Min Audi s2 vs hojar

lema

BiH
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
2008 zx6r
s2 är förjävlaaa brutal.de bilarna kan man trimma hur mycket som helst.åkte med en som hade 1100 hk och det var mitt livs upplevelse

se-bb-e

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2011
Hoj
sniffar på olika
de är ju en jädrigt grym bil vad man än tycker! och hojjarna fick ju pisk :whip:yoparty

p.s ska man jämföra att de finns värre hojjar som skulle dratt honom så finns de ju värre bilar med t.ex en bugatti veyron ss, den går ju rätt bra ;)

Last edited:

999.8cc

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2011
Hoj
R1
de är ju en jädrigt grym bil vad man än tycker! och hojjarna fick ju pisk :):yoparty

En bil med 800hk/950nm SKA vara snabb.

Skulle jag på min hoj bli dragen av en toktrimmad bil helt utan komfort och som kräver städigt service skulle jag inte bry mig så mycket faktiskt men visst är bilen snabb för sitt syfte. Korta rejs helt enkelt och absolut inget bruksfordon. En sporthoj är inga problem att använda dagligen med långa dagsturer när man känner för det.

Det visar bara hur snabb en origalhoj faktiskt är.

Ska bli kul nu i Oktober när nya ZZR1400 presenteras. Kanske får den 220hk, 230hk eller kanske ännu mer ?

Kommer bli riktigt giftig i alla fall.

Last edited:

McBain

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2011
Hoj
Japansk Dieselraket DeluXE 2000
Sporthoh sportbil ?

Hmm täta service intervaller och ingen komfort, typ som en sporthoj alltså :tummenupp

Sporthoj är en livsstil som jag tror kan appliceras på bilar också, fast bågar är ju coolast :D

/ McBain

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
En bil med 800hk/950nm SKA vara snabb.

Skulle jag på min hoj bli dragen av en toktrimmad bil helt utan komfort och som kräver städigt service skulle jag inte bry mig så mycket faktiskt men visst är bilen snabb för sitt syfte. Korta rejs helt enkelt och absolut inget bruksfordon. En sporthoj är inga problem att använda dagligen med långa dagsturer när man känner för det.

Det visar bara hur snabb en origalhoj faktiskt är.

Ska bli kul nu i Oktober när nya ZZR1400 presenteras. Kanske får den 220hk, 230hk eller kanske ännu mer ?

Kommer bli riktigt giftig i alla fall.

Nu vet jag inte vilka snabba bilar du kört men bara för att den är snabb behöver den verkligen inte sakna komfort eller behöva service varje helg.
Och dagsturer på 100mil+ går också fint, det har jag provat :)

Last edited:

miomit

Azzazzin
Gick med
26 Sep 2008
Hoj
KTM SDR -18, Yamaha 750 seca -82 Scrambler
ja, hur man än vrider o vänder på det så går den bilen äckligt bra... o skit bakom styret vet ja inte... vilken idiot som helst kan gasa rakt fram... det går knappt o göra fel... jag som kör på fightern ger fullt på 2an o går på slangen i andra recet i filmen.. så jag ger fullt det kan ja lova.. man vill ju inte bli ifrånåkt av en biljävel lixom ;) hehe

Går ju fan inte att rejsa mot en sån bil på en fighter, hade en K3 fighter med massa godis på och kan säga att det fanns inte en challe att gasa fullt på 2.an även om jag mer eller mindre satt på styret, hade problem att hålla ner den i 3.an... Dessutom tyckte jag att det blev ett åt helvete för stort luftmotstånd så efter 250 kändes det som hojen gick som en påse nötter..

Visst all ära bilen går ruggigt bra men det får ju va på lika villkor om det överhuvutaget ska va jämförbart.. Ta en chiptrimmad S2 och plocka bort fronten, huven och vindrutan och gör samma test igen :D

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
KTM
de är ju en jädrigt grym bil vad man än tycker! och hojjarna fick ju pisk :whip:yoparty

p.s ska man jämföra att de finns värre hojjar som skulle dratt honom så finns de ju värre bilar med t.ex en bugatti veyron ss, den går ju rätt bra ;)

[YOUTUBE-ID]5BT2JjzHa-c[/YOUTUBE-ID]

UGR 1500 whp Gallardo + diverse "special parts" släpar ca 30 Mph efter.
Inget har kunnat matcha denna hoj än så länge i US

:arsele

2.3-16

Ny medlem
Gick med
30 May 2010
Hoj
CBR 900 RR
Jaha? Jmfrt med vad?

Så mycket jag älskar hojar,om det i nån form e oklart oavsett vad man nu hittar på,så e 4 hjul alltid snabbare än 2.
Punkt å slut å den som e av en annan uppfattning behöver en reality check.

Som klippet ovan. Mkt imponerande för att vara en hoj. So what? Finns "bilar" som bevisligen passerat ljudvallen på landbacken,vad var finessen med klippet?
Att bevisa att den e snabbare än en påställd kitcar från Santa Agata?
Ja de va la redigt då.

999.8cc

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2011
Hoj
R1
Jaha? Jmfrt med vad?

Så mycket jag älskar hojar,om det i nån form e oklart oavsett vad man nu hittar på,så e 4 hjul alltid snabbare än 2.

hehehe, 4 hjul alltid snabbare än 2 ?

Dags att vakna upp ?

För inte så länge sedan drog en turbohoj på en UZF Lambo med 1500hk.
För att prestera med en sådan bil så måste tydligen allt vara perfekt, motor, låda, driving osv. Många bilar med mycket hk har stora problem med driftsäkerheten, inte så konstigt när det ligger på tex. 340 hk orignal och sedan trimmar någon mupp upp dom till 1000hk. Riktigt skräp alltså att köra runt med den typen av bilar.

Idag tog jag hojen till och från träningen, kör på en landsväg och efter ca 1 mil så ser jag en Porsche som dyker upp bakom mig. Ser i spegeln hur han kör ut i vänsterfilen och hör seda att han växlar ned och trycker plattan i mattan och hör hur däcken spinner till lite. Jag är inte sämre, adrenalinet fortfarande högt efter ett tungt armpass, jag petar ned från 5'an till 2'an och när han är jämnsides så ger jag max.
5 sekunder senare är han 15 billängder bakom mig.

Lite senare inne i city så släpper jag av och då kör han om och ger tummen upp. Står turbo bak på bilen och den har 4 utblås och det såg ut att vara en 997. Inte så dåligt för en hoj som kostar 1/10 av bilens värde.

Ännu ett tillfälle där 4 hjul inte var snabbare än 2 hjul.

Här är ännu roligt exempel (av väldigt många) där 5 st trimmade bilar kör mot en orginal ZZR1400 60-120mph. Hojen vinner ALLA möten och som vanligt så får den motorstarkaste bilen med 950 hk problem med växellådan och får åka trailerhem (trailer trash).

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=218527

Last edited:

999.8cc

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2011
Hoj
R1
Nu vet jag inte vilka snabba bilar du kört men bara för att den är snabb behöver den verkligen inte sakna komfort eller behöva service varje helg.
Och dagsturer på 100mil+ går också fint, det har jag provat :)

Ja, men din bil spelar i en helt annan bättre liga.

Den är riktigt grym faktiskt !

[YOUTUBE-ID]5BT2JjzHa-c[/YOUTUBE-ID]

UGR 1500 whp Gallardo + diverse "special parts" släpar ca 30 Mph efter.
Inget har kunnat matcha denna hoj än så länge i US

:arsele

Måste kännas märkligt att lägga ned så mycket pengar på en bil som redan är alert från fabriken och ändå INTE köra snabbare än hojen.

Mission failed ?

Kolla 8.23 in i denna film, 1000RR VS Corvette ZR1. Tragiskt att Corvetten inte presterar bättre. Titta 8.56 in i filmen hur jävla slö bilen är. Den har absolut inte ens chans.
http://www.youtube.com/watch?v=f05iCUkdi3Y

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar