Min besiktningsman wheelade min hoj :-)

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Ville bara skriva av mig lite av dagens händelse.

Åkte dit på en flygande besiktning midsommarhelgen och fick av någon konstig anledning göra en full besiktning trots att jag "bara" saknade regplåtsbelysning och giltig skylt samt att jag hade fel färg på framblinkersen.
Sagt och gjort åkte jag till besiktningen idag.
Han startade upp hojen och bara skakade på huvudet. Var tvungen att snabbt säga att jag faktiskt ändå har satt in insatser för att dämpa ljudet.
Det var väl inget speciellt med det men när besiktningsgubben drog iväg på en tur och kom tillbaka med värsta flinet upprepandes - Oj oj oj oj...det var det djävligaste....jag drog upp den på bakhjulet, kunde inte låta bli.
Jag fick hålla mig för att inte stå där och fnittra hysteriskt när han redogjorde.

Wheelande i sig är väl kanske ingen direkt ovanlighet men jag tyckte att det var så kul när de annars så allvarliga besiktningsmännen har det lite roligt på ens bekostnad. Killen var kalashygglig och självklart gick hojen igenom !!

MartinGOT

Skulle Köpa Cbr 954rr blev en ninja?
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
ingen just nu bägge sålda men vänta ni!!!
Chiefen skrev:
Ville bara skriva av mig lite av dagens händelse.

Åkte dit på en flygande besiktning midsommarhelgen och fick av någon konstig anledning göra en full besiktning trots att jag "bara" saknade regplåtsbelysning och giltig skylt samt att jag hade fel färg på framblinkersen.
Sagt och gjort åkte jag till besiktningen idag.
Han startade upp hojen och bara skakade på huvudet. Var tvungen att snabbt säga att jag faktiskt ändå har satt in insatser för att dämpa ljudet.
Det var väl inget speciellt med det men när besiktningsgubben drog iväg på en tur och kom tillbaka med värsta flinet upprepandes - Oj oj oj oj...det var det djävligaste....jag drog upp den på bakhjulet, kunde inte låta bli.
Jag fick hålla mig för att inte stå där och fnittra hysteriskt när han redogjorde.

Wheelande i sig är väl kanske ingen direkt ovanlighet men jag tyckte att det var så kul när de annars så allvarliga besiktningsmännen har det lite roligt på ens bekostnad. Killen var kalashygglig och självklart gick hojen igenom !!

:yoparty bra där kanske du borde rekomendera denna station till oss andra med ;)

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Kan tillägga att jag besiktade min TLR med slipon som säkert skulle behöva packas om.

Efter provturen hade han ett löjligt leende då han tog av sig hjälmen.

"Hrm jao....det här var ju skoj" var det enda han hade att tillägga, när det gäller hojar verkar dom vara ganska "laid back" här i stan vad det gäller ljudnivå dom har förövrigt ingen utrustning för att mäta ljudet vad jag vet.

stronzo

Med Lem
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
Ingen
Aröd?

Jag och flera andra har mycket positiva erfarenheter av snubbarna i Aröd, de
verkar ha ett genuint MC-intresse.

Har själv fått igenom en Triumph Daytona med öppet kolfiberslipon som
lämnade 123 dB vid 5000 varv (jag höll själv i mätaren). "Jaja", sade han,
"det där lämnar vi till polisen att sköta, va"

När jag reg.besiktigade min förra 916 där, så höll jag på att missa ett möte
på jobbet p g a att 3 (ja, TRE) olika besiktningsmän ville diskutera min hoj - då kan man
ju inte vara oartig och be dem skynda sig!

Chiefen skrev:
....

Pilsner

Lägger mig gärna ner...
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
Fazer 1000, R1 bana, Sachs MadAss
Brukar bli så att de pluttrar snyggt och fint runt hörnet, sedan hör jag hur de drar på som fanken bakom huset och kommer sedan tillbaks lungt och fint igen. Det är OK, det bjuder jag på. Skönt att se att de har roligt de också.

Bo_jahn

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2004
Hoj
GSXR 1000 x2, KX 125; EC300
duc916 skrev:
Aröd?

Har själv fått igenom en Triumph Daytona med öppet kolfiberslipon som
lämnade 123 dB vid 5000 varv (jag höll själv i mätaren). "Jaja", sade han,
"det där lämnar vi till polisen att sköta, va"

123 db vid 5000? Den där kolfiberdämparen kan du montera av i så fall, ett rakt rör skulle dämpa ljudet mer...

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Härligt att läsa positiva berättelser om besiktningsfolket! :tummenupp

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Twosaint skrev:
Kan tillägga att jag besiktade min TLR med slipon som säkert skulle behöva packas om.

Efter provturen hade han ett löjligt leende då han tog av sig hjälmen.

"Hrm jao....det här var ju skoj" var det enda han hade att tillägga, när det gäller hojar verkar dom vara ganska "laid back" här i stan vad det gäller ljudnivå dom har förövrigt ingen utrustning för att mäta ljudet vad jag vet.
men du, du bor ju i Ö-vik. det spelar väl ingen roll om du dundrar när du åker, jag menar, vem ska klaga?? renarna? dom har väl knapast telefon. :rofl nä fram för surnärkingar på alla besiktningsstationer i sverige, lika för alla ska det vara i sossesverige :3freak

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jo du, De som besiktar och har egen hoj har nog mer förståelse för andras behov än surgubbarna som inte har nån och vill inget annat än underkänna din kära hoj!

Egen erfarenhet! :)

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Satt i kön och väntade med bilen på min tur vid besiktningen.
Ser då hur en av gubbarna kränger på sig ett Goretex ställ och hjälm och går ut och pratar med ägaren till hojen han ska provköra.
Det är en ganska fet ombyggd HD han ska ut och testa.
Dom står och pratar en stund och man ser hur ägaren förklarar och visar en del.
Sagt o gjort han drar iväg på HDn, och sen dröjer det ca 15min sen kommer han gånde med hjälmen i näven.
Killen som äger hojen springer och möter honom.
Gubben har bromsat omkull hans HD och låtit skiten ligga kvar!
Det var en ganska lång och högljud disskution sen kan jag lova!

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
Sist jag var och besiktigade så hade jag, "dagen till ära", bytt slip-onet mot orginal "blåset".
På "provkörningen" var besiktningskillen borta ett bra tag, det kändes som 10 min men var ju säkert mindre.
Så småning om dök han upp igen, tog av sej hjälmen, jag frågade: -"funkade bra va"?
Han sa lite småallvarligt: -" Det är bara ett fel på hojen".
-"Vadå", frågade jag fåraktigt.
-"DEN LÅTER ALLDELES FÖR LITE"!!!

Jag säger: -"Å fan, men du vet, det är fixat om en halvtimme", å så garvade vi.

Sånna ska de alltid vara, tycker jag :tummenupp :)

sandstream

Guest
"Min" besiktningsman vart "borta" i ungefär 30 sekunder.
Men han var glad ändå när han kom tillbaka, de får väl mest besiktiga gamla häckar hela dagarna :D

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Lorge skrev:
Grymt!
Tur att han inte klotade den bara, dom är tydligen inte lika snälla då.

Inte? Du betalar inte ens självrisk. Men det är väl aldrig kul att andra klotar ens mc, när det dessutom är en statlig myndighet blir man ännu surare kan jag tro. Bara kräva hyr-hoj tills den är reparerad, en bmw eller nåt liknande borde finnas att tillgå :)

storken

långsammast på hojen
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
05 yamaha Y.. bla bla bla R6
bara en tanke som slog mig.. min försäkring gäller bara för mig som farare.. kan man neka en provtur för besiktningsmannen? :confused:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
storken skrev:
bara en tanke som slog mig.. min försäkring gäller bara för mig som farare.. kan man neka en provtur för besiktningsmannen? :confused:
Dom får köra oförsäkrade fordon så du behöver nog inte bekymra dig om att ta ut de på din försäkring. Dessutom gäller nog trafikförsäkringen i vilket fall, det är rätt hårda lager kring de där.

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
måste jag ju oxå berätta om min första & hitills ända besiktning.
skulle besikta en rg125 -87.
det ända dom på pekade var reflex i bak. men så fråga han en annan kille :
visst var chefen hemma med sjukt barn idag ?
andra : shjoo, han är väl det.
okej, då klarade din hoj sej idag då.

tack & hej.

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
En annan (ganska självklar grej :) )

På min första besiktning med R1an så hade jag skruvat dit den "lösa" extraläppen på bakstänkan.
Besiktningskillens första kommentar:
-"Du vet att du inte måste ha den där fula grejen va???"

De har inte bara koll på trafiksäkerheten, de påpekar även det estetiska :tummenupp :rofl

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0