Michelin pilot power

PiEn

I grow
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
en Orange <3
*filåt dåe* Om jag själv inte kört bana. Och sedan är med o jag BARA kollar o 2st kör av med samma sorts däck samma dag, och instruktörarna sedan säger "ja dessa däck är INTE bra på banan flera har kört av med dom" som den nybörjare jag då är känns det som om att man ska hålla sig borta från dom däcken på banan. Det var allt. :3freak
newstead skrev:
2223321 Jo, jag såg att du skrev det... det var därför jag citerade det. Tyckte det var lite konstigt att du kommer med rekommendationer utan egen erfarenhet bara. :tomten

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
PiEn skrev:
2223339 *filåt dåe* Om jag själv inte kört bana. Och sedan är med o jag BARA kollar o 2st kör av med samma sorts däck samma dag, och instruktörarna sedan säger "ja dessa däck är INTE bra på banan flera har kört av med dom" som den nybörjare jag då är känns det som om att man ska hålla sig borta från dom däcken på banan. Det var allt. :3freak
:pannkyss

PiEn

I grow
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
en Orange <3
flugan skrev:
2223390 Går att få släpp med många andra däck än PP.

Tror du tagit i lite för mycket i horisontalled när beskurit bilden på avataren.

Om du läser det jag nyss skrev så kanske, jag säger kanske du förstår vad jag menade. och min avatar? :va

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Snälla nån va lite snäll mot PiEn hon vill ju bara att ingen av oss ska åka av på grund av däcken :)

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Gottis skrev:
2223330 får se om jag orkar ta mig ner och om jag har råd :( ska va hela lördagen på falken och köra för SMC lär kosta däck

Ja OK, men hojta till om du vill låna mätaren. Det går ju att lösa på annat sätt. Det är föresten helt enkelt en sån här från Elfa: http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?dok=10405.htm, som jag har moddat lite. :) Riktigt prisvärd pryl faktiskt.

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj

classe66

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2005
Hoj
honda cbr900rr-00
körde på kinnekulle i söndags i mellansnabba gruppen
å ja tyckte att mina pp 2ct fungerade utmärkt

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gottis skrev:
2223479 ska vi nog kunna ordna va har du gjort för modding på den om man får fråga :)

Visst får du fråga det. Jag har helt enkelt plockat ur själva sensorn och satt den i änden på en kabel så att jag kan ha själva displayen framme vid instrumenteringen. Ganska enkelt om man vet vilken som är den varma änden på en lödkolv. :hihi För min del var bygget mest på skoj, och kanske inget man har så mycket nytta av som gatåkare.

Bifogat

• 1.jpg
    1.jpg
    55.8 KB · Visningar: 48

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
HanneZ skrev:
2221551 Då verkar ju inte däcken blivit överhettade iaf.
Det vet jag inget om, men dom blev helt blanka och skitkonstiga istället har aldrig sett nåt liknande

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
PacMan skrev:
2223635 Visst får du fråga det. Jag har helt enkelt plockat ur själva sensorn och satt den i änden på en kabel så att jag kan ha själva displayen framme vid instrumenteringen. Ganska enkelt om man vet vilken som är den varma änden på en lödkolv. :hihi För min del var bygget mest på skoj, och kanske inget man har så mycket nytta av som gatåkare.

Fan vilken smart lösning :) ska blir riktigt roligt och testa med tanke på att mina däckvärmare ska hålla ca 80 grader så borde man ju se om temperaturen sjunker lr stiger beroende på tempot man håller runt just högersidan på falken borde ju va riktigt varm

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
PacMan skrev:
2223635 Visst får du fråga det. Jag har helt enkelt plockat ur själva sensorn och satt den i änden på en kabel så att jag kan ha själva displayen framme vid instrumenteringen. Ganska enkelt om man vet vilken som är den varma änden på en lödkolv. :hihi För min del var bygget mest på skoj, och kanske inget man har så mycket nytta av som gatåkare.
Monterade du så att den läser av hela däcket, eller bara ena sidan/mitt på?

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
ZX10-R svart som natten
PiEn skrev:
2221411 Jag var med på gotland ring 05. och 2 st hojar krashade samma dag, däcken släppte, finns på film. båda hade pp.. sj kör jag inte bana så har tyvärr inget att rekomendera.

Ingen komentar... :dummer

Gottis skrev:
2223424 Snälla nån va lite snäll mot PiEn hon vill ju bara att ingen av oss ska åka av på grund av däcken :)

Ok, skall göra mitt bästa :)

MC Doktorn

Guest
PiEn skrev:
2223392 och min avatar? :va

Ja hur tolkar man den :3freak den är tillräckligt liten för att täcka det visentliga men tillräckligt stor för att väcka nyfikenhet 1-0.

PiEn

I grow
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
en Orange <3
MC Doktorn skrev:
2223955 Ja hur tolkar man den :3freak den är tillräckligt liten för att täcka det visentliga men tillräckligt stor för att väcka nyfikenhet 1-0.

Frågan är vad min avatar har med däck att göra

Trinity skrev:
2223910 Ingen komentar... :dummer
QUOTE]

Trodde jag hade gjort mig tydlig i det ganska nya inlägget. men vissa förstår visst fortfarande inte..

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
ZX10R -09
Triggerhappy skrev:
2222162 mmm....Dunlop 207GP var inte det greppigaste jag testat i +5grader å lätt duggregn :huvet (Ett givet förarfel men jag var ganska fartblind just för jag klev av 10án och hade "den" farten i kroppen)

Jo jag har testat racedäck och det är underbart, jag vet ! MEN det håller inte så länge och man hamnar ju i ett gränsland om hur "hard core" man vill vara med sin bankörning. Eftersom jag å tanten delar hoj i år så måste vi åka på däck som håller dubbla pass...det kan bli giftigt på race gummin.

Det ser ut att kunna bli ERF för mig på åsen spakandes KaZ R6á med KaZ och Buster den 22/7...jag kanske följer med på träning den ..ähum var det den 19 eller den 20/6...vi får se.

Du lär ju få öka tempot från 1,57 tid på a-torp för att inte bli dragen av en gubbe som mig :hihi *hetsar lite*

Däcks valet är en komprimis, PP och PP2CT har gjort mig och många fler mycket nöjda. Jag har testat annat som funkat också....

Ja ja. Hörde nog på gotland hur du sucktade efter bandäck med bättre stommar och mera fäste :hihi
Jag bytte från Metzler Sporttec till Rectec just för att få bättre livslängd.
Gatdäcken verkar inte klara värmen så bra som det behövs.
Kollade på Carstens Pilot power nu efter 3 dagar på Gottland. Och dom var ju väldigt fint slitna (PP verkar alltid se bra ut av någon konstig anledning :va ). Men framför allt va det gropar och upplagringar runt mönstret i däcket. Ser faktiskt pressis ut som att dom har omformats pga överhettning.

Dessutom kanske du skulle få upp tempot lite :7peta :hihi *hetsar*

Last edited:

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hoztic skrev:
2223759 Monterade du så att den läser av hela däcket, eller bara ena sidan/mitt på?

Sensorn får bara "titta" på en smal bit av däcket eftersom den behöver vara ganska nära, typ 1-2 cm för att mäta rätt.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024