MGP (Testkörning) Valencia 9-10/11

MC Doktorn

Guest
14:50

1 Jorge Lorenzo Yamaha 1:32.179
2 Ben Spies Yamaha 1:32.322 0.143
3 Casey Stoner Honda 1:32.387 0.208
4 Marco Simoncelli Honda 1:32.497 0.318
5 Nicky Hayden Ducati 1:32.583 0.404
6 Dani Pedrosa Honda 1:32.626 0.447
7 Alvaro Bautista Suzuki 1:32.738 0.559
8 Andrea Dovizioso Honda 1:32.942 0.763
9 Randy de Puniet Ducati 1:33.156 0.977
10 Colin Edwards Yamaha 1:33.325 1.146
11 Hector Barbera Ducati 1:33.514 1.335
12 Hiroshi Aoyama Honda 1:33.542 1.363
13 Valentino Rossi Ducati 1:33.761 1.582
14 Cal Crutchlow Yamaha 1:33.880 1.701
15 Karel Abraham Ducati 1:34.058 1.879
16 Loris Capirossi Ducati 1:34.411 2.232
17 Toni Elias Honda 1:34.800 2.621


Hayden kör screamer och Rossi big-bang 2011. (idag alltså)
Spies, Stoner och Simoncelli imponerar.
Abraham knappt 0.3 s efter Rossi...

Säger det mesta hur mycket efter Rossi är alla framför honom.
 

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Tycker det läggs för stor vikt i diskutionen på varvtiderna.

förarna testar allt möjligt och det går inte ut på att vara snabbast i går eller i dag. Det går ut på att vara snabbast nästa år.
Dom provar olika gafflar, däck, stötdämpare, ramar, kåpor, motorer, inställningar hit å dit mm för att veta vad som fungerar individuellt för respektive förare.
Vissa saker som testas skrotas andra saker jobbas det vidare med.
Dom som sitter på nya hojjar jobbar bla med körställningar o.dyl så teamet kan bygga om hojjen, om det behövs, till nästa test så att den passar dom bättre.
Dom engelska kommentatorerna berättade tex under sändningen i går att Rossi och Ducatiteamet bla arbetar med att bestämma vilken av motortyperna man ska lägga utvecklingsjobbet på under vintern.
Dom andra teamen gör säkert liknande saker.
 

Aknot

fumbbl.com
Gick med
1 May 2007
Ort
Ljungby
Hoj
SV1000N -03
17:00

1. Casey Stoner AUS HRC 1m 32.066s
2. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing 1m 32.179s
3. Ben Spies USA Yamaha Factory Racing 1m 32.322s
4. Marco Simoncelli ITA San Carlo Honda Gresini 1m 32.450s
5. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team 1m 32.497s
6. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro Team 1m 32.583s
7. Alvaro Bautista ESP Rizla Suzuki MotoGP 1m 32.738s
8. Randy de Puniet FRA Pramac Racing 1m 32.836s
9. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 1m 32.942s
10. Hiroshi Aoyama JPN San Carlo Honda Gresini 1m 33.105s
11. Hector Barbera ESP Paginas Amarillas Aspar 1m 33.168s
12. Colin Edwards USA Monster Yamaha Tech 3 1m 33.325s
13. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 1m 33.483s
14. Loris Capirossi ITA Pramac Racing 1m 33.740s
15. Valentino Rossi ITA Ducati Marlboro Team 1m 33.761s
16. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing 1m 33.793s
17. Toni Elias ESP LCR Honda MotoGP 1m 34.800s

Iofs ett test men Stoners tid är ju rätt imponerande trots allt. :tummenupp
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
17:00

1. Casey Stoner AUS HRC 1m 32.066s
2. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing 1m 32.179s
3. Ben Spies USA Yamaha Factory Racing 1m 32.322s
4. Marco Simoncelli ITA San Carlo Honda Gresini 1m 32.450s
5. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team 1m 32.497s
6. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro Team 1m 32.583s
7. Alvaro Bautista ESP Rizla Suzuki MotoGP 1m 32.738s
8. Randy de Puniet FRA Pramac Racing 1m 32.836s
9. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 1m 32.942s
10. Hiroshi Aoyama JPN San Carlo Honda Gresini 1m 33.105s
11. Hector Barbera ESP Paginas Amarillas Aspar 1m 33.168s
12. Colin Edwards USA Monster Yamaha Tech 3 1m 33.325s
13. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 1m 33.483s
14. Loris Capirossi ITA Pramac Racing 1m 33.740s
15. Valentino Rossi ITA Ducati Marlboro Team 1m 33.761s
16. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing 1m 33.793s
17. Toni Elias ESP LCR Honda MotoGP 1m 34.800s

Iofs ett test men Stoners tid är ju rätt imponerande trots allt. :tummenupp

Imponerande att se Stoner köra utan att brotta hojen genom kurvorna, tror vi kan se fram emot en fantastisk 2011 säsong. Fyra factory Honda, kommer hålla Spies och han den andre som vann VM (så oansenlig att jag glömt hans namn), på sträckbänken.
Nu var ju plötsligt inte Yamahan bra längre enl L. utan måste utvecklas rejält:D
 

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
Tycker det läggs för stor vikt i diskutionen på varvtiderna.

förarna testar allt möjligt och det går inte ut på att vara snabbast i går eller i dag. Det går ut på att vara snabbast nästa år.
Dom provar olika gafflar, däck, stötdämpare, ramar, kåpor, motorer, inställningar hit å dit mm för att veta vad som fungerar individuellt för respektive förare.
Vissa saker som testas skrotas andra saker jobbas det vidare med.
Dom som sitter på nya hojjar jobbar bla med körställningar o.dyl så teamet kan bygga om hojjen, om det behövs, till nästa test så att den passar dom bättre.
Dom engelska kommentatorerna berättade tex under sändningen i går att Rossi och Ducatiteamet bla arbetar med att bestämma vilken av motortyperna man ska lägga utvecklingsjobbet på under vintern.
Dom andra teamen gör säkert liknande saker.

Visst är det så. Men samtidigt så kan de inte ligga å fisköra bara för de testar nya grejer. De måste ju pressa ordentligt för att kunna göra en ordentlig utvärdering.

\Masonit

Imponerande att se Stoner köra utan att brotta hojen genom kurvorna, tror vi kan se fram emot en fantastisk 2011 säsong. Fyra factory Honda, kommer hålla Spies och han den andre som vann VM (så oansenlig att jag glömt hans namn), på sträckbänken.
Nu var ju plötsligt inte Yamahan bra längre enl L. utan måste utvecklas rejält:D

Nej han sa:

"When you see the official Yamaha team bikes both going fast it’s good because it confirms the new bike is that little bit better, but we still have a lot of work to do before 2011 gets underway"

\Masonit
 
Last edited:

Aknot

fumbbl.com
Gick med
1 May 2007
Ort
Ljungby
Hoj
SV1000N -03
Imponerande att se Stoner köra utan att brotta hojen genom kurvorna, tror vi kan se fram emot en fantastisk 2011 säsong. Fyra factory Honda, kommer hålla Spies och han den andre som vann VM (så oansenlig att jag glömt hans namn), på sträckbänken.
Nu var ju plötsligt inte Yamahan bra längre enl L. utan måste utvecklas rejält:D

RdP gör ju riktigt bra ifrån sig. Han har redan gjort bättre tid på Ducatin än QP tiden han satte på Hondan.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
17:00

1. Casey Stoner AUS HRC 1m 32.066s
2. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing 1m 32.179s
3. Ben Spies USA Yamaha Factory Racing 1m 32.322s
4. Marco Simoncelli ITA San Carlo Honda Gresini 1m 32.450s
5. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team 1m 32.497s
6. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro Team 1m 32.583s
7. Alvaro Bautista ESP Rizla Suzuki MotoGP 1m 32.738s
8. Randy de Puniet FRA Pramac Racing 1m 32.836s
9. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 1m 32.942s
10. Hiroshi Aoyama JPN San Carlo Honda Gresini 1m 33.105s
11. Hector Barbera ESP Paginas Amarillas Aspar 1m 33.168s
12. Colin Edwards USA Monster Yamaha Tech 3 1m 33.325s
13. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 1m 33.483s
14. Loris Capirossi ITA Pramac Racing 1m 33.740s
15. Valentino Rossi ITA Ducati Marlboro Team 1m 33.761s
16. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing 1m 33.793s
17. Toni Elias ESP LCR Honda MotoGP 1m 34.800s

Iofs ett test men Stoners tid är ju rätt imponerande trots allt. :tummenupp

Absolut! Många imponerar; Spies, Simoncelli, Chrutchlow... och även Abraham! 1,7 sek efter Stoner kan ingen tycka är dåligt. Och Bautista; ´0,7 sek efter Stoner på en vad alla säger är en skithoj! Riktigt bra.

Eller?
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Visst är det så. Men samtidigt så kan de inte ligga å fisköra bara för de testar nya grejer. De måste ju pressa ordentligt för att kunna göra en ordentlig utvärdering.

\Masonit



Nej han sa:

"When you see the official Yamaha team bikes both going fast it’s good because it confirms the new bike is that little bit better, but we still have a lot of work to do before 2011 gets underway"

\Masonit

Jag hade plockat ur intervjuer av hans olika mekaniker:tungan

din avatar är inte dålig i full upplösning, bara bregott som gäller:D
 
Last edited:

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Lite roligt att folk i tråden redan kastat Rossi åt vargarna! Jag tycker det är helt förkastligt att han byter till Ducatin som verkligen ALLA kan prestera på o inte är snabbast!11? Och att han inte gjort underverk o förbättrat hojen på EN dag!?!1 Är det ens lönt han kör nästa säsong? :rolleyes: :D


Annars går väl testet nästan som väntat. Kul med Spies o Simoncelli! :tummenupp

Men Stoner på Hååånda är ju som handen i handsken! Tyvärr...
 

PeppeBus

SDK Socio#2734
Gick med
18 Jul 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 999SPR, CBR1000RR
Jag var på plats o kollade testerna igår. Syntes ganska tydligt att Rossi inte körde för fullt. Sen som ngn annan skrev, det är tester och ingen tävling.
Stoner imponerar såklart, men förarmiljön är ju inte helt främmande för honom. Nästa år kommer bli riktigt spännande tror jag.
Kul att Rossi har fått ngt extra att bita i :)
 

andjim

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Södermanland
Hoj
KTM ?
Allt prat om "The four aliens"..Rossi är ju en av dom så jag gissar att det är följande:
14. Loris Capirossi ITA Pramac Racing 1m 33.740s
15. Valentino Rossi ITA Ducati Marlboro Team 1m 33.761s
16. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing 1m 33.793s
17. Toni Elias ESP LCR Honda MotoGP 1m 34.800s

Visst alla pushar inte max men enligt förarna så är det viktigt att pusha hyfsat nära max i alla fall för att se bristerna på hojen och vad som behöver förbättras..dvs pushar du en sekund snabbare per varv så kan hojen uppträda annorlunda så jag tror inte att de glider runt..i testerna...
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Rossi har väl sällan "vunnit" testerna?
Killen är skadad, ska opereras snart och lär väl inte ladda på för att vinna första testet på en ny hoj?
Jag tror iofs han kommer få svårt att ta titeln nästa år, men att han skulle hamna utanför topp4 har jag svårt att se, får han till duccen så har han väl tidigare visat att inget är omöjligt.
Men att kalla honom föredetting i gänget med Pedrosa, Stoner och Lorenzo är lite väl magstarkt. Inga duvungar han har att slåss mot längre ;)
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Jag har två inv på R.U men kommer inte åt dem nu men skicka ett pm så får ni dom imorgon först till kvarn
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Jag var på plats o kollade testerna igår. Syntes ganska tydligt att Rossi inte körde för fullt. Sen som ngn annan skrev, det är tester och ingen tävling.
Stoner imponerar såklart, men förarmiljön är ju inte helt främmande för honom. Nästa år kommer bli riktigt spännande tror jag.
Kul att Rossi har fått ngt extra att bita i :)

Å, VI SOM VARIT MED FÖRR VET JU ATT #46 ALLTID ÄR VÄRLDSMÄSTARÄMNE! Snygg och snabb!
 
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

Top