HanneZ
Guest
De va de enda som finns, så jag antar att nån av dom är de "vanliga".crazy martin skrev:ingen anning jag kör med de vanliga.
De va de enda som finns, så jag antar att nån av dom är de "vanliga".crazy martin skrev:ingen anning jag kör med de vanliga.
Jag har använt det Kiselkarbidbelagda pappret, vet faktiskt inte vad skillanden är, men det pappret jag slipade med fungerade utmärktHanneZ skrev:De va de enda som finns, så jag antar att nån av dom är de "vanliga".
weeeiii skrev:hur ofta får man polera färgarna, dom blir ju rejält sketna efter några veckor???
jag har ingen större lust o polera färgarna en gång i veckan
HanneZ skrev:Hur många ark går de åt för en bakfälg?
Jag köpte en förpackning av varje kornstorlek och det räcker gott och väl till båda fälgarna.HanneZ skrev:Hur många ark går de åt för en bakfälg?
Mekonomen har, iaf här i sundsvall.shoik skrev:undrar också ungefär hur många ark det går åt....
samt är det ingen som vet vart man får tag i 2000kron i sthlm?
Bikester skrev:bör man klarlacka fälgarna efteråt?
Jag håller på att polera mina fälgar nu...(verkar populärt!). Har inte kommit så långt ännu, har använt färgborttagningsmedel och ska ge på med våtslippapper. Har hört att det är bäst att använda t-sprit alt. I-sprit. det ska tydligen kyla matrialet under slipningen bättre än vatten....någon?
Mvh Calle
Har dålig erfarenhet av klarlack på polerat, ser för jävligt ut efter ett tag. Inte så svårt att hålla rent utan klarlack enligt mig.Smirre skrev:Klarlacka efteråt är för mig en självklarhet, ytan blir mycket lättare att hålla ren samt att den inte blir flammig så fort. Som medel när du polerar tycker jag du ska prova 5.56 eller WD40, har funkat skitbra för mig. Lycka till!
Nykan skrev:Att klarlacka det polerade är ingen höjdare, putsa det istället med svinto en gång i veckan, enkelt och ger ett bra resultat
Ska prova gasketremover på framfälgen.
Fel, fel!! Svinto repar inte det minsta så länge det löddrar!crazy martin skrev:nej ingen svinto.då repar du bara den igen.använd bara 5-56 när den e skitig o sen autosol(på en trosa) för att få den fina glansen. ju mer du putsar'rensar den desto bättre(glansare) blir det.sen vaxar man fälgen ordentligt då sliper man allt damm o skit.
klarlacka går bra men då tapar man glansen något .det kan bli guldaktigt.bull
Smirre skrev:Klarlacka efteråt är för mig en självklarhet, ytan blir mycket lättare att hålla ren samt att den inte blir flammig så fort. Som medel när du polerar tycker jag du ska prova 5.56 eller WD40, har funkat skitbra för mig. Lycka till!
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |