Mille Fighter

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Kollade länken som du vissar till kronan på aprilian men hittade ingen har dom slutat sälja aprilia kroner? Blir nog borra i kronan

Testa den här länken.
http://cgi.ebay.de/Superbike-Lenker...14&_trkparms=72:1121|66:2|65:12|39:1|240:1318
Jag fick kontakt med firman genom tyska ebay, men mailade sen bara och skrev vad jag ville ha. De verkar ju fortfarande sälja samma prylar i alla fall, och som sagt är det ju folk man kan lita på.
Funkar inte är det bara att gå in på ebay.de och söka på "Umbau kit Aprilia", så hittar du nog på dem.

Annars finns det ju här också.
http://streetfighterstore.com/comfort_kit_+_handlebars/37
Problemet där är ju att du åker på en VAT-skatt, och det gör priset en aning högre.

Lycka till och fråga gärna igen om det är något annat jag kanske kan hjälpa till med.

SPID

Gay Lord, Use Your Power
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
MOTARD
Testa den här länken.
http://cgi.ebay.de/Superbike-Lenker...14&_trkparms=72:1121|66:2|65:12|39:1|240:1318
Jag fick kontakt med firman genom tyska ebay, men mailade sen bara och skrev vad jag ville ha. De verkar ju fortfarande sälja samma prylar i alla fall, och som sagt är det ju folk man kan lita på.
Funkar inte är det bara att gå in på ebay.de och söka på "Umbau kit Aprilia", så hittar du nog på dem.

Annars finns det ju här också.
http://streetfighterstore.com/comfort_kit_+_handlebars/37
Problemet där är ju att du åker på en VAT-skatt, och det gör priset en aning högre.

Lycka till och fråga gärna igen om det är något annat jag kanske kan hjälpa till med.

Tackar tackar för svaret,, Ska in på sidorna o kolla, Vi hörs

Hammar´n

Hammar´n
Gick med
14 Aug 2004
Hoj
Tuono projekt...
Tja
Tänkte bidra med ett par bilder från mitt Tuonobygge. Har bytt fronten mot en mindre smidigare/snyggare instrumentering och dragit om kabelstammen så säkringar etc nu finns under baksadeln. Blev kanon tycker jag. Lyset fram är från en Yamma cross och godkänd enl besiktningen.

Bifogat

• Tuono 8.jpg
    Tuono 8.jpg
    72.1 KB · Visningar: 138
  • Tuono 3.jpg
    Tuono 3.jpg
    76.9 KB · Visningar: 119
  • Tuono 6.jpg
    Tuono 6.jpg
    52.5 KB · Visningar: 121

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Tja
Tänkte bidra med ett par bilder från mitt Tuonobygge. Har bytt fronten mot en mindre smidigare/snyggare instrumentering och dragit om kabelstammen så säkringar etc nu finns under baksadeln. Blev kanon tycker jag. Lyset fram är från en Yamma cross och godkänd enl besiktningen.

Ser ju bra ut det där. Har tänkt göra precis samma med säkring och reläboxarna, och placera dem under kutsen nånstans. Var ner och skarvade ordning den andra kabelstammen igår. Nu ska jag bara hitta tid att skifta. Jag vill gärna hinna både plocka bort den gamla och få dit den nya på samma gång. Risken är att jag glömmer bort hur och var allt satt annars.
Fick ju för resten tillbaka kronan förra veckan, den blev bra. Och trevligt pris blev det också, en jobbarkompis brorsa fixade det och ville inte ha någonting för det alls. Gratis alltså, det tyckte jag var billigt. Lägger upp bilder när den är monterad.

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Så idag tog jag tag i bytet av kabelstammen. Har dragit mig för det ett tag för jag hade fått för mig att det skulle ta hur lång tid som helst. Så var det ju inte riktigt, tog ungefär två och en halv timme. Inte alls så farligt.
Sen återstår det ju att se om hojen startar. Blir nog till att testa i helgen. Skönt att kunna börja plocka ihop hojen igen. Nu är det nära säsong, hoppas vädret håller i sig ett tag till.

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Har idag teststartat hojen. Funkade fint med nya kabelstammen. Men har bestämt mig för att förlänga några trådar till för att få bort ytterligare olustigheter från frammen. Måste fixa nya gasvajrar också, har lite högre styrfäste än förra året och då räckte det inte riktigt till.
Så här ser det i alla fall ut med nya kronan, styre och instrumentering testmonterat.

Bifogat

• rsz_5dsc00770.jpg
    rsz_5dsc00770.jpg
    206.6 KB · Visningar: 86
  • rsz_dsc00773.jpg
    rsz_dsc00773.jpg
    204.9 KB · Visningar: 107

SPID

Gay Lord, Use Your Power
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
MOTARD
Har idag teststartat hojen. Funkade fint med nya kabelstammen. Men har bestämt mig för att förlänga några trådar till för att få bort ytterligare olustigheter från frammen. Måste fixa nya gasvajrar också, har lite högre styrfäste än förra året och då räckte det inte riktigt till.
Så här ser det i alla fall ut med nya kronan, styre och instrumentering testmonterat.
Tja Behövde du längre kopplings slang + broms slang med ett fatbar styre?

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Tja Behövde du längre kopplings slang + broms slang med ett fatbar styre?

Jo, originalslangarna är för korta om du ska montera vanligt styre. Köpte ju det där kitet från Tyxland och fick med slangar då.

SPID

Gay Lord, Use Your Power
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
MOTARD
Jo, originalslangarna är för korta om du ska montera vanligt styre. Köpte ju det där kitet från Tyxland och fick med slangar då.

Blev svårt att förstå tyskan så jag har kollat på ett annat ställe men vet inte hur långa slangar jag behöver. Svårt att mäta när man inte har kronan och styret hemma

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Blev svårt att förstå tyskan så jag har kollat på ett annat ställe men vet inte hur långa slangar jag behöver. Svårt att mäta när man inte har kronan och styret hemma

Forstår det, kan inte ett ord tyska själv. Förutom diverse svordomar, så klart. Så jag mailade till dem på engelska, funkade fint. Jag kan försöka ta ett mått på mina slangar i morgon om jag åker t garaget då, så du kan komma framåt med bygget. Måste väl vara vår snart även uppe hos er?

SPID

Gay Lord, Use Your Power
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
MOTARD
Forstår det, kan inte ett ord tyska själv. Förutom diverse svordomar, så klart. Så jag mailade till dem på engelska, funkade fint. Jag kan försöka ta ett mått på mina slangar i morgon om jag åker t garaget då, så du kan komma framåt med bygget. Måste väl vara vår snart även uppe hos er?

Hej Har skickat flera gånger på engelska men fått svar på tyska:mad:
Men nu äntligen svarade dom på engelska:tummenupp
Ni vet ingen som säljer duke lysen trasiga begagnade spelar ingen roll
Tack för all hjälp det uppskattas:D

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Hej Har skickat flera gånger på engelska men fått svar på tyska:mad:
Men nu äntligen svarade dom på engelska:tummenupp
Ni vet ingen som säljer duke lysen trasiga begagnade spelar ingen roll
Tack för all hjälp det uppskattas:D

Skönt att det löser sig. Har själv monterat ihop det mesta av hojen idag, blev äntligen klar med kabelstammen. I morgon blir det till att ta en sväng och testköra lite om vädret tillåter. Slänger nog upp lite bilder i morgon kväll, även om allt inte är helt klart än.

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Då har man varit ute på årets premiärtur. Ganska fint måste jag säga. Här kommer också ett par bilder på hur det ser ut. Allt är inte helt klart än, ett par detaljer som ska lackas och så ska jag försöka få till en skärm för att täcka baksidan av instrumenteringen.

Bifogat

• rsz_1dsc00775.jpg
    rsz_1dsc00775.jpg
    223.2 KB · Visningar: 184
  • rsz_4dsc00777.jpg
    rsz_4dsc00777.jpg
    218.5 KB · Visningar: 120

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Jag tycker att du fick till framlyset riktigt bra. Hur har du fäst det?

Gjorde en infästning som jag skruvade i styrkronan och fäste instrumentering i samma. Fäste den i skruvhålen för tändningslåset som jag valt att placera på annan plats. Har inte riktigt bestämt var jag ska placera det, men det var nödvändigt att flytta på det då jag ville få in instrumenteringen så mycket som möjligt.

SPID

Gay Lord, Use Your Power
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
MOTARD
Gjorde en infästning som jag skruvade i styrkronan och fäste instrumentering i samma. Fäste den i skruvhålen för tändningslåset som jag valt att placera på annan plats. Har inte riktigt bestämt var jag ska placera det, men det var nödvändigt att flytta på det då jag ville få in instrumenteringen så mycket som möjligt.[/QUOTE

Måste bara fråga er jag håller på att dra el systemet nu och håller på att bli tokig vart gömde ni alla säkringar och kablar hur drog ni som,
Funderar på att gömma alla kablar vid den högra sidan sen förlänga kablarna till hastighetsmätaren det jobbiga är att det är drygt 21kablar:huvet

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Jag förlängde alla kablarna till boxarna för säkringar och reläer som i vanliga fall sitter fram på hojen. Dem placerade jag under kutsen, blev riktigt bra. Sen förlängde jag även trådarna till displayen, framlyse och tändningslås. Tror att jag totalt förlängde mellan 40 - 50 kablar. Ett riktigt skitgöra, men det blev som sagt väldigt bra och det tar inte så lång tid när man väl kommit igång. Det är bara att bita ihop och köra på.:tummenupp

SPID

Gay Lord, Use Your Power
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
MOTARD
Jag förlängde alla kablarna till boxarna för säkringar och reläer som i vanliga fall sitter fram på hojen. Dem placerade jag under kutsen, blev riktigt bra. Sen förlängde jag även trådarna till displayen, framlyse och tändningslås. Tror att jag totalt förlängde mellan 40 - 50 kablar. Ett riktigt skitgöra, men det blev som sagt väldigt bra och det tar inte så lång tid när man väl kommit igång. Det är bara att bita ihop och köra på.:tummenupp

Var rädd för det svaret:död
Ja då är det bara att handla lite kablar och sen köra:yoparty

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras