Har haft 2 uppsättningar med power pure och tycker de har varit riktigt bra. Kör 97% gata och 3% bana och har aldrig fått släpp eller nått sånt. Riktigt bra våtgrepp tycker jag. Dock håller de inte många mil. Har kört med kontrollerat däcktryck. Var på semester i europa och blev väl en 1000 mil förra året och bakdäcket var nästan helt slut. De har lite dåligt djup i spåret från början tycker jag så blir metzler M3 i år.
1000 mil på sporthoj för ett bakdäck ÄR bra
Våtgreppet har jag inte riktigt testat med Power Pure (att testa det gör ont).
Bana:
Torrt så biter de ju bra, men jag tycker det känns att de är runda jmf med racigare däck. Sättet de släpper på är lite obehagligt då de liksom inte glider sådär mjukt och snällt som många Dunlopdäck gör t.ex. Lite obehagliga "tells" på dem enl. mig. Vet dock att de finns dem som inte håller med och tycker dem är hur tydliga som helst. Jag vill dock få förvarningen på att man närmar sig gränsen, och sen kunna pressa lite utan att känna oro för att det tvärsläpper.
Bra hållbarhet dock. Klarar nog många dagar i halvsnabbt gatåkargrupps bandagstempo.
Skulle dock MKT hellre åka Dunlop Sportsmart. Bra på samma saker, men bättre på allt
(Jag har ett nytt över som aldrig gick åt, halvaprisetingetkvittokompis)
På gata:
Vet inte, bryr mig inte. P Pure, Sportsmart, M3 och alla dem där är betydligt bättre än man bör nyttja på gata ändå. Bästa då är nog att gå ner till rena gatdäck som är gjorda för de låga arbetstemperaturer man faktiskt har på gata, bara att kasta pengar i sjön att åka gata med däck som klarar bantemperaturer om man nu inte ska slå youtube-rekord av nåt slag.