Vet inte om det är rätt tråd egentligen men ämnet tangeras ju onekligen.
WTF liksom, så här fort trodde jag inte att det skulle gå, att detta skulle komma på sikt var väl ingen nobrainer men redan.
https://www.bytbil.com/nyheter/volvo-bara-blaljusbilar-kan-bestallas-utan-nya-fartsparren-27454
samt detta
https://www.bytbil.com/nyheter/okanda-eu-regeln-fartsparr-kommer-i-alla-nya-bilar-27489
Jaha, köpa nytt i år då tydligen men ingen volvo och sedan aldrig mer byta bil, då gäller det att man hittar något man verkligen gillar.
Lustigt, min fru bad mig bygga ihop en bil och köpa den nu, innan den där skiten slår igenom
Svart låda som loggar olyckor, dvs en svart låda som loggar ALLT du gör, och som kan användas både mot dig i garantifrågor och eftersom ingen orkar läsa en EULA på 300 sidor så godkänner man automatiskt att dom får dela informationen med tex ditt försäkringsbolag, så kör du inte som dom tycker att man ska köra, då blir det dyrare premie och/eller självrisk.
Jag antar att det är lägsta hastigheten som gäller om databasen säger tex 90 och skyltarna 70. Jag ser fram emot att skylta valfria motorvägar med 30 på regelbunden basis.
Varför ska man kunna stänga av skiten vid just vägbyggen? För att kunna köra precis så fort man vill just där det är som farligast för tredje man? Eller menar dom att man med det här systemet kan somna om totalt i bilen och alltid köra så fort det går, eftersom bilen sköter resten, och då behöver man stänga av det för att sakta in vid vägbyggen?
Nödsystem för kvarstannande i körfält låter ju stabilt, hur bra funkar det i snömodd, vägarbeten och när strecken saknas? Eller när jag ser ett tjälskott/potthål och vill väja, kommer bilen spjärna emot då?