Hittills verkar M9RR vara betydligt mindre slittåliga, dom jag har slits ned bra mycket fortare än M7RR, M7RR byttes vid ca 1100 mil då var både fram o bak på upphällningen ca 1, 5-2mm mönster kvar.
Men redan efter ca 350mil är M9RR nedslitna till 50% ungefär så blir det 700-800mil får jag nog vara nöjd.
M9RR är mera lättsvängda än M7RR men om det verkligen är värt den skillnaden och eventuellt tappa 3-400 mil för att hojen svänger lite lättare är nog frågan för mej som bara kör typ snabbare touring åka o ingen bana.
Men M9RR verkar vara ett fantastiskt tryggt däck på riktigt kalla vägar, våta vägar även med viss snömodd funkar M9RR väldigt bra.
Grus kör jag varje dag o även här går fint att hålla 90-100 utan några funderingar vid inbromsning eller att SVÄNGA med M9RR, svansviftning med bakända går tryggt och säkert med långa mjuka ställ så det funkar till mycket utom blött gräs ren lera o blöt skit som bönder drar upp på vägen från gärdena.
Men redan efter ca 350mil är M9RR nedslitna till 50% ungefär så blir det 700-800mil får jag nog vara nöjd.
M9RR är mera lättsvängda än M7RR men om det verkligen är värt den skillnaden och eventuellt tappa 3-400 mil för att hojen svänger lite lättare är nog frågan för mej som bara kör typ snabbare touring åka o ingen bana.
Men M9RR verkar vara ett fantastiskt tryggt däck på riktigt kalla vägar, våta vägar även med viss snömodd funkar M9RR väldigt bra.
Grus kör jag varje dag o även här går fint att hålla 90-100 utan några funderingar vid inbromsning eller att SVÄNGA med M9RR, svansviftning med bakända går tryggt och säkert med långa mjuka ställ så det funkar till mycket utom blött gräs ren lera o blöt skit som bönder drar upp på vägen från gärdena.