iceice
Gudomlig sporthojare
Vårt? MP känns inte som mitt parti.Jävlar vad lång denna tråd blev tack vare vårt älskade miljöparti....
Vårt? MP känns inte som mitt parti.Jävlar vad lång denna tråd blev tack vare vårt älskade miljöparti....
Att slippa MP vore skönt, men risken finns att även L åker ur, och då kvarstår vänsterhögerbalansen....Jag hoppas fortfarande på extraval för jag är övertygad om att detta tramsparti i så fall ryker all världens väg...
Att slippa MP vore skönt, men risken finns att även L åker ur, och då kvarstår vänsterhögerbalansen.
Oops! 'glömde att L inte längre är ett högerparti.
Köttskam...
Jag väljer oftast blandfärs.
Då vet jag att minst TVÅ djur har dött.
Buy quality, cry once
Jag väljer oftast blandfärs.
Då vet jag att minst TVÅ djur har dött.
Buy quality, cry once
Idag fick jag lära mig ett nytt ord - flygskam. Ordet ska tydligen finnas med i nästa utgåva av Svenska Akademiens Ordlista och det har debatterats flitigt under dagen eftersom det är ett av 2018 års nya ord. En resenär som mig som flyger hundra gånger per år förväntas tydligen ha dåligt samvete över den miljöbelastning detta skapar...
Jag kan inte påstå att jag känner någon sådan skam överhuvudtaget. Däremot känns det desto mer oroande att miljölobbyn lyckas skapa nya ord baserat på hur de ser på saker och ting och hur de vill hjärntvätta sina medmänniskor att agera, tycka och tänka.
Jag undrar om man skulle kunna vända på steken genom att skicka in lite egna förslag baserade på saker som redan nämnts i denna tråd...? Till exempel miljöpartistisk kompetens, det vill säga inte alls. Eller miljöpartistisk tillväxt, det vill säga negativ. Eller varför inte miljöpartistisk erektion, det vill säga att inte få upp den i tid...?
Källor till Dagens Nyheter menar att det fanns en rädsla för att Eliasson med sin bakgrund i forskningen skulle fördröja eller ifrågasätta politiska förslag, vilket enligt tidningens källa med insyn i stadsledningen är anledningen varför han nu petas vid årsskiftet.
Jag ser inga andra förklaringar till att människor trots allt ger stöd för detta parti än antingen okunnighet eller ren illvilja.
Jag ser inga andra förklaringar till att människor trots allt ger stöd för detta parti än antingen okunnighet eller ren illvilja.
Det hittas ju på nya ord varje år som ska ge folk dåligt samvete över normala vardagssaker. Orden glöms till nästa år, så sitt lugnt i båten.
Jag menar hur många använde 2017-orden ”killgissa” och ”sekundärkränkt” 2018?
Jag tycker om nya ord, det är kul och utvecklande för en språknörd som jag. Men att hitta på ord för att försöka ändra folks beteende är märkligt. Min gissning är att jag endast kommer att se ordet ”flygskam” på Svt.se. Kommer aldrig att höra någon säga det någonsin.
Annars hoppas jag ett annat ord blir etablerat nämligen "tjejtycker" dvs när någon förkastar vetenskap för att det egna tyckandet på nåt underligt sätt har högre dignitet än vetenskapligt bevisad fakta.
Som tex Daniel Hellden ovan, eller Isabella Lövin som vet bättre än FNs miljöpanel.
Omodernt men bra ord: Dumhet
Hälften av befolkningen har intelligens under genomsnittet.
Om man googlar "killgissa" så verkar ordet betyda att man presenterar något på ett väldigt övertygande sätt trots att man inte vet ett skit utan bara gissar...
Om "kill" verkligen syftar på killar så är min enda slutsats att ordet måste vara uppfunnet av en sådan där manshatande batikflata med rastafrilla och second hand kläder som man ser då och då i media. Varför kopplas annars detta karaktärsdrag ihop med den manliga delen av befolkningen...? Det karaktärsdraget är ju minst lika vanligt bland kvinnor och särskilt bland kvinnliga politiker på vänsterkanten, precis som ditt ord "tjejtycker".
Omodernt men bra ord: Dumhet
Hälften av befolkningen har intelligens under genomsnittet.
Ja, och den andelen bara ökar!
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |