black__rider
tuner
funderar på att kräma ur dom sista hästarna ur min hoj, ska konvertera den så jag ska köra på metanol, men har välldigt lite erfaren het så jag undrar om nån som är lite mer kunning skulle kunna hjälpa mig
ozeo skrev:2466115
andersbrink skrev:2466219Ska du ladda med nitrometan som huvudingrediens ska du kompsänka. Ska du köra med metanol som huvudingrediens ska du komphöja. Båda bränslena blandar sig piss med vanlig olja - som sagt, ricinolja är bland det enda som funkar.
Sammanfattad, det brukar bli ett projekt som man bara pratar om över ett par öl då nitrometan inte är helt billigt och inte helt lätt att bemästra.
Absolut enklast är att lustgasmata hojen, du kan då plocka ut minst 100% extra och då kompsänker du inget alls.
Har kollat på samma som du till en av mina tvåtaktare fast då konvertering till e85.black__rider skrev:2466179kanske lättare men inte samma effekt, då jag är ute efter maximal effekt
EDIT
hur blire med squish avständet ska det minskas eller höjjas kör på 0.5 nu
andersbrink skrev:2466410Nitrometan får du bara använda i Top Fuel och metanol i klasserna Funny Bike och Super Pro Street Bike.
Exakt hur hade du tänkt tävla i dragracing?
Vad är det för hoj? Bilder och mer info vill vi ha. Ska du bli bland de snabbaste 2-t i Sverige så får du dra dig neråt de 5,19 s / 209 km/h som Ebbe Parnestål körde på 201 m i Malmö. Det blev väl iofs världsrekord i hans klass, men ändå... Hojen är svensk Kawasaki 750 H2 Pro Stock med ett jävla fett ljudblack__rider skrev:2466950ja du, top fuel är planerna, men sen om kunskapen räcker till vet jag inte, målet är väll bland dom snabbaste 2t i svergie
black__rider skrev:2466256priset på metanol med nitrometan kan man få löst rätt billigt om man köper i stora mängder tex ett fat på 80 L.
andersbrink skrev:2466219..... Båda bränslena blandar sig piss med vanlig olja - som sagt, ricinolja är bland det enda som funkar......
.
andersbrink skrev:2466410Nitrometan får du bara använda i Top Fuel och metanol i klasserna Funny Bike och Super Pro Street Bike.
Exakt hur hade du tänkt tävla i dragracing?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|