Miljöpartiet förbjuder bensin från 2030

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag tycker nog att somliga här får tagga ner språket ett klick nu. Att tycka miljöpartister är dumma i huvudet är en sak men att kalla dem för en terrororganisation eller svin är på tok för lågt anser jag.

Vi har en snubbe som invaderat ett land under förevändningen att de är knarkande nazister och vi har ett val i USA där det har skjutits på kandidater TVÅ gånger i närtid. Retorik avhumaniserar ifall den används fel.

Jag har full förståelse för att det kan kännas skönt att få elda upp sig lite men jag tycker en viktig gräns har passerats.

Det finns en hel del terrorister bland miljöpartisterna. Att limma blockera en väg för övriga medborgare tycker jag tex är en terroristhandling.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Miljöpartiet och vänsterpartiet har diskvalificerat sig från att få ha inflytande sedan länge.
Tyvärr så släpps de ju fram och hejas på av mindre intelligenta personer.
Båda partierna var tveksamma till att kritisera rysslands invasion av Ukraina.
Båda vill hindra svenska försvaret att köpa den bästa tillgängliga drönaren nu p g a att de tycker illa om Israel. Känns som ett svepskäl. OBS, jag ser rent krasst på vad som är bäst för oss, Israel - Palestina-konflikten är en annan tråd.
Och en lång rad andra märkliga åsikter beträffande sveriges säkerhet.

notrightrider

Only dimly aware of a certain unease in the air
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Jag tycker nog att somliga här får tagga ner språket ett klick nu. Att tycka miljöpartister är dumma i huvudet är en sak men att kalla dem för en terrororganisation eller svin är på tok för lågt anser jag.

Vi har en snubbe som invaderat ett land under förevändningen att de är knarkande nazister och vi har ett val i USA där det har skjutits på kandidater TVÅ gånger i närtid. Retorik avhumaniserar ifall den används fel.

Jag har full förståelse för att det kan kännas skönt att få elda upp sig lite men jag tycker en viktig gräns har passerats.

Tja...

Om vi begränsade oss till den svenska politiken så upprörs jag över att ingen politiker någonsin ställs till svars för sina misstag och rent ut sagt lögner.

Vi är så fruktansvärt snabba att släta över, glömma bort och gå vidare.

Försök, snälla alla, försök minnas något utav valkampanjerna 2022 - det är bara 2 år sedan.

Minns hur den "havsbaserade vindkraften" var lösningen på effektbrist. Den havsbaserade vindkraften var så fruktansvärt bra efter som det inte bara gick mycket snabbare att bygga den, utan även för att tillståndshanteringen var så mycket enklare och gick snabbt att handlägga.

Politiker från alla läger och färger var rörande överens: eventuell effektbrist hade man under kontroll och havsbaserad vindkraft låg bara några månader bort.
Joråsåatte...

Någon som orkar minnas?

Och, är det någon som minns 80-talets Studio Korrekt?

Jag skulle kunna betala TV-licens för ett medieprogram som verkligen konfronterade våra politiker med deras huvudlösa utsagor och vansinniga beslut.

"Hur tänkte du egentligen?"

Men, något sådant kommer inte att hända.

...och därmed underblåses politikerföraktet, föraktet blir till hat och hatet kommer en vacker dag att övergå i handling.

Så vind, skörda storm.

Svårare än så är det egentligen inte.
Lägg felbesluten på rad, fucka upp ett land, vägra ta ansvar - och någon kommer att korrigera dig.

Påtagligt oparlamentariskt, förvisso - men jag ser varför det kommer att bli som det blir.

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Svinen är menat för alla politikerna. Men en organisation som förstör ett land och orsakar sprängningar och skottlossning på gatorna kvalar väl in som terrorister?

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7

Både ja och nej. Särskilt V men också MP har ju förtvivlat svårt att göra upp med det faktum att de drar till sig allehanda vänsteraktivister. Och MP drar ju bevisligen till sig en hel del folk som tycker att civil olydnad är helt OK, så länge det används för just deras sak. Så var går egentligen gränsen när någon får kallas terrorist…?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Både ja och nej. Särskilt V men också MP har ju förtvivlat svårt att göra upp med det faktum att de drar till sig allehanda vänsteraktivister. Och MP drar ju bevisligen till sig en hel del folk som tycker att civil olydnad är helt OK, så länge det används för just deras sak. Så var går egentligen gränsen när någon får kallas terrorist…?

När vi gör det så handlar det om civil olydnad, det är dom andra som är terrorister.

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Miljörörelsen är väl sponsrad av ryssarna? Det hade iallafall jag gjort om jag var Ryssland. Hittills har miljödårarna lyckats förstöra och orsaka stora problem i länder över hela Europa. Det är ju perfekt för ett land som tex Ryssland.

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Miljörörelsen är väl sponsrad av ryssarna? Det hade iallafall jag gjort om jag var Ryssland. Hittills har miljödårarna lyckats förstöra och orsaka stora problem i länder över hela Europa. Det är ju perfekt för ett land som tex Ryssland.
De har länge sponsrat extremister på alla kanter för att söndra upplevda fiender. Dessutom har de finansierat antikärnkafts-lobbyn för att göra Europa beroende av den Ryska gasen.

illoco

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2015
Hoj
suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
Miljöpartiet och vänsterpartiet har diskvalificerat sig från att få ha inflytande sedan länge.
Tyvärr så släpps de ju fram och hejas på av mindre intelligenta personer.
Båda partierna var tveksamma till att kritisera rysslands invasion av Ukraina.
Båda vill hindra svenska försvaret att köpa den bästa tillgängliga drönaren nu p g a att de tycker illa om Israel. Känns som ett svepskäl. OBS, jag ser rent krasst på vad som är bäst för oss, Israel - Palestina-konflikten är en annan tråd.
Och en lång rad andra märkliga åsikter beträffande sveriges säkerhet.
Ja det är märkligt att V MP å S som gapat mest om nazister hit och nazister dit är dom största antisemiterna
Och dessutom samarbetar med nazi-tyskland allierade under ww2 i Israels närhet nu

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Det svänger en del i reduktionssverige...

View attachment 503934

Emmaboda nu ikväll.
Ja, och igår fick jag se den här artikeln.

Det finns ett oändligt behov och folk kör långt för att få tanka, säger Nora Johnsson, på bensinkedjan Oljeshejkerna.

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230

Det finns ett oändligt behov och folk kör långt för att få tanka, säger Nora Johnsson, på bensinkedjan Oljeshejkerna.

Tankade blankdiesel i fruns Citroen - motorfel några mil senare och reparation på 5500 sek.

Tankade blankdiesel på Subaru Outback - motorstyrenhet och nåt filter gav upp. Kostade tiotusentals kronor att fixa. Gick på garantin som tur var.

Tankade blankdiesel på gammal Citroen lätt lastbil. Hände inte ett skit. Förutom det som förväntades alltså.
Tankade bensin i samma bil (av misstag). Den stannade efter en stund. Tömde ut och hällde i diesel. Funkade igen.

Gamla dieselbilar klarar nog det mesta, nya verkar inte göra det baserat på mitt begränsade test.

😆😄

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Inte konstigt alls för någon som bor utanför Hufvudstadens tullar, inte är bajsnödigt PK och inte jobbar på MP’s kansli.

Det finns hur många som helst som kan berätta om allehanda problem vid kall väderlek och att alla dessa problem på ett eller annat sätt kan spåras till dynga som någon har blandat i dieseln. Frysningar, slagg och slam. You name it. Bara att googla eller faktiskt prata med någon som har maskiner i norra Sverige.

Ingen inblandning som säljs på grund av miljöskäl är bra för vare sig prestanda eller driftsäkerhet, oavsett om vi talar bensin eller diesel.

plisse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Jun 2020
Hoj
2009 BMW F800R

Blankdiesel vill jag framförallt kunna få tag i till min gamla traktor som jag bara använder för att köra snö med. Och som boende i skåne blir det inte så mycket vissa år. Blankdiesel är bättre för långtidslagring alltså.

Och eftersom det är svårt att få tag i har jag tankat HVO istället, och det verkar faktiskt fungera ganska bra över tid. Standarddiesel med alla tillsatser ska man inte ha, då växer det alger ganska snabbt.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Blankdiesel vill jag framförallt kunna få tag i till min gamla traktor som jag bara använder för att köra snö med. Och som boende i skåne blir det inte så mycket vissa år. Blankdiesel är bättre för långtidslagring alltså.

Och eftersom det är svårt att få tag i har jag tankat HVO istället, och det verkar faktiskt fungera ganska bra över tid. Standarddiesel med alla tillsatser ska man inte ha, då växer det alger ganska snabbt.
Ska man hälla i RoundUp i hästbussen :va

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...