oss i öltältet istället.

Yes, det var jag.

bra fråga tänkte gått fram när de slutat spela men ni försvann så fort, var det du som hade sporthojtröjan på dig??

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Hemma igen efter 120 mil på hoj o Metaltown mitt i alltihopa.

Tycker att Metaltown var ganska dåligt i år. Förra året hade jag iallafall nackvärk och brydde mig inte ett skit om öltältet. Denna metaltown hängde vi mer i öltältet än någon annanstans och jag minns inte ett enda band som höjde pulsen särskilt mycket. Det kan bero (lite) på att jag sopade i mig alldelles för mycket öl på alldellesför kort tid
Jo en gång förressten..Meshuggah när dom spelade Mouth Licking What You've Bled.
Det som gjorde denna Metaltown ROLIG var att Pallas var med :)..annars hade jag fått PLÅGA mig för att orka stanna och lyssna på Meshuggah som jag sett fram emot att se live.
Sen kom ju Sharpedge fram o morsade vilket var askul :yoparty

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Polaren FÖRGÖRAREN (med långt hårdrockshår) berättade för mig att han hälsade på två tjejer som kom på hoj. Tjejen/tjejerna hade visst hälsat så mkt att dom såg ut att välta. Precis som i filmen Wild Hogs. Var det ni? :va

EDIT: Var det nån som såg dödshoppet? :näsblod

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Jag kom tyvärr aldrig iväg, hur var Marduk? Rub it in bara!

Gick det att beställa i öltältet i år? Ifjol var det jävlarimig 45 minuters kö för att få beställa...

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag kan meddela att det nya Meshuggahmaterial som jag har hört är snuskigt bra. Bästa de har gjort enligt mig.

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Polaren FÖRGÖRAREN (med långt hårdrockshår) berättade för mig att han hälsade på två tjejer som kom på hoj. Tjejen/tjejerna hade visst hälsat så mkt att dom såg ut att välta. Precis som i filmen Wild Hogs. Var det ni? :va

EDIT: Var det nån som såg dödshoppet? :näsblod

Det var ju jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag..som hälsade på Mårten :) (visst hette han så ?)
Det var ju hur kul som helst att vi såg honom det första vi gjorde då vi rullade in i Göteborg. Såg snubbe i äldre modell Saab (dock utan raggarränder..förlåt..jag menar STRIPES :p) och långt hår och tänkte direkCt på FÖRGÖRAREN och det var det ju..så ja dom vilda suggorna var jag o pallas :hihi

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
3032837 Han är såndär insajder..tjenis med Meshuggah liksom :nicka

Vi kollade efter dig på Metallstaden Gustav (dvs..vi snabbscannade mixerborden ;))..men vi såg dig inte :)
Nähh för jag var inte där utan jag rejsade i Linköping, måste ju prioritera. ;)
Jag har slutat turnera men hjälper dem med turnéerna.

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Nähh för jag var inte där utan jag rejsade i Linköping, måste ju prioritera. ;)
Jag har slutat turnera men hjälper dem med turnéerna.

Vi tänkte prioritera Sviestad på vägen hem från Metaltown men orkade inte..diverse karlar väntade och det lockade mera än att stå under tunga mörka moln o veta att det fortfarande var ca 30 mil kvar av ont i rumpan när rejset var över.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Jag kan meddela att det nya Meshuggahmaterial som jag har hört är snuskigt bra. Bästa de har gjort enligt mig.

då vill jag veta vad som upp till dags dato är det bästa dom gjort enligt dig?

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Det var ju jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag..som hälsade på Mårten :) (visst hette han så ?)
Det var ju hur kul som helst att vi såg honom det första vi gjorde då vi rullade in i Göteborg. Såg snubbe i äldre modell Saab (dock utan raggarränder..förlåt..jag menar STRIPES :p) och långt hår och tänkte direkCt på FÖRGÖRAREN och det var det ju..så ja dom vilda suggorna var jag o pallas :hihi

Haha, asså det var du!!! Sicket sammanträffande:) Kul att du kände igen mig:tummenupp Hade lite svårare att känna igen dig bakom hjälm å grejer bara, ursäkta för det!!!

Missade snöpligt hela festivalen :huvet Var inte MachineHead grymma eller?

Mvh FÖRGÖRAREN

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
I deras studio eftersom jag jobbar med deras turnéer. Du kan inte höra det förrän det kommer på skiva.
Visst är jag elak. :D

You evil, evil man! Det är väl allt nötande på onda tvåtaktare som har svärtat din själ till en nyans mörkare än det svartaste tusch!

Jag tyckte jag hörde rykten om M skulle gå tillbaka mer mot Chaosphere-hållet än Nothing/Catch33/I?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Nothing och Catch 33.

aha
just de där två är det sämsta dom gjort enligt mig..
så om du tycker dom är bäst och det kommande är bättre så..
svårt att analysera,, hehe

gissar att jag blir missnöjd igen..

DRzäta,, får verkligen hoppas det, tre basar e ju lagom kul att lyssna på.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
DRzäta,, får verkligen hoppas det, tre basar e ju lagom kul att lyssna på.

Jag tycker i och för sig att det är riktigt coolt med tre "basar" med tanke på hur de hanterar "basarna". Och jag tycker även att uppsättningen med tre basar ger Haake lite mer utrymme i ljudbilden, något som verkligen inte är någon nackdel!

Däremot känns Chaosphere lite mer dynamisk i mina öron, lite mer varierande och lite, dare I say it, rockigare?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag tycker i och för sig att det är riktigt coolt med tre "basar" med tanke på hur de hanterar "basarna". Och jag tycker även att uppsättningen med tre basar ger Haake lite mer utrymme i ljudbilden, något som verkligen inte är någon nackdel!

Däremot känns Chaosphere lite mer dynamisk i mina öron, lite mer varierande och lite, dare I say it, rockigare?

klart intressanta vinklar på det, och jag håller med om dom,,
men tycker helt enkelt att det inte är min typ av metal utan hårda riff,,
i "Spasm" fick dom till det, men det va väl en gammal glömd låt som fick fylla ut plattan..

Med tidan har faktiskt Chaosphere gått om DEI som bästa plattan,
även om FBM är den bästa låten, och hårdaste låten genom tiderna.

iaf så va giget bra, om jag bortser från låtvalet så kommer det med på topp 7-8..
av de nu 18 gigen jag sett med cp-orkestern

Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
men tycker helt enkelt att det inte är min typ av metal utan hårda riff,,
i "Spasm" fick dom till det, men det va väl en gammal glömd låt som fick fylla ut plattan..

Med tidan har faktiskt Chaosphere gått om DEI som bästa plattan,
även om FBM är den bästa låten, och hårdaste låten genom tiderna.

iaf så va giget bra, om jag bortser från låtvalet så kommer det med på topp 7-8..
av de nu 18 gigen jag sett med cp-orkestern

Spasm är fantastisk, punkt! Samma sak med FBM, otrolig! Sedan tillhör jag skaran popsnören som älskar Sane och de nästan hardcore-aktiga influenserna man kan ana i den låten, framförallt på Jens insats. Efter Sane är det nog Corridor och Exquisite som är mina favoriter på C. Exquisite och Spasm är ju egentligen inte helt olika i sitt rytmiska malande.

Kan ingen på insidan övertyga Mesh om att köra I live någon gång? :)

Nyheter
ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!