Plast
Småvild
Äru fattig eller?, har inte råd med motorbränsle pfff ?.F-n, jag måste tanka igen... det var 307 mil sen sist...i augusti...den hade dragit 0,08L/mil...
obs ironi obs
Äru fattig eller?, har inte råd med motorbränsle pfff ?.F-n, jag måste tanka igen... det var 307 mil sen sist...i augusti...den hade dragit 0,08L/mil...
Skitbra! Hybrid, vilken?F-n, jag måste tanka igen... det var 307 mil sen sist...i augusti...den hade dragit 0,08L/mil...
Volvo's senaste S/V60/90 är väl 9mils räckvidd.Skitbra! Hybrid, vilken?
Funderar själv på hybrid och åker ca 5-6mil/dag.
Men alla utom Merca C-klass (specad 10mil) är därmed på gränsen. Lite dyr dock.
Finns det alternativ som finns eller kommer i närtid?
Men, om vi exporterar Max och utöver detta producerar så mycket vi behöver(bevisas av att vi inte behöver släcka ner)är då inte rådande pris artificiellt?Nej! Det är så en marknadsekonomi fungerar. Problemet är att politikerna ändrar spelreglerna så att marknaden inte fungerar effektivt och ser till att täcka behoven.
Men, om vi exporterar Max och utöver detta producerar så mycket vi behöver(bevisas av att vi inte behöver släcka ner)är då inte rådande pris artificiellt?
Har ju inte med VÅR tillgång och efterfrågan att göra och inte heller med våra produktionskostnader, alltså ett artificiellt satt pris. . vi kan ju inte exportera mer så det styr ju inte priset(betala, annars säljer vi till någon annan går ju inte)och produktionen kostar varken mer eller mindre.
I solidaritet med resten av EU eller bara nya skatteintäkter eller förflyttning av tillgångar från "rika" husägare till fattiga i hyreslägenhet eller annan anledning får någon annan fundera ut.
Min Passat GTE går 58km i normalfart 80/100-vägar en lagom varm sommardag.Det finns väl flera så kallade plug-in hybrider som enligt uppgift går sex-åtta-tio mil på el.
Alla Volvo som heter T6 Recharge.
Toyota RAV-4.
Flera alternativ från Mercedes, men otroligt nog ingen fyrhjulsdriven kombi…
Flera alternativ från Kia.
Dock - jag shoppade ny bil under sommaren och jag tror inte det fanns en enda plug-in hybrid med kortare leveranstid än nio månader.
Här uppe har priset på löjrom gått upp till sinnessjuka 2800 kr/kg. Jag skulle nog gärna se att den inte får säljas söder om Piteälven.
elområde 4 (Inte Luleå för de som är osäkra )
Ökningen i elområde 1 (det inkluderar Luleå) så har ökningen varit 170,20% under samma period.
Här uppe har priset på löjrom gått upp till sinnessjuka 2800 kr/kg. Jag skulle nog gärna se att den inte får säljas söder om Piteälven.
Vad är den specad till?Min Passat GTE går 58km i normalfart 80/100-vägar en lagom varm sommardag.
Så här års kommer jag ca 40km och senare i vinter möjligen 35 km.
A/C på +20 i samtliga fall och lyse efter behov.
Schhhh....håll en låg profil...
Så att inte någon stackars hufvudstadare börjar tjata om hur orättvist det är att Östermalmshallen ligger i ett annat löjromshandelsområde...
Kalix Löjrom – Melanders
melanders.se
Är det någon som kommit så långt i verklig körning?Volvo's senaste S/V60/90 är väl 9mils räckvidd.
Men dom e ju dyra såklart.
Halva specen då. Då behöver jag en bil som är specad till 9-10mil
Yupp. Men på vintern om jag har motorvärmare kan jag klara mig utan värme 1-2 mil beroende på temp och fukt.Men du får köra motorn för att få värme?
Tror det, läste nån test. Men tror inte det testats vintertid. Dom nya batterierna kom väl i årets modell. Min egen S60 ( 2020 ) ca. 4 mil sommar o 3 mil vinter. Men volvos leveranstid för nya är obegripliga just nu. Beställa en T8 idag o leverans 2024. Hur länge kan komponentbrist släpa efter p.g.a pandemin egentligen.Är det någon som kommit så långt i verklig körning?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|