Du får nog svårt redan med att förklara behovet av att ta en snöskoter till fjällen för nöjeskörning.
Jo, oavsett om man kallar det "nöjeskörning" eller "terapi och rekreation för att orka med sitt arbete så att svenska politiker får skryta över hur bra svensk industri är" så tror jag inte att de nu styrande politikerna tänker lyssna...
Man skulle mycket möjligt få gehör längre ut på högerkanten, men den rödgröna röran har ju redan bevisat att när den ena är maktgalen och den andra är fanatisk så tänker ingen av dem lyssna på några alternativa och mer verklighetstrogna ideer.
Är det inte så här en diktatur är tänkt att fungera?
Diktatur vet jag inte, men det är nog ganska många i dina och mina trakter som ångrar sin röst i det sista riksdagsvalet. Många har nog av ren vana och på ren rutin röstat rött eftersom det har ansetts gynna glesbygden. Men inte väldigt många har velat ha en stadig höjning av bränsleskatten, en bilskatt som sexdubblas över två mandatperioder eller en påhittad trams-skatt på flygresor till Hufvudstaden. Men tyvärr är det sådana saker man numera får på köpet då man röstar rött.
Jag förutspår redan nu att den ena av våra morgontidningar kommer att förfäras över sossarnas gigantiska tapp i nästa riksdagsval...