Miljöpartiet förbjuder bensin från 2030

Thomas_34

4 Q
Gick med
28 May 2004
Hoj
Ridley!?
Enligt klimatalarmisterna, det vill säga regeringen å andra knallkorkar, ska ju jorden gå under om 10 år,,,,igen. Har varit samma mantra sen -70 talet och jorden är kvar än, men nu så, om 10 år då smäller det och jorden går under. Så detta tjafs handlar bara om affärer och kontroll, miljö är nog de sista dessa nissar tänker på.

Angående krigshetsaren carl bildt så jobbar han för CFR och vet man vad de är för as, såå ligger det nog en sanning i kritiken. vad soros och co gjorde med Ukraina är helt ofattbart, finns inget positivt att säga om dem, överhuvudtaget. Sen om media, man kan absolut misstro Ryssland, men media i västerlandet, och då speciellt svensk media, är ju allt annat än sannings enliga och objektiva, här kan man snacka om desinformation, skapa misstro och ljuga som en häst travar, för egen vinning skull.

Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Att du kör hoj av ekonomiska skäl - det köper jag.
Att du tycker att skatterna äter upp vanliga inkomsttagares köpkraft - det köper jag.

Men var kom Carl Bildt och Ukraina in i bilden?
Säg inte att du gått på sk*tsnacket från ryska media. Det är ren desinformation i syfte att sprida misstro. Enligt klassiskt sovjetiskt mönster - sprid osanning, skapa oro, vinn egna fördelar.

Sorry för off topic! :hej
Carl bildt är ju putins kompis, var han inte involverad i både Gazprom och Lundin oil?
Sen undrar jag hur många här som läser nyheter från itar-tass vi är nog tämligen förskonade från rysspropaganda, eller var skulle vi bli pådyvlade den? Vi har ju dessutom sr's pravda så vi behöver ingen mer "information"

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Jag hoppas också på utbyggnad av smart kärnkraft.

Foliehattsepitetet förlänades de kremlindoktrinerade dårskaperna om Bildt osv.

Buy quality, cry once

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Last edited:

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
FuskWagen verkar ha fattat att elektrifiering av fordonsflottan är den enda i dagsläget smarta vägen framåt; https://www.welt.de/wirtschaft/arti...olkswagen-droht-mit-Ausstieg-aus-dem-VDA.html
Artikeln handlar egentligen om hur de hotar att lämna den stora lobby-organisationen för biltillverkarna, men anledningen är att de vill kunna lägga ner tekniska återvändsgränder såsom t.ex vätgas-bilar.
Vätgas är ju annars något vem som helst kan skapa hemma så länge man har vatten och el. Känns visserligen som en omväg när elen kan användas direkt för att ladda ett batteri, men vätgas har fördelar som energibärare.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Morgonens radionyheter berättade om prognosen inför EU-valet. MP ser ut att tappa rekordmycket jämfört med förra valet, typ sex procentenheter vilket innebär två av sina fyra mandat.

Svenskarna kanske har börjat genomskåda deras politik, trots allt...?

Adler

Sporthojsnörd
Gick med
25 Mar 2015
Hoj
1984 Suzuki GSX 400 FWS, ZZR 1100 1990
Från miljödebatt till foliehattarnas årsmöte? :va

Just det. Att kritisera ett företag under åtal för destabilisering av ett krisdrabbat område för kontroll över naturresurserna, att ha gjort samma sak i ett annat land där man visar samma tecken på inblandning i en bransch som bevisligen är känd att följa exakt det mönstret....det är foliehattande. Som att poliser som misstänker yrkeskriminella att få återfall är foliehattande...:va:dummer

Du tittar för mycket på TV min tvåhjuliga vän. Man ska inte tro på allt man hör på nyheterna. Utan källkritik eller egen efterforskning är vi dömda att gå i cirklar i fotspåren av gamla misstag. Latheten är vad som ger public service sitt förtroende och folkliga stöd. Qui bono...

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/gront-ljus-for-atal-mot-lundintoppar:fakta

Adler

Sporthojsnörd
Gick med
25 Mar 2015
Hoj
Men var kom Carl Bildt och Ukraina in i bilden?
Säg inte att du gått på sk*tsnacket från ryska media. Det är ren desinformation i syfte att sprida misstro. Enligt klassiskt sovjetiskt mönster - sprid osanning, skapa oro, vinn egna fördelar.

Sorry för off topic! :hej

L. Mäkinen drog en parallell till hur mycket blod oljebranschen har på sina händer efter min kommentar om slaveriet som frambringar kobalt till batteribranschen. Han gav Sudan som ett känt exempel på hur "Big oil" kommer in och häller bensin (passande:lol) på elden i krisdrababde områden för att härska och söndra och få kontroll över naturresurser. Precis så som alla krig någonsin har utkämpats. Lundin Oil är för övrigt globalisten Kalle Balles lilla bebis.

Gått på och gått på. Den som söker den finner. Jag förstår inte hur Rysk media skulle sprida mer osanning, oro och vinna mer fördelar än Svensk media? All massmedia tjänar samma syfte. Lyssnar man inte på media alls så är man oinformerad. Lyssnar man på media är man felinformerad. Jag längtar efter att folk ska förstå att de är trälar med tillfälliga privilegier och inte medborgare med rättigheter?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Gått på och gått på. Den som söker den finner. Jag förstår inte hur Rysk media skulle sprida mer osanning, oro och vinna mer fördelar än Svensk media? All massmedia tjänar samma syfte. Lyssnar man inte på media alls så är man oinformerad. Lyssnar man på media är man felinformerad. Jag längtar efter att folk ska förstå att de är trälar med tillfälliga privilegier och inte medborgare med rättigheter?

Så det förstår du inte? Kanske dags att fundera på hur olika medier styrs?

Adler

Sporthojsnörd
Gick med
25 Mar 2015
Hoj
Så det förstår du inte? Kanske dags att fundera på hur olika medier styrs?

Nej. Men snälla förklara som om du hade konkret information.
Det har ju gått bra för svensk medias trovärdighet när det gäller att opartiskt rapportera om kriminalitet, invandring, feminism, löneklyftans statistik, o.s.v. m.m. m.m... Vårt problem är att vi tror oss vara fria från korruption och medialt jäv medan många andra länder som Ryssland vet om att så inte är fallet.

Till skillnad från dig så gör jag inte misstaget att svära trohet till eller blint lita på den ena eller andra sidan av ren instinkt att man måste välja sida. Jag förordar pragmatik, källkritik och misstänksamhet mot alla opinionsbildare. Jag vägrar att spela "Pest eller kolera" Det är ett enkelt sätt att bli vilseledd på.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
En sann miljöpartist - gärna vindkraftverk som förfular utsikten, men inte hemma hos mig själv utan hos någon annan...

Jag börjar faktiskt undra om Miljöpartiet har kopplingar till Afrika...? Det mesta i deras program skall ju utföras av Någon Annan, rimligtvis kusin till Kofi Annan...?

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Mp finns snart inte mer får vi hoppas
En sann miljöpartist - gärna vindkraftverk som förfular utsikten, men inte hemma hos mig själv utan hos någon annan...

Jag börjar faktiskt undra om Miljöpartiet har kopplingar till Afrika...? Det mesta i deras program skall ju utföras av Någon Annan, rimligtvis kusin till Kofi Annan...?

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1

Lägg sen till att den verkligt stora faran för våra örnar inte är vindkraftverk utan Miljöpartiets älsklingsobjekt nummer ett, tåget, så blir nivån av hyckleri rätt hög: https://www.naturvardsverket.se/Mil...ige/Forskning/Vindval/Faglar-och-fladdermoss/

Populationsmodellering för örnar

I studien görs ett försök att förstå vilken påverkan en vindkraftsutbyggnad kan förväntas få på Sveriges örnpopulationer, och hur denna påverkan kan kompenseras för. Tillgängliga sammanställningar för kungsörn pekar på att vindkraften står för mindre än 2 procent av den totala mortaliteten, och överträffas vida av tågkollisioner (37 procent), eldöd och ledningsdöd (sammanlagt 26 procent) samt naturliga dödsorsaker (sammanlagt 15,6 procent).

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...