Michelin pilot power

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Hoztic skrev:
2224198 Hur bra överlever den smuts, vatten osv då? :va
Eller kör du bara bana med din hoj?

I torrt väglag funkar det bra, dvs. den verkar tåla lite damm och så. I vått har jag inte provat, men jag skulle tro att den överlever det även om den säkert mäter väldigt fel medans den är blöt.

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Eskilsson skrev:
2224163 Ja ja. Hörde nog på gotland hur du sucktade efter bandäck med bättre stommar och mera fäste :hihi
Jag bytte från Metzler Sporttec till Rectec just för att få bättre livslängd.
Gatdäcken verkar inte klara värmen så bra som det behövs.
Kollade på Carstens Pilot power nu efter 3 dagar på Gottland. Och dom var ju väldigt fint slitna (PP verkar alltid se bra ut av någon konstig anledning :va ). Men framför allt va det gropar och upplagringar runt mönstret i däcket. Ser faktiskt pressis ut som att dom har omformats pga överhettning.

Dessutom kanske du skulle få upp tempot lite :7peta :hihi *hetsar*
Jo...men hur hade racetech´s sett ut med min å Trintans körning efter 2 dagar på gotland ?? Jag tror inte de ens funnits kvar.
PP visade sig funka "rimmligt" bra , dvs erbjuder tillräckligt med grepp för att kunna ha kul förenat med en slitstyrka som gör att ekonomin blir någorlunda bra. Jag menar...kolla Nogger han åkte väl typ lika fort som dig eller iallfall bra nära och han körde med väst i 3 !!!! dagar...dvs MÅNGA mil på bana.

Sen att jag behöver uppa tempot...det är redan konstaterat. :hihi

skog

ok nu då?
Gick med
5 Nov 2003
Hoj
Obesiktigad...
Har kört med PP föregående säsong. Fungerar bra, mycket bra t.om. kruxet är när man sitter på för mycket hästar samt kanske inte lika bra synkad gashand. En kompis gick omkull rätt ordentligt på Svinstad förra året. Körde första bandagen i år (gelleråsen) på PP tyckte fram "chippade" i snabba vänstern. På gotland körde jag med slicks, o kände mig rätt säker. men bättre kombination av grepp o livslängd finns nog inte. Men det finns ju många kockar o mitt recept med PP i, är PP bak o något mer rejs betonat fram, o jepp jag tar ett extra däcksbyte fram. Lätt...

Svante du har väl bytt lite märke nu va?

Last edited:

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
ZX10R -09
Triggerhappy skrev:
2224370 Jo...men hur hade racetech´s sett ut med min å Trintans körning efter 2 dagar på gotland ?? Jag tror inte de ens funnits kvar.
PP visade sig funka "rimmligt" bra , dvs erbjuder tillräckligt med grepp för att kunna ha kul förenat med en slitstyrka som gör att ekonomin blir någorlunda bra. Jag menar...kolla Nogger han åkte väl typ lika fort som dig eller iallfall bra nära och han körde med väst i 3 !!!! dagar...dvs MÅNGA mil på bana.

Sen att jag behöver uppa tempot...det är redan konstaterat. :hihi

Nja! Tror nog att Racetec hade klarat sig bättre i alla fall.
I mitt tempo dög dom i 3 dagar alla pass, plus att jag körde lite extra i licensgruppen.
Vad gäller Mårten så håller han typ samma tempo som mig när när han laddar. Men som instuktör så går det inte specielt fort. Jag varvade dom flesta i snabb grupp. Inklusive Mårten när han körde måtligt tempo. I lugn och medelgrupp lär det knappast slita mycket däck heller.

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
Eskilsson skrev:
2224520 Nja! Tror nog att Racetec hade klarat sig bättre i alla fall.
I mitt tempo dög dom i 3 dagar alla pass, plus att jag körde lite extra i licensgruppen.
Vad gäller Mårten så håller han typ samma tempo som mig när när han laddar. Men som instuktör så går det inte specielt fort. Jag varvade dom flesta i snabb grupp. Inklusive Mårten när han körde måtligt tempo. I lugn och medelgrupp lär det knappast slita mycket däck heller.

...ha ha !!! Jo den där blåvästen ligger mest ivägen va :hihi Det enda jag har
å tillägga i det här är att PP klarade av två dagar på "Track days" på gotland Ring förra året med laptimer tider på 1.33 som bäst och "stadiga" 1.35 tider i två dagar utan att bli snoriga, och dessutom på sensommaren med bra väder ! Däcken klarade av gelleråsen i 30 gradig värme två dagar med 1.15 tider, jag vet att det inte är ultrasnabba tider på ngt sätt men det är iaf styrfart !! Kullen 1.01 under samma omständigheter... Tror att det handlar om så mkt mer, det är körstilen, setupen, typ av cykel osv som gör om helheten funkar ihop....

Kan varmt rekommendera däcken för dom/oss som inte är ultrasnabba och tar i så vi kräks på bandagarna, vill man göra det så ska man definitivt "räjsa" och åka på licensträningar mm och köra "räjsdäck" !! Så Eskil anmäl dig nu !!!!! :D /M

Vi syns på banorna i sommar hoppas jag, INTE på Bogesund i FEL fil......

P.s Tre dagar som instruktör på gotland klarade PP och då va det fullt "Körbart" sista passen om man gav f-n i och slå på så mkt ut ur böjarna....

Last edited:

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
ZX10-R svart som natten
Jag är faktikst en snäll tjej även om jag tyckte dina komentarer var lite punschiga :krama

PiEn skrev:
2224664 herregud ja :brinnerup

Instämmer :tummenupp
Även om du kör åttor runt mig :tungan

Nogger skrev:
2224754 ...ha ha !!! Jo den där blåvästen ligger mest ivägen va :hihi Det enda jag har
å tillägga i det här är att PP klarade av två dagar på "Track days" på gotland Ring förra året med laptimer tider på 1.33 som bäst och "stadiga" 1.35 tider i två dagar utan att bli snoriga, och dessutom på sensommaren med bra väder ! Däcken klarade av gelleråsen i 30 gradig värme två dagar med 1.15 tider, jag vet att det inte är ultrasnabba tider på ngt sätt men det är iaf styrfart !! Kullen 1.01 under samma omständigheter... Tror att det handlar om så mkt mer, det är körstilen, setupen, typ av cykel osv som gör om helheten funkar ihop....

Kan varmt rekommendera däcken för dom/oss som inte är ultrasnabba och tar i så vi kräks på bandagarna, vill man göra det så ska man definitivt "räjsa" och åka på licensträningar mm och köra "räjsdäck" !! Så Eskil anmäl dig nu !!!!! :D /M

Vi syns på banorna i sommar hoppas jag, INTE på Bogesund i FEL fil......

P.s Tre dagar som instruktör på gotland klarade PP och då va det fullt "Körbart" sista passen om man gav f-n i och slå på så mkt ut ur böjarna....

GAMMA

Trasig
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
Promenadhoj, forthoj, smutshoj.
Typiskt...

Denna tråd är typsikt sporthoj.com, någon slänger ur sig en idiotisk kommentar om någonting hon/han inte begriper sig på................mycket skitsnack. :arsele

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024