Miljöpartiet förbjuder bensin från 2030

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Britta Flinkfeldt är sannerligen en person att respektera. Välutbildad, egenföretagare, styrelseproffs och socialdemokrat på samma gång. Dessutom med mer än tio års erfarenhet från att driva en glesbygdskommun med minimal befolkning och maximal yta…

Jo, jag tror nog att hon har större insikt i frågan än valarbetarna och trollen längst ut på högerkanten…

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Mer om glesbygdens syn på den nya regeringens svek...

Precis som den intervjuade Moskoselbon säger - vilket djävulusiskt svek...

Och jag tror att särsklit nazisten själv gör bäst i att lyssna på detta...Norrlands inland är inte en väldans massa röster i ett riksdagsval. Men många politiska förståsigpåare är uppenbarligen imponerade över partiets framgångar i just Norrlands inland och de som har tänkt hela vägen har också fattat att detta har mycket mer att göra med partiets löften kring bränslepriser och energipolitik än kriminal- och invandringspolitik. Nej, ingen i Hemavan tycker att man behöver visitationszoner och de har inte heller haft särskilt många skjutningar...

Men - deras röster kan mycket väl bli tungan på vågen om fyra år och då är det garanterat maktskifte i den andra riktningen...

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Jo - men en, fyra eller fem kronor är inte de fem, nio respektive tio kronor man sade / skrek under valrörelsen...

Och första januari 2023 samt första januari 2024 har överhuvudtaget inte nämnts under valrörelsen…

Hemsk tanke - den pinsamt kortväxte glasögonprydde, hon som skriker hela tiden och han nazisten…kanske inte är ett dugg ärligare än sossepacket…?

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Jo - men en, fyra eller fem kronor är inte de fem, nio respektive tio kronor man sade / skrek under valrörelsen...

Och första januari 2023 samt första januari 2024 har överhuvudtaget inte nämnts under valrörelsen…

Hemsk tanke - den pinsamt kortväxte glasögonprydde, hon som skriker hela tiden och han nazisten…kanske inte är ett dugg ärligare än sossepacket…?

Dom är väl politiker lika mycket som sossarna och jag tror dom är ungefär lika ärliga. Är ganska säker på att vi blir lika blåsta på löften av denna regering som den tidigare och vill verkligen se om skjutningar och sånt minskar på fyra år.

Sen tror jag att just det jag nyss skrivit är väldigt dåligt för demokratin, nämligen det stora politikerföraktet som jag tror jag råder hos många. Nästa sak som gör detta förakt starkare och starkare är politikernas helt verklighetsfrämmande tillvaro i sin egen bubbla där väl väldigt många aldrig haft ett vanligt jobb.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Sen tror jag att just det jag nyss skrivit är väldigt dåligt för demokratin, nämligen det stora politikerföraktet som jag tror jag råder hos många.

Lovar man tio kronor och sedan erbjuder en krona...och blir överraskad för att väljarna blir förbannade...så måste man leva i en ganska skev verklighet...?

Sedan tror jag tyvärr att många politiker har lite svårt att skilja på näthat, politikerförakt och vad som är ren och skär kritik. Visst är det tråkigt om någon politiker blir häcklad på social media och blir någon hotad så är det naturligtvis inte acceptabelt. Men ibland känns det som att en del politiker drar fram "jag blir mobbad på social media"-kortet lite väl fort...

Vi har haft ett väldigt lokalt exempel i landstingspolitiken som grät ut i en stor intervju i morgontidningen på grund av kommentarer i en väldigt lokal facebookgrupp. Den som orkade göra lite källforskning själv (alltså inte journalisten som gjorde intervjun...) anade snabbt att kommentarerna i denna facebookgrupp faktiskt handlade om konstuktiv kritik från meningsmotståndare, inte näthat eller mobbing...

Vissa politiker borde nog tänka till en extra gång angående vår yttrandefrihet. En del får helt enkelt vara lite mer försiktiga med "jag blir mobbad på social media"-kortet. Det ska användas när så är befogat, men inte för att få tyst på meningsmotståndare...

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Man kan lita på att moderater inte är att lita på.
Det har sitt pris att släppa en syltrygg till statsministerposten.

Meanwhile, SD lajvar nya MP:

lenlil

Sporthojsnörd
Gick med
23 Dec 2016
Hoj
Triumph Bonneville

inte SD,KD,L heller !!!

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Verkligheten kom imellan! :rofl

Vilken jävla usel ursäkt. I vilken fantasivärld levde dom fram till valet? Gäller det allt de sagt under alla dessa tidigare år? Vi levde inte i verkligheten före valet?

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...

Vilken jävla usel ursäkt. I vilken fantasivärld levde dom fram till valet? Gäller det allt de sagt under alla dessa tidigare år? Vi levde inte i verkligheten före valet?
De har kanske alternativa fakta att ta hänsyn till? :)

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7

Jag har sagt det förr och jag säger det igen - detta parti har rätt i sak angående asyl- och invandringspolitiken. I alla andra frågor står de ju bara för trams och att ens dra upp en sådan ursäkt för ett sviket vallöfte drar ju bara ett löjets skimmer över hela grejen.

Det är inte konstigt att detta parti bara attraherar byfånar, dokumenterade idioter och annat white trash...

Och nu när M, KD och flera andra har anammat deras linje angående asyl- och invandringspolitiken så har de ju i praktiken spelat ut sin roll. Jag tippar att de gör samma resa som i Danmark och får under tio procent i nästa val och sedan blir det bye bye i valet efter det.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ja i deras värld skulle ju pengarna att spara på invandringspolitiken vara oändligt och räcka till allt möjligt från nästan halverat bränslepris till höjda ersättningar för allt från barnfamiljer till pensionärer, sjukskrivna, vårdpersonal, poliser, och försvaret.

Om övriga partier skulle bemött sd bättre tidigare så skulle dom knappast ha blivit så stora som de nu blivit genom att ständigt vara i opposition med offerkoftan på.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det är inte konstigt att detta parti bara attraherar byfånar, dokumenterade idioter och annat white trash...

Och nu när M, KD och flera andra har anammat deras linje angående asyl- och invandringspolitiken så har de ju i praktiken spelat ut sin roll. Jag tippar att de gör samma resa som i Danmark och får under tio procent i nästa val och sedan blir det bye bye i valet efter det.

Absolut, SD har spelat ut sin roll, dom har väckt dom frågor som M och KD har velat driva men varit för fega för.

Nu kan M och KD låtsas "ge" det till SD och spela skenheliga.

Tyvärr tror jag inte att högersidans väljare accepterar att bli blåsta på vallöftena på samma sätt som vänstersidan, det är risk att det bara blir en mandatperiod

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Eftersom det inte blev något högkostnadsskydd mot elpriserna 1 november så kan vi kanske snart se fram emot att elbidraget betalas ut till dem som förbrukat mest. Fast jag tror nog på det först när jag ser det.
Undrar vad Betsson har för odds på det?
Saxat från DN:

"Försäkringskassan och Svenska kraftnät ska se till att det utlovade elstödet betalas ut till hushåll och företag.
Men det är inte säkert att pengarna kommer i år.
– Vi vill att det ska betalas ut när pengarna verkligen behövs och senast i början av 2023, säger äldre- och socialförsäkringsminister Anna Tenje (M)"

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Eftersom det inte blev något högkostnadsskydd mot elpriserna 1 november så kan vi kanske snart se fram emot att elbidraget betalas ut till dem som förbrukat mest. Fast jag tror nog på det först när jag ser det.
Undrar vad Betsson har för odds på det?
Saxat från DN:

"Försäkringskassan och Svenska kraftnät ska se till att det utlovade elstödet betalas ut till hushåll och företag.
Men det är inte säkert att pengarna kommer i år.
– Vi vill att det ska betalas ut när pengarna verkligen behövs och senast i början av 2023, säger äldre- och socialförsäkringsminister Anna Tenje (M)"

Usch, SocialModeraterna, usch.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Absolut, SD har spelat ut sin roll, dom har väckt dom frågor som M och KD har velat driva men varit för fega för.

Nu kan M och KD låtsas "ge" det till SD och spela skenheliga.

Tyvärr tror jag inte att högersidans väljare accepterar att bli blåsta på vallöftena på samma sätt som vänstersidan, det är risk att det bara blir en mandatperiod

De flesta som röstar SD är ju gamla sossar, dom är vana att bli bli sodomerade av sitt part.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati