Mijailovics nya lya

ebbaklasa

ska man skriva nått här?
Gick med
2 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-99 och en minicross 110cc
heh sverige är hårda, våra skattepengar utnyttjas verkligen bra,
lönar sig inte att jobba o slita för en skitsumma pengar längre.
han har tv, data, stereo o tillgång till att ringa så mycke han vill
att döda ministrar lönar tydligen sig ändå
han kan va ute redan om ett halvår sa nån där

Last edited:

ODEN

Bombastic
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000S -99 & XS 500 -77
4000:- per dygn,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, :jisses

1 460 000 / år,,, (enligt min fina miniräknare)
Finns billigare alternativ tror ja :3freak

Fireblejd

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kommer snart
Om inte Mijailovics är sinnesjuk så är åtminstone det svenska rättssystemet det. Han får det alltså komfortmässigt ungefär lika bra, eller bättre, än den genomsnittliga studenten... :zpy

ODEN

Bombastic
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000S -99 & XS 500 -77
"I Mijailovics fall kommer terapin att kretsa kring mordet på Anna Lindh."

Vilken tur,,, :3freak

"Tillsammans med patienten försöker man reda ut vad som utlöste brottet, vad man kan göra för att hindra framtida återfall och sådant, säger Lennart "

hygglo, vad som utlöste har han ju redan sagt "det var rööösten som sa till mig..."

Hepp... "rösten säger åt mig att smita från jobbet tidigare idag,,,utan att säga nått till nån på jobbet " :jisses

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Shit!!! Va bekvämt Svenska fängelser är jämnfört med det jag satt o ruttna i i USA. Dämn.. allt jag hade var två aluminiumsängar som stack ut från väggen och en filt. Dasset var en aluminiumställning kombinerat med dricksvatten. Rena lyxen i svenska fängelser ju!

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Backdraft skrev:
Om inte Mijailovics är sinnesjuk så är åtminstone det svenska rättssystemet det. Han får det alltså komfortmässigt ungefär lika bra, eller bättre, än den genomsnittliga studenten... :zpy
Jag blir så jävla förbannad när jag läser artiklarna, varför gick jag in på aftonbladet.se och kollade? :4skrika

ebbaklasa

ska man skriva nått här?
Gick med
2 Apr 2004
Hoj
Swedie skrev:
Shit!!! Va bekvämt Svenska fängelser är jämnfört med det jag satt o ruttna i i USA. Dämn.. allt jag hade var två aluminiumsängar som stack ut från väggen och en filt. Dasset var en aluminiumställning kombinerat med dricksvatten. Rena lyxen i svenska fängelser ju!
va fna gjorde du i usa då ? : >

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Backdraft skrev:

Jag håller med, studenterna idag har det alldeles för bra.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Om 5 år kan han vara ute igen.
Jag tycker mig märka att det mesta rör sig tvärtemot vad sk "vanligt folk" tycker.

Klart han är knäpp i huvet men frågan är om det är dax att börja vårda honom nu.

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Silwer skrev:
Klart han är knäpp i huvet men frågan är om det är dax att börja vårda honom nu.

Bra fråga, det hade varit billigare att ge honom adekvat vård från början.
Men är han sjuk så anser jag att han skall ha vård.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Ja, grottor är riktigt bra att vårda sinnessjuka människor i. När de kommer ut är oftast snälla och fromma som lamm. Varför har ingen psykdoktor kommit på det tidigare för? Lite tortyr driver nog ut borderlinestörningen.
Mot psykoser funkar ju även inlåsning, vatten och bröd, samt lite allmän nertryckning.
Små barn i sex års-åldern brukar ha samveten och veta när de gjort rätt eller fel, trots det förnedrar vi dem inte när de gör fel. Psyksjukdomar är visserligen svårbedömda, men för de människor som lever med dem kan de vara väldigt påtagliga. En del är botbara, andra kan man bara mildra konsekvenserna av och en del kan man tyvärr inte göra ett skit åt..

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Silwer skrev:
Om 5 år kan han vara ute igen.
Jag tycker mig märka att det mesta rör sig tvärtemot vad sk "vanligt folk" tycker.

Varför inte? Förvaring fixar honom ju inte..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Personligen är jag för strängare straff, och menar att vård endast kan komma på tal om det kombineras med straff. Hur som helst, i detta fall är jag dock utomordentligt nöjd med att rättssytemet följt den praxis (som visserligen är mycket konstig) som finns och inte gjort undantag pga offrets yrke. Det yrke offret hade var i absolut högsta grad dessutom en sådan proffession som kan påverka svensk lagstiftning. Mao - hade Fru Lindh vellat att hennes eventuella baneman skulle få ett rimligt straff så kunde hon lätt fått opinionen med sig. Att hennes man tillåts sitta och gnälla i TV bara för att hon råkar vara kändis är bara beklämmande, jag har sällan sett "gemene mans" anhöriga få primetime på både SVT och TV4.

ebbaklasa

ska man skriva nått här?
Gick med
2 Apr 2004
Hoj
oFFkeFF skrev:
fixar förvaring alla andra som mördat då ?????????
sitter man 20år i finkan har man lite tid att tänka över vad man gjort o
förhoppningsvis undviker man att åka in på 20 år till

får man vård 5år o har de jättelyxigt är väl risken ganska hög man tänker "skitsamma ja dödar nån nu o tar 5 år till ?"

vård 5år sen när han är "frisk" får han sitta 15 år i finkan
måste ju va de bästa ? frisk + straff ?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
oFFkeFF skrev:
Självklart ska han få vård om expertisen anser att han är psykiskt sjuk, MEN NÄR HAN ÄR FRISKFÖRKLARAD MÅSTE RESTEN AV STRAFFET TJÄNAS AV I FÄNGELSE!

Hoppas innerligt att Justitiepartementet (Riksdagen) får igenom denna princip snarast, nuvarande system är horribelt. Om man sedan kunde införa "third strike you are out" vore det perfekt, men jag antar att allt får fortsätta som förut. I Sverige gäller det att skydda brottslingarna, inte brottsoffren.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Markus skrev:
Hur som helst, i detta fall är jag dock utomordentligt nöjd med att rättssytemet följt den praxis (som visserligen är mycket konstig) som finns och inte gjort undantag pga offrets yrke. Det yrke offret hade var i absolut högsta grad dessutom en sådan proffession som kan påverka svensk lagstiftning.
:fakta

Likhet inför lagen är viktigt. Och högborgeligt. Det är i kommunistdiktaturer man dömer efter offrets och gärningsmannens klasstillhörighet.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM