Min Audi s2 vs hojar

RaZmaN

Sporthojsnörd
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
KTM 525 SMR
Jag uppfattade nog spontant att hayabusa hade något med hoj att göra, silly me.
Låter som en ball bil, nästan nog att skicka svenne banan i omloppsbana likförbannat ;)

Lycka till, kom ihåg att det ska finnas säkerhetsbälte i baksätet också.

harlekin

Medlem
Gick med
23 May 2010
Hoj
BATBIKE
det låter som en grym bil...

sen vill vi ju ha film på när den knäcker sporthojar... :tummenupp

2.3-16

Ny medlem
Gick med
30 May 2010
Hoj
CBR 900 RR
2,3 16 det är inte speciellt svårt att köra en sporthoj under 11sek 1,85 på 60fot räcker. körde 3 repor sämsta repan 10,91 bästa 10,64 med en r1 00a för massa årsedan då hade jag ägt hojjen i 5 dagar. utan track bite o lååång reaktion tid som turbo bilarna brukar ha:)

Du missade den biten om gatan va?
Jag säger det igen. Det e mkt mkt få moppar som studsar iväg ärligt nerför 402meter ute på gatan under 11 sekunder. Avsevärt mer beroende på piloterna än materialet. Eftersom du uppenbarligen kör själv så vet du lika väl som jag att för att vara konsekvent,å att vara det e ALLT i dragracing,så kan det inte förekomma några som helst missar. Du beskriver det ju till en grad själv. 0.5sek spridning e fan en evighet i dragracing. Inte sant...:tummenupp
Jag har erfarit att åka mot lampan både på 2 å 4 hjul å jag ställer mig mångfalt mycket mer imponerad av de som åker konsekvent på 2 hjul eftersom "fönstret" e så smalt i jämförelse.

Det medför i sin tur att de som inte provat/tränat mot lampan gör sig inte en jävla susning om vad som krävs för att gång på gång tex åxå 10.50 med låt säga 205 i trap. De som mest sitter ombord på div forum mm å LÄSER sig fram till hur fort deras hoj skall gå. Varenda en av dem verkar ju i sin tur humorbefriad nog för att på fullt allvar tro att de fixar fabrikstider mm plättlätt rakt av eftersom "vilken idiot som helst fixar att ge full gas rakt fram". Jojo...varför har man ens professionella förare i dragracing liksom...kan ju vem som helst fixa,så varför finns det prispengar i sporten som skulle få vanliga löntagare att vurpa rent tankemässigt.?

Inget illa ment...men det får mig fan att hångarva.
Det märkliga e som sagt att man aldrig ser dem i resultatlistorna..mkt märkligt,men de har minsann ÖRNKOLL på "hur fort deras hoj går"-å då alltid med de ombord.:Bugar (---vilket lugnt sagt kan säga vara en ironisk smiley). Framför allt framför ett tangentbord eller lokala sprithaket!!!

Svaret heter TIDKORT,men det e mkt mkt få som tagit den sanningen till hjärta. Dessvärre,å dessvärre fortsätter de leva i sin bubbla.

Jag säger det igen.
Gatan e den stora equalizern å där är det FÅ killar som kör sportmoppe som hissar iväg med självklarhet under 11 sekunder.
Det e INTE detsamma som att de inte finns,men inte fan e de många iaf.
Du vet lika väl som jag...EN missad växling...så visar tidkortet 13 sekunder istället. EN missad start...så spelar det ingen roll hur snabb maskinen e om vi talar heads-up. Varje tiondel i 60....e guld värt.

Men som sagt. Ute på gatan råder helt andra premisser å hojar losar tyngre på det än en "sjukt tvrålrimmad bil". Fönstret man skall träffa med hojen dels förändras å dels blir det ÄNNU smalare.

Som en av de som arbetade hårt för legaliseringen av streetracingen tillhör jag en liten skara som fick prova att åka hoj mot lampan där med. Alltså bokstavligt ute på allmän väg.
Det var ett helt koppel hojar,även om det nu e ngr år sen. Jag vill minnas att det inte var NÅN hoj som skar under 6.80 i ET på 201m. Hayor mm inräknat.
Spridningen nerför 201m på allmän väg ifrån 600 sportisar till dryga literklubbor låg inom intervallet 2/10s. Tycker jag säger allt faktiskt..

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Låter kanon: har en 2.45 liters racepuffra som lämnar 625hk/711nm till salu nu när den fär lämna plats för en Hayabusa V8'a med dubbelturbo som lämnar liiiiite mer än det dubbla på fullt ladd!! :D
Intressant! Har du nå specs på motorn, eller på den andra hayabusa motorn du skulle få ut så mkt pulver vid lägre ladd än övriga sverige?

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Hehe, råkat ut för polarens Fiat? Bromsat 417 hk / 568 Nm på hjulen. 760 kg väger den (ganska strippad invändigt). Du bor hyfsat rätt för att stöta på den :)

Nä, jag rejsar inte för jag är för kass, men visst känner jag till bilen. Jag jobbar ihop med en annan i det tokiga gänget. :)
De grabbarna har några rätt fräcka bilar som rör på sig men som ser ut som skrot.
Det är bilar man ska passa sig för om man tycker sig vara stor och tuff..
Svårt att tänka mig något mer knäckande för självförtroendet när man ska försöka vara ball i stan och får rast av en gammal fiat.. Risken är väl också att man hamnar på film. hehe...

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Nä, jag rejsar inte för jag är för kass, men visst känner jag till bilen. Jag jobbar ihop med en annan i det tokiga gänget. :)
De grabbarna har några rätt fräcka bilar som rör på sig men som ser ut som skrot.
Det är bilar man ska passa sig för om man tycker sig vara stor och tuff..
Svårt att tänka mig något mer knäckande för självförtroendet när man ska försöka vara ball i stan och får rast av en gammal fiat.. Risken är väl också att man hamnar på film. hehe...

Jaså, gör du det? Vem jobbar du med? Herr turbo/kompressor-Cherry eller? Jag känner de flesta i det gänget. Är uppväxt i Ljungbyhed/Klippantrakten och har hängt i många garage genom åren :) Blivit mycket experimenterade med både bilar och motorcyklar (min hoj främst då :gnissla )

Herr Fiat körde ju 11,39 för totalt 25000:- inklusive bil för 5-6 år sedan. Sedan har den väl bara blivit snabbare och snabbare och nu verkar han köra med 131:an istället.

Jon as

Kör i mitt eget tempo
Gick med
2 Feb 2006
Hoj
KTM530
Forvånande att Dani hänger med tills han måste slå av innan kurvan.
Tror inte F1 bilen bromsar ens...

[YOUTUBE-ID]O6o4vCefrRE[/YOUTUBE-ID]

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Forvånande att Dani hänger med tills han måste slå av innan kurvan.
Tror inte F1 bilen bromsar ens...

[YOUTUBE-ID]O6o4vCefrRE[/YOUTUBE-ID]

Fast hade det varit en Bmw 1000r så hade f1 bilen fått smaka det har jag läst i en annan tråd. :tummenupp

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Xyron: Eftersom hela ditt inlägg genomsyras av skepsis så är du mer än välkommen att kontakta McXpress och Erik Marklund om du vill ha ngn info/spec på den Hayabusa turbo motor som sitter i motorcykeln då jag endast kör!! :D

Sen vad beträffar V8'an så får du vänta liksom alla andra!! :såjaponken
Lite skeptisk och jäkligt nyfiken på samma gång, då jag kommer bygga ett projekt på en hayabusa motor så småningom :tummenupp

RaZoR

Snabb Sporthoj.com'are
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Samma vikt/effekt förhållande som en R1:a men 100 kilo lättare
Påminner lite om denna.
Såna här bilar är nästan lika roliga som hojar. :tuttar

Skulle man råka missa växlar lika som hojen gör i detta klippet med bilen så har man ventilsallad och lagerfel som följd. Och sen en renovering av motorn lika dyr som vad hojen kostar typ :gnissla

Nicco

hojstyling.se
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Ducati HyMo 821 -13
"Starterna kan alltid bli bättre, men nu var marginalerna ganska stora så det hade tyvärr inte hjälpt för min del."

Vi körde 3 starter varav det du ser på klippet är 2 utav dem ihopklippt.
2 utav dessa starter körde han utan responssystemet och då försvann han bakom mig. Det tredje slutade såhär. Visst kan jag alltid få bättre starter som sagt, men inte tillräckligt bra för att hamna före tyvärr. Inte lätt när framhjulet blir som fyllt av helium vid mer gas.

Vid detta filmtillfället var det 650+ i Evon. Helvettesmaskin är det.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept