Michelin anordnar däckseminarium hos RoLLERs Däck

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Näe du är inte gullig! Det är ett mirakel att du kan få en sån 10-poängare till tjej. Jag förstår inte vad hon ser hos dig. :confused: :mad:

För det är väl du som är bild på #19 uppifrån? :zpy

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=151487

Bilden säger mer än 1000ord :)

Han menade nog den håriga killen med den knottriga tjejleksaken.


Edit: Det kan fortfarande tolkas som om det är dig man pratar om kanske. Vad vet jag? :gnissla

Knottrig tjejeleksak.....vad leker du för lekar med tjejerna??


Vad jag förstod så var gatdäck att rekommendera om man kör gata och bana (inte högt tempo).

Gatdäcken innehåller silica som bl.a. har egenskapen att behålla värmen i däcket. Därför passar dessa för körning på väg och bana om inte tempot är tokhögt. I och med att de behåller värmen så kan de bli överhettade på bana då däcken inte får chans att kylas (gäller högt tempo). då de blir överhettade så tappar de grepp och slits mer.

Jag uppfattade att man väljer Power 2CT om man vill ha bättre sidgrepp på regn, annars är vanliga Power ett bättre val....uppfattade ni andra det också?
 
Last edited:

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Jag uppfattade att man väljer Power 2CT om man vill ha bättre sidgrepp på regn, annars är vanliga Power ett bättre val....uppfattade ni andra det också?

Näe, dom gamla e likvärdiga. Men 2CT har mycket mycket bättre fäste i väta. Men annars är dom lika bra.
 

Dr.Bike

Guest
Jag uppfattade att man väljer Power 2CT om man vill ha bättre sidgrepp på regn, annars är vanliga Power ett bättre val....uppfattade ni andra det också?


Nej.
Så uppfattade jag det inte.
Snarare så att 2CT var bättre på allting.
Dvs ÄVEN (något lite) snabbare på torrt underlag.
Men som främsta egenskap helt suveräna i blöta.
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Nej.
Så uppfattade jag det inte.
Snarare så att 2CT var bättre på allting.
Dvs ÄVEN (något lite) snabbare på torrt underlag.
Men som främsta egenskap helt suveräna i blöta.

Kruxet är att jag slidade rätt rejält med 2CT när det var varmt ute...något jag aldrig upplevde med vanliga Power. (Hyggligt inspirerad bankörning då alltså) Gata har de alltid varit exemplariska på!

Min Teori är nämligen att det mjukare gummit i sidorna på 2ct har lättare att överhetta....men vad vet jag?
 

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
Kruxet är att jag slidade rätt rejält med 2CT när det var varmt ute...något jag aldrig upplevde med vanliga Power. (Hyggligt inspirerad bankörning då alltså) Gata har de alltid varit exemplariska på!

Min Teori är nämligen att det mjukare gummit i sidorna på 2ct har lättare att överhetta....men vad vet jag?

Jag köper din teori!:pannkyss Du krypkör ju inte direkt runt banan:tummenupp
 

Dr.Bike

Guest
Kruxet är att jag slidade rätt rejält med 2CT när det var varmt ute...något jag aldrig upplevde med vanliga Power. (Hyggligt inspirerad bankörning då alltså) Gata har de alltid varit exemplariska på!

Min Teori är nämligen att det mjukare gummit i sidorna på 2ct har lättare att överhetta....men vad vet jag?

Tror faktiskt inte du är ensam!
Jag har ett par splitter nya 2ct står här i mitt garage som jag fick av en jobbarkompis, enbart för att han hade ett par på sin hoj i UAE, och hade upplevt samma sak på Dubai motodrome! (å dit ska jag å åka om ett par veckor!! :Rockbanan )
De han hade stod här hemma i Sverige till sin ZX ville han därför inte montera!
Så ja - jag har hört just det du säger tidigare. Men vi trodde att detta var pga den extrema asfaltstemperaturen som råder därnere.

Jag köper din teori!:pannkyss Du krypkör ju inte direkt runt banan:tummenupp

Nä - han slajdar med lånehojar! ;)
(fy vad med pisk jag ska få på Gotland nu efter allt retande!!)
 
Last edited:

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Åkersberga
Hoj
CBR1000RR & AT
Last edited:

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
Ok, SET då.
Normalt e de ju Doktor`n som brukar va språkpolis! :D

Men vad tar ni för ett SET??



Väntade på att den frågan skulle komma i tisdags...?? :confused:

Vi snackar Power 2CT va? 1998.- för 180 och 190. 1445.- för 120 däcket.

Alla dimensioner och typer finns på www.rollersdack.se

Kul att du kom på seminariet btw! :tummenupp
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Jag vill bara förtydliga att det är en teori, 2CT har gått tåget i alla lägen utom extrem värme ihop med väldigt inspirerad bankörning.

Så jag rekommenderar dem varmt...bara så ingen fick nippran och undviker ett av marknadens absolut bästa däck! :tummenupp
 

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Åkersberga
Hoj
CBR1000RR & AT
Vi snackar Power 2CT va? 1998.- för 180 och 190. 1445.- för 120 däcket.

Alla dimensioner och typer finns på www.rollersdack.se

Kul att du kom på seminariet btw! :tummenupp

Japp!!
Såg sen att de fanns på den sidan, ska klura på det! :tummenupp

Jag vill bara förtydliga att det är en teori, 2CT har gått tåget i alla lägen utom extrem värme ihop med väldigt inspirerad bankörning.

Så jag rekommenderar dem varmt...bara så ingen fick nippran och undviker ett av marknadens absolut bästa däck! :tummenupp

Jomenså va de väl rätt varmt den dan??
O 2 st som delar på en hoj, varav en däckstaliban..

Jag har aldrig tvekat över de däcken, men så tjör jag som en kärring..
 
Last edited:

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Ort
I Södra Roslagen
Hoj
ZX10-R svart som natten
Kul att det uppskattades och att du fick utbyte av det. Vilken best du hade med dig :D Men den verkade vara snäll. *puh*

Han är en goding och snäll som ett lamm (vovven alltså) :D
Svårt att förstå att en så stor hund bara är en liten bäbis under hyddan :rolleyes:

Trevlig påsk!
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Skulle precis te o fråga vilket framdäck som rekomenderas tillsammans me pilot road bakdäcket som sitter på hojen, av vad jag läst i några inlägg här ovanför så verkar 2ct passa som handen i handsken då de tydligen va bäst på väta vilket jag e orolig för att jag kan råka ut för när man ska åka hem från jobbet och ända nackdelen är överhettning vid hård bakörning, vilket absolut aldrig kommer hända när jag kör :) .

Nu e ju båda michelin så de lär väl inte spela nån roll, men tänkte iaf höra efter ifall de skulle råka va så att pilot road bak o 2ct fram inte alls går ihop med varandra :va

Nåt annat tips?
 

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Åkersberga
Hoj
CBR1000RR & AT
Skulle precis te o fråga vilket framdäck som rekomenderas tillsammans me pilot road bakdäcket som sitter på hojen, av vad jag läst i några inlägg här ovanför så verkar 2ct passa som handen i handsken då de tydligen va bäst på väta vilket jag e orolig för att jag kan råka ut för när man ska åka hem från jobbet och ända nackdelen är överhettning vid hård bakörning, vilket absolut aldrig kommer hända när jag kör :) .

Nu e ju båda michelin så de lär väl inte spela nån roll, men tänkte iaf höra efter ifall de skulle råka va så att pilot road bak o 2ct fram inte alls går ihop med varandra :va

Nåt annat tips?

2 ct e ju en extrabenämning, 2 Compound Technology, vilket innebär mjukare gummi på sidorna o hårdare i mitten.

Finns både som Pilot Power och Pilot Road.
Så mitt råd e Pilot Road 2ct eftersom du har Pilot Road bak, annars vanliga Pilot Road fram.
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
2 ct e ju en extrabenämning, 2 Compound Technology, vilket innebär mjukare gummi på sidorna o hårdare i mitten.

Finns både som Pilot Power och Pilot Road.
Så mitt råd e Pilot Road 2ct eftersom du har Pilot Road bak, annars vanliga Pilot Road fram.

åh fan, inte sett några road 2ct, bara power 2ct..

sedär, de skadade inte att skriva o be om lite tips ändå..

blir te o leta på ett såntdäringa råad 2setee dåå
 

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm=Täby
Hoj
GSX-R K6. Rattar även Nikon D3
Några bilder...

DSC_5803.jpg


DSC_5804.jpg


DSC_5805.jpg


DSC_5806.jpg


DSC_5807.jpg


DSC_5808.jpg


DSC_5809.jpg


DSC_5811.jpg


DSC_5812.jpg


DSC_5813.jpg


DSC_5814.jpg


DSC_5816.jpg
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top