Hayden kom 3 kurvor på första passet, sen fick han åka skamkärra tillbaka. Hojen la av
Jörgen har ju visat sig överlägsen all konkurrens varje gång hans motståndare varit friska och på banan. Att man inte vinner alla race en säsong tyder ju på att det finns något slags motstånd, något som gör att titeln blir värt något.
Några få sekunder är en evighet på banan, om du tävlar själv vet jag ej, men jag misstänker att du inte gör det, att bli frånåkt med sekunder mot slutet av ett race är inte skoj.
Jag tror inte att en världsmästare måste vinna alla race, men vinner han inga blir det som Hayden, en mästare utan rueeespekt...
Tider:
1 Jorge Lorenzo Yamaha 1:32.012
2 Casey Stoner Honda 1:32.775 0.763
3 Ben Spies Yamaha 1:32.878 0.866
4 Dani Pedrosa Honda 1:32.912 0.900
5 Marco Simoncelli Honda 1:32.919 0.907
6 Andrea Dovizioso Honda 1:33.190 1.178
7 Colin Edwards Yamaha 1:33.513 1.501
8 Alvaro Bautista Suzuki 1:33.558 1.546
9 Nicky Hayden Ducati 1:33.716 1.704
10 Valentino Rossi Ducati 1:33.882 1.870
11 Randy de Puniet Ducati 1:33.914 1.902
12 Hiroshi Aoyama Honda 1:33.953 1.941
13 Hector Barbera Ducati 1:34.110 2.098
14 Cal Crutchlow Yamaha 1:34.314 2.302
15 Loris Capirossi Ducati 1:34.631 2.619
16 Toni Elias Honda 1:35.058 3.046
17 Karel Abraham Ducati 1:35.076 3.064
Du tjatar om din jörgen som du börja hålla på så fort han börja vinna. Vi lär se nästa säsong om han är en sann mästare. Du vet det är som i UFC vinna 1 gång går men att försvara sin titel är en annan sak. Att kunna utveckla sitt team & hoj är en annan sak oxå. Jag personligen att du kommer få äta upp dina ord, men då har du bytt till stoner gissar jag på. jag tror folk på detta forum bara ska dissa dina inlägg för du är en sån som byter förare efter resultat. Jag säger det igen, kom igen när jorge gör det rossi har gjort då kan vi snacka. Innan dess tycker jag du ska spara oss med dina smarta inlägg. Dom är inte ens värda det skitet som står i ditt garage.
Grymt imponerande av Stoner!
Jag gissar Stoner som vinnare när 2011 säsongen är slut.
för Randy! Tycker inte heller att Cal gör bort sig, och
Abraham har väl inte mycket erfarenhet av MotoGp hoj heller, så
jag tycker inte att det är riktigt så illa som vissa säger... anser nog att
det är en helt ok tid jämfört med de andra..
MEN.. ELIAS.... suck.. som nån skrev i en engelsk tråd.. där kommer
han ligga ända tills det är dax för kontraktsskrivning
Loris är ju inte het direkt heller..
(men jag kan ha fel, det har hänt förr )
Som Rossifucko försöker jag då och då hälla lite bensin på brasan när det tjafsas om Vale vs VemDetNuÄrSomFörTillfälletÄrBra. Roligt så här års då det inte händer så mycket i verkligheten. I tanken avslutas mina inlägg i ärendet mestadels med en BigGrin- plus en AlltidRetarDetNågon-ikon.... Många ord ...
Som Rossifucko försöker jag då och då hälla lite bensin på brasan när det tjafsas om Vale vs VemDetNuÄrSomFörTillfälletÄrBra. Roligt så här års då det inte händer så mycket i verkligheten. I tanken avslutas mina inlägg i ärendet mestadels med en BigGrin- plus en AlltidRetarDetNågon-ikon.
Jag inser dock att de som startar i MotoGP allesamman är mycket duktiga och kapabla att vinna race på rätt hoj i rätt team - och tar därför inte tjafset särskilt allvarligt.
Gör du?
Nej, jag anser inte det troligt att Elias, richdadsboy och loris och ett par till någonsin kommer komma i närheten av podiet, vare sig det är en yamaha, Honda, Ducce eller Endeavourrymdfärja dom kör... Det är 6 personer som hela tiden kämpar om de första placeringarna, framförallt 3. Resten är renset.
Stoner körde Pedrosas hoj och satte direkt varvtider som var bättre än det Pedrosa, förvisso skadad, presterade i racet.
Han är extremt nöjd med framändan och hyllar den feedback han får från hoj/chassie. Tror Stoner kommer vara grymt farlig nästa år men att Lorenzo tar det igen.
Lorenzo har ju kört ifrån alla, vad har ni svårt att inse? Han vann, han förtjäna det. Det var ju inte på håret, utan han vann, rakt av.
Lorenzo har ju kört ifrån alla, vad har ni svårt att inse? Han vann, han förtjäna det. Det var ju inte på håret, utan han vann, rakt av.
FIAT loggan sitter kvar hos Yamaha.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |