Miljöpartiet förbjuder bensin från 2030

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Men jag undrar om miljöpartiet existerar 2030 ?

Jag skulle säga att det tyvärr är mycket sannolikt. De gör ju sitt bästa för att utnyttja propagandan kring värme i södra Europa och skyfall på andra ställen och naturligtvis påtala att deras egen (symbol)politik är lösningen på alla problem. För det kommer alltid att finnas svagsinta människor som faktiskt tror att deras symbolpolitik gör skillnad.

Lägg sedan till två obehagliga karaktärer i form av Hellden och hans lille vän Lorentz Twat, eller vad fan han nu heter. Två radikala figurer som inte drar sig för att dra symbolpolitiken till sin spets och som dessutom siktar på rikspolitiken. Linjen mellan klimatkämpar och radikala vänsteraktivister håller ju sakta på att suddas ut. Om dessa herrar tar sig till rikspolitiken så är risken uppenbar att t.ex. V tappar sina mest radikala väljare till MP. Obehagligt scenario - V minskar men faller inte under fyra procent samtidigt som MP tar sig över fyra procent. Maggan jublar hela vägen till System...förlåt, Sagerska palatset.

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Jag slänger in en liten brandfackla här:

"En brand i en elbil på en färja är inte värre än en brand i en fossildriven bil. Det visar flera nya forskningsprojekt"

Men på Sporthoj finns säkert de som vet bättre! Forskare, nä tvi..

"Trots att det forskas mycket i Europa på det här så är den största myten som lever kvar att elbilsbränder har en mycket högre brandintensitet än bränder i vanliga bensinfordon, men det stämmer inte"

Hmm, men jag har ju lärt mig något annat här ju...

"Oavsett drivlina så består en bil till väldigt stor del av plast, gummi, tyg och däck som har en väldigt hög energitäthet i ett brandförlopp. Dessutom har bilarna blivit mycket bredare nu än på 1990-talet och det ökar också brandspridningen. Ju tajtare mellan fordonen det är på ett bildäck, desto snabbare sker brandspridningen."

Vad ska man tro?

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
@Alatalo , din antagonist är med i DN idag. Jag läser både toxisk och miljö. Men petar dom henne så kanske någon som vet vad dom pysslar med kommer in istället :(

Att något inte står rätt till inom MP kan väl en babian räkna ut med ena halvan av röven och att det är extra giftigt runt deras starka personligheter är väl inte heller någon överraskning...Sedan räcker det ju att se ungefär fem minuter av en intervju med just Märta Stenevi innan man tycker att hon är obehaglig på riktigt...

Utan att på något sätt ta MP i försvar så startades ju partiet en gång i tiden av människor som faktiskt ville väl genom att försöka förbättra miljön. Men på senare tid har ju partiet mer eller mindre tagits över av extremister, provokatörer, veganer och rena vänsteraktivister som inte drar sig för att ta symbolhandlingar till nya höjder. Det finns säkert kvar en lite mer verklighetsanknuten falang någonstans inom partiet - sådana som bor på landet, kör bil och äter kött ungefär som vanligt folk, men kanske inte kastar batterierna i naturen. Men jag kan tänka mig att de börjar vara ganska less på att ständigt bli överkörda av extremisterna och på den friktion och de arbetsmiljöproblem som då uppstår.

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Att något inte står rätt till inom MP kan väl en babian räkna ut med ena halvan av röven och att det är extra giftigt runt deras starka personligheter är väl inte heller någon överraskning...Sedan räcker det ju att se ungefär fem minuter av en intervju med just Märta Stenevi innan man tycker att hon är obehaglig på riktigt...

Utan att på något sätt ta MP i försvar så startades ju partiet en gång i tiden av människor som faktiskt ville väl genom att försöka förbättra miljön. Men på senare tid har ju partiet mer eller mindre tagits över av extremister, provokatörer, veganer och rena vänsteraktivister som inte drar sig för att ta symbolhandlingar till nya höjder. Det finns säkert kvar en lite mer verklighetsanknuten falang någonstans inom partiet - sådana som bor på landet, kör bil och äter kött ungefär som vanligt folk, men kanske inte kastar batterierna i naturen. Men jag kan tänka mig att de börjar vara ganska less på att ständigt bli överkörda av extremisterna och på den friktion och de arbetsmiljöproblem som då uppstår.
Det MP tillfört är att nu pratar alla partier om miljön, så i min värld är MP förbrukade, de har gjort sitt jobb. SD har gjort samma sak för invandringen. Före SD vågade ingen säga nånting, nu är det en stor post på alla partiernas bord, slutsatsen är att SD också är förbrukade... :)

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Precis efter sista valet och under våren hade jag nog varit böjd att hålla med. Men efter sommarens och höstens skjutningar och sprängningar är jag inte lika säker. SD flyttar fram sina positioner med krav på absolut noll asylinvandring, återvandring och betydligt hårdare tag mot redan avvisade som ändå befinner sig kvar i landet.

Samtidigt som regering såväl som opposition famlar i blindo med tramsiga förslag. Chansen / risken (beroende på vad man själv tror på) att SD får ett uppsving är uppenbar. Jimpa sitter ju dessutom i en guldsits med Kristerssons kulor och Ebbas…ja, någonting…i ett järngrepp. Att kunna påverka politiken men ändå inte ställas ansvarig är ju snudd på drömläge för den som vill växa…

Det finns för övrigt en mycket intressant insändare i den tryckta varianten av dagens lokalblaska, skriven av en professor i teoretisk fysik. Egentligen inget nytt, utan bara ytterligare ett konstaterande att elbilsbluffen såväl som den gröna industrirevolutionen bara är trams. Ingen av dem kommer att rädda världen från klimatkollaps, utan snarare förskjuta kollapsen med något enstaka år. Om vi verkligen vill rädda världen från en klimatkollaps finns bara en väg - ekonomisk nedväxt.

Jag citerar insändaren:

Det är tragiskt att världen och Sverige styrs uteslutande av ekonomer. Ekonomi är ingen naturvetenskap. Ekonomi är bara ett mänskligt påhitt. Däremot finns rent fysikaliska gränser för ekonomi som ekonomer inte verkar förstå…

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Det finns för övrigt en mycket intressant insändare i den tryckta varianten av dagens lokalblaska, skriven av en professor i teoretisk fysik. Egentligen inget nytt, utan bara ytterligare ett konstaterande att elbilsbluffen såväl som den gröna industrirevolutionen bara är trams. Ingen av dem kommer att rädda världen från klimatkollaps, utan snarare förskjuta kollapsen med något enstaka år. Om vi verkligen vill rädda världen från en klimatkollaps finns bara en väg - ekonomisk nedväxt.

Jag citerar insändaren:

Det är tragiskt att världen och Sverige styrs uteslutande av ekonomer. Ekonomi är ingen naturvetenskap. Ekonomi är bara ett mänskligt påhitt. Däremot finns rent fysikaliska gränser för ekonomi som ekonomer inte verkar förstå…

Precis.

"Hållbar tillväxt" är en tulipanaros, ett luftslott, en lögn som en mellanstadieelev som sluppit indoktrinering borde kunna debunka.

Ändå fortsätter vi låta falska profeter leda oss allt längre på fel väg - samtidigt som vi på allvar forskar kring att kolonisera fukking Mars för att kunna bo där när livsvillkoren här på jorden förstörts.

Alla kommer inte kunna bo på Mars.
Tvärt om kommer den befolkningen hållas strikt begränsad till vad systemen där kan stödja - och glöm! att befolkningen där kommer tillåtas reproducera sig efter egen vilja och huvud.

Så...?
Så varför projicera paradiset på en annan planet, någon annanstans, någon annan gång?

Varför inte rätta mun efter matsäck redan här och nu, istället för att luras och leda oss fel in i framtiden?

Jo, självklart för att det är jobbigt beslut och en besk medicin att distribuera.
Bättre då att ljuga ihop en saga om att i framtiden - på Mars, där...

:kotzensmiley

Last edited:

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Den här dokumentären (som är tio år nu, men mer aktuell än någonsin) är så bra på att förklara ekonomin, och man kan enkelt efter den resonera kring hur vi inte kan konsumera oss ur en klimatkris. Ja den är 1 timme och 38 minuter, men den är värd att se.

Observera att jag inte är någon "Jordan Petersson/insert valfri knäppgök som försöker leka legitim bakom en titel"-fanatiker; alltså delar jag inte sådana filmer, vilka tyvärr är de fullkomligt dominerande på tuben. Att hitta en sådan här pärla är ovanligt:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Och Stefan Löven var förbannad !
Vanligt i Sverige har varit brinnande bussar
och vid polisens inspektioner av bussar i Göteborg brukade polisen hitta en del att anmärka på
På den tiden polisen sysslade med sådant.

Last edited:

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Varför inte rätta mun efter matsäck redan här och nu, istället för att luras och leda oss fel in i framtiden?

Jo, självklart för att det är jobbigt beslut och en besk medicin att distribuera.
Bättre då att ljuga ihop en saga om att i framtiden - på Mars, där...
Ja.....fan...det träffade helt rätt kände jag personligen.
Ekonomer kommer till slut att vara den kategorin som gör en omställning helt omöjlig....
Har jag haft jobbiga möten idag? Kanske är det så, men det här kändes så rätt i sammanhanget!

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Norges motsvarighet till SCB.
Kul, hoppas det börjar ordna upp sig så att det går att samtala kring AGW från fler håll än ett.

"Using theoretical arguments and statistical tests we find, as in Dagsvik et al.
(2020), that the effect of man-made CO2 emissions does not appear to be strong enough to cause systematic changes in the temperature fluctuations during the last 200 years."

J-mark

Långsammare
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
Giant, Canyon, Motobecane & en Nimbus
Norges motsvarighet till SCB.
Kul, hoppas det börjar ordna upp sig så att det går att samtala kring AGW från fler håll än ett.

"Using theoretical arguments and statistical tests we find, as in Dagsvik et al.
(2020), that the effect of man-made CO2 emissions does not appear to be strong enough to cause systematic changes in the temperature fluctuations during the last 200 years."
Offentlig avrättning nästa? Lycka till med att få nya anslag.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Vilken tur att MPs långa arm inte sträcker sig ända bort till Lybien.

Lybien bensinpris.jpg

Lybien restid.jpg

Vad kan en liten bit mark kosta där, tror ni? Jag funderar på att dra mig till baka dit och leva i fred nånstans i öknen, som Obi Wan, med mina hojar och en bit bröd. Inte alltför långt från en bensinmack då ..

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Jo tyvärr är det nog så kan jag tycka..

Ska väl inte såga alla politiker jäms med fotknölarna men ibland undrar man vad en del har för meriter...

Här är en som "kan ha lösningen"..
Gammalt klipp men tar fram det ibland när jag behöver skratta även om jag borde gråta...

Tyvärr behövs det inte så mycket för att bli politiker. Vilket framgår av klippet. Efter läst ca hälvten # av "Mein Kamph (mot vansinnet i fängelset", titeln förkortad av förläggaren) så drog jag den slutsatsen att är det den här intellektuella nivån som fodras för att bli politiker i Europas största land, vad behövs då i ett litet land som Sverige. Illustrerat av t.ex. Carl 500 % Bildt, gymnasisten som trodde att bara man höjer räntan så kan man hålla valutakursen.
Och inga protester från Socialdemokraterna trots dom visste Bildt körde massvis med företag i konkurs ...... så bra då vinner (s) nästa val.

# orkade inte med mera

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
När jag läste nyligen att (mp)'s ordförande i Malmö är en före detta (c)-politiker som varit ordförande i Palestinska föreningen i Malmö så blir min slutsats att det är troligare att (mp) vill förbjuda alla som inte invandrat från MENA än bensin om några år.
Miljöpartistpolitiker är ofta privat inte så intresserade av miljön.
I varje fall de framgångsrika (mp)-Politikerna.
Jag tänker på Romson med båtfärgen och en känd lokal Miljöpartist i Skåne som istället för att skrota sin SAAB 2-taktare satte in en annons i Sydsvenskan.
Där en uppmärksam läsare fattade vem säljaren var och slog till.
Och sedan ställde ut bilen på en bilmässa i Malmö.
Med historik, med tidigare ägare och info om bilens utsläpp jämfört med på 1990-talet modern bil.
Vilket resulterade i att Miljöpartistpolitikern blev mycket upprörd.
Vilket hamnade i tidningarna. :rofl

Last edited:

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
När jag läste nyligen att (mp)'s ordförande i Malmö är en före detta (c)-politiker som varit ordförande i Palestinska föreningen i Malmö så blir min slutsats att det är troligare att (mp) vill förbjuda alla som inte invandrat från MENA än bensin om några år.
Miljöpartistpolitiker är ofta privat inte så intresserade av miljön.
I varje fall de framgångsrika (mp)-Politikerna.
Jag tänker på Romson med båtfärgen och en känd lokal Miljöpartist i Skåne som istället för att skrota sin SAAB 2-taktare satte in en annons i Sydsvenskan.
Där en uppmärksam läsare fattade vem säljaren var och slog till.
Och sedan ställde ut bilen på en bilmässa i Malmö.
Med historik, med tidigare ägare och info om bilens utsläpp jämfört med på 1990-talet modern bil.
Vilket resulterade i att Miljöpartistpolitikern blev mycket upprörd.
Vilket hamnade i tidningarna. :rofl

Det var väll Maria Wetterstrand som bodde i Finland (Helsingfors?) och flygpendlade till jobbet i Sverige. Försvarade sig med att det var lugnt pga att hon klimatkompensera med att köpa utsläppsrätter

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år