2,3 16 det är inte speciellt svårt att köra en sporthoj under 11sek 1,85 på 60fot räcker. körde 3 repor sämsta repan 10,91 bästa 10,64 med en r1 00a för massa årsedan då hade jag ägt hojjen i 5 dagar. utan track bite o lååång reaktion tid som turbo bilarna brukar ha
Du missade den biten om gatan va?
Jag säger det igen. Det e mkt mkt få moppar som studsar iväg ärligt nerför 402meter ute på gatan under 11 sekunder. Avsevärt mer beroende på piloterna än materialet. Eftersom du uppenbarligen kör själv så vet du lika väl som jag att för att vara konsekvent,å att vara det e ALLT i dragracing,så kan det inte förekomma några som helst missar. Du beskriver det ju till en grad själv. 0.5sek spridning e fan en evighet i dragracing. Inte sant...
Jag har erfarit att åka mot lampan både på 2 å 4 hjul å jag ställer mig mångfalt mycket mer imponerad av de som åker konsekvent på 2 hjul eftersom "fönstret" e så smalt i jämförelse.
Det medför i sin tur att de som inte provat/tränat mot lampan gör sig inte en jävla susning om vad som krävs för att gång på gång tex åxå 10.50 med låt säga 205 i trap. De som mest sitter ombord på div forum mm å LÄSER sig fram till hur fort deras hoj skall gå. Varenda en av dem verkar ju i sin tur humorbefriad nog för att på fullt allvar tro att de fixar fabrikstider mm plättlätt rakt av eftersom "vilken idiot som helst fixar att ge full gas rakt fram". Jojo...varför har man ens professionella förare i dragracing liksom...kan ju vem som helst fixa,så varför finns det prispengar i sporten som skulle få vanliga löntagare att vurpa rent tankemässigt.?
Inget illa ment...men det får mig fan att hångarva.
Det märkliga e som sagt att man aldrig ser dem i resultatlistorna..mkt märkligt,men de har minsann ÖRNKOLL på "hur fort deras hoj går"-å då alltid med de ombord.
(---vilket lugnt sagt kan säga vara en ironisk smiley). Framför allt framför ett tangentbord eller lokala sprithaket!!!
Svaret heter TIDKORT,men det e mkt mkt få som tagit den sanningen till hjärta. Dessvärre,å dessvärre fortsätter de leva i sin bubbla.
Jag säger det igen.
Gatan e den stora equalizern å där är det FÅ killar som kör sportmoppe som hissar iväg med självklarhet under 11 sekunder.
Det e INTE detsamma som att de inte finns,men inte fan e de många iaf.
Du vet lika väl som jag...EN missad växling...så visar tidkortet 13 sekunder istället. EN missad start...så spelar det ingen roll hur snabb maskinen e om vi talar heads-up. Varje tiondel i 60....e guld värt.
Men som sagt. Ute på gatan råder helt andra premisser å hojar losar tyngre på det än en "sjukt tvrålrimmad bil". Fönstret man skall träffa med hojen dels förändras å dels blir det ÄNNU smalare.
Som en av de som arbetade hårt för legaliseringen av streetracingen tillhör jag en liten skara som fick prova att åka hoj mot lampan där med. Alltså bokstavligt ute på allmän väg.
Det var ett helt koppel hojar,även om det nu e ngr år sen. Jag vill minnas att det inte var NÅN hoj som skar under 6.80 i ET på 201m. Hayor mm inräknat.
Spridningen nerför 201m på allmän väg ifrån 600 sportisar till dryga literklubbor låg inom intervallet 2/10s. Tycker jag säger allt faktiskt..