Min besiktningsman wheelade min hoj :-)

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
saddox skrev:
Aha.. då lär det ju inte finnas några till årsmodell 76 iaf. :)
Jo det finns men de får låta förbannat illa, min cb750 71a som jag hade gick igenom med helsystem BRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖL!

Minns inet exakt decibelltal iofs men 105db eller nåt sånt tror jag.

saddox

Medlem
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Honda Fireblade
Silwer skrev:
Jo det finns men de får låta förbannat illa, min cb750 71a som jag hade gick igenom med helsystem BRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖL!

Minns inet exakt decibelltal iofs men 105db eller nåt sånt tror jag.

Hehehe Då slipper jag alltså leta upp ett nytt system ett tag framöver. Gott när det låter lite när man gasar på också.

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
crashtestdummy skrev:
men du, du bor ju i Ö-vik. det spelar väl ingen roll om du dundrar när du åker, jag menar, vem ska klaga?? renarna? dom har väl knapast telefon. :rofl nä fram för surnärkingar på alla besiktningsstationer i sverige, lika för alla ska det vara i sossesverige :3freak

Renar finns i inlandet och upp mot fjällen :mattias

Ö-vik ligger vid kusten...

Gren

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2003
Hoj
XT 600
Jag mailade och frågade Bilprovningen vad som händer om de klotar hojen eller kör sönder bilen för en.

Här kommer det magiska svaret.

Bilprovningen har egna försäkringar som träder in vid eventuella skador och fordonsägaren ska inte bli drabbad i sådant fall. Mer information om detta finns i Bilprovningens Årsredovisning (finns på vår hemsida).

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Gren skrev:
Jag mailade och frågade Bilprovningen vad som händer om de klotar hojen eller kör sönder bilen för en.

Här kommer det magiska svaret.
okej, fast man lär ju ändå inte bli glad om de plågar hojen för en, även om jag nu skulle få den lagad med tiden.

Nä de ska köra lugnt och försiktigt, de ska ju inte kolla om det är nåt drag i grejorna i vilket fall.

SwedeAce

There is no spoon
Gick med
21 Dec 2004
Hoj
Meanstreak 1600 - 02
När jag besiktade min första båge som jag hade så kom jag på att hastighetsmätarevajjern va sönder, skit tänker man det lär ju aldrig gå igenom men jag hade inte tid att fixa det då så jag tänkte väl jag får ta det på ombesiktningen.

Väl där så börjar de smådugga lite så besiktningsmannen kollar på bågen, tittar ut och frågar regnar det?

Ja, svarar jag. Då säger han, äsch jag skiter i och testar åk du. Och bågen går igenom utan anmärkningar.

Gissa om man va glad!

Gren

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2003
Hoj
XT 600
Silwer skrev:
okej, fast man lär ju ändå inte bli glad om de plågar hojen för en, även om jag nu skulle få den lagad med tiden.

Nä de ska köra lugnt och försiktigt, de ska ju inte kolla om det är nåt drag i grejorna i vilket fall.

Det var jag inte intresserad av att ta reda på. Jag bjuder gärna på glädje.

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
sandstream skrev:
"Min" besiktningsman vart "borta" i ungefär 30 sekunder.
Men han var glad ändå när han kom tillbaka, de får väl mest besiktiga gamla häckar hela dagarna :D

Han kan ha fått träsmak i röven eller ryggskott också. Alternativt haft PVC-allergi.

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Silwer skrev:
Dålig stil, vurpar de står de inte för några skador bara så ni vet, det går på din försäkring om den täcker det.

Var hittade du dessa uppgifterna?
I en gammal Kalle Anka eller?

Låter det rimlig att ett svenskt monopolföretag med statlig aktiemajoritet, dit du är skyldig att åka, inte skulle stå för skador de orsakar på ditt fordon???
:7peta Vakna!

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Kapten Blåskägg skrev:
Var hittade du dessa uppgifterna?
I en gammal Kalle Anka eller?

Låter det rimlig att ett svenskt monopolföretag med statlig aktiemajoritet, dit du är skyldig att åka, inte skulle stå för skador de orsakar på ditt fordon???
:7peta Vakna!
saken är utredd redan i tråden.

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Var glada att "Finn fem fel" inte jobbar på er besiktningsstation. Inte nog med att han alltid hittar minst fem fel, han heter även Finn och kommer från finland. :rolleyes:

Han klagade på att dörren på min kompis audi slog igen för att stoppet var slitet. Det var ju inget han kunde anmärka på utan sa bara att det där kunde han ju minsann inte åka runt med.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0