Vinglig kanske är lite orättvist att kalla det, men hojen är extremt snabbstyrd som det är, och vid djupa nedlägg känns den mindre stabil än innan vill jag tycka. Sen är ju en streethoj inte lika stabil som en sporthoj på långa vägar, precis som en sporthoj inte är lika lättmanövrerad i tighta kurvkombinationer, med 60-profil känns det som det blir för mycket åt det hålletSkillnaden som jag såg på 55 profil mellan 7 och 9 var att 9 var mera v format och svängde enklare än vad hojen gjorde med 7. Men min ace är absolut inte vinglig.
Pröva M7RR då jag tyckte det var stor skillnad hur fort hojen föll in i kurvan mellan dessa.Vinglig kanske är lite orättvist att kalla det, men hojen är extremt snabbstyrd som det är, och vid djupa nedlägg känns den mindre stabil än innan vill jag tycka. Sen är ju en streethoj inte lika stabil som en sporthoj på långa vägar, precis som en sporthoj inte är lika lättmanövrerad i tighta kurvkombinationer, med 60-profil känns det som det blir för mycket åt det hållet
Testa, jag har funderat på roadtech 01 men det har inte blivit av att jag testat ännu.Jaha då står jag med 2 roadtech 01 som metzeler påstår att det är deras bästa sporttouring däck.
GP503 tog sig friheten att leverera dessa istället för att jag skulle vänta på deras leverans av M9RR.
Upp eller ned köp? Bägge två har ju 100% silica på utsidan bakdäck medan roadtech 01 tydligen har någon slittåligare kompound i mitten på bakdäcket för att tåla mera mil.
Fram är 100% silica. Kanske inte ör så stor skillnad ändå. Roadtech skall tydligen enligt Metzeler var mer än dugligt på grus om jag fattat rätt, M9RR o M7RR gör verkligen inte bort sig på grus det går att åka på rätt bra med dessa..
Jag har Roadtec Z8 på min hoj, en äldre variant av 01. Körde M7RR innan. Den största skillnaden jag upplevt är att Roadtec överhettas på bana i SMC-tempo, vilket M7RR inte gör. Hållbarheten på gata verkar bli 50% mer med Z8 kontra M7RR, men kan inte svara på det helt hundra än.Jaha då står jag med 2 roadtech 01 som metzeler påstår att det är deras bästa sporttouring däck.
GP503 tog sig friheten att leverera dessa istället för att jag skulle vänta på deras leverans av M9RR.
Upp eller ned köp? Bägge två har ju 100% silica på utsidan bakdäck medan roadtech 01 tydligen har någon slittåligare kompound i mitten på bakdäcket för att tåla mera mil.
Fram är 100% silica. Kanske inte ör så stor skillnad ändå. Roadtech skall tydligen enligt Metzeler var mer än dugligt på grus om jag fattat rätt, M9RR o M7RR gör verkligen inte bort sig på grus det går att åka på rätt bra med dessa..
Djävlar, 900 mil på M7, är det framdäcket?M7 fick jag ut ca 900 mil på
M9 fick jag ut ca 1200 mil på
Roadtech 01 visar sig om ca 9 månader.
Nä det är ett set.Djävlar, 900 mil på M7, är det framdäcket?
Och körda till corden var framme?Nä det är ett set.
Högst troligen nej. Men jag ger ju enbart min upplevelse. Om fler ger sin upplevelse så kommer man högst troligen se väldigt olika upplevelser. Jag anser nog att det går relativt snabbt men jag kör nog ganska mjukt väldigt sällan av o på utan gämn gas och växla tidigt hojen orkar ju utan minsta protest på 5,n från 50 till 250+Och körda till corden var framme?
obegripligt att du kommer 1200 mil på M9. Nog för att nära hälften av mina mil var på bana, men allra största delen av det i instruktörstempo, men det började ta även på mitten på bakdäcket vid ca 300 mil.
kan man ens ge en recension på ett sportdäck genom touringåkning?
Högst troligen nej. Men jag ger ju enbart min upplevelse. Om fler ger sin upplevelse så kommer man högst troligen se väldigt olika upplevelser. Jag anser nog att det går relativt snabbt men jag kör nog ganska mjukt väldigt sällan av o på utan gämn gas och växla tidigt hojen orkar ju utan minsta protest på 5,n från 50 till 250+
Dock så verkar det inte som dom jag åker ifrån tycker att jag håller ett behagligt touring tempo annars hade väll några fler hängt på tycker jag.. Det är enbart dom där jäkla 1250 Gs som håller duktigt tempo på vanlig väg.
Jo fram kan jag få 900 mil, men bak, 600 mil som mest på M7!!Nä det är ett set.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |