Min fälgpolering

Nyqvist

Kan själv!
Gick med
5 Feb 2004
Ort
Timrå
Hoj
vtr 1000
Elgasen skrev:
Tycker det är ett himla tjôt om att det är jobbigt att putsa fälgarna... Det enda tvätt jag gör med mina fälgar är vanlig tvätt varannan vecka, samt några enstaka drag (1min fälgen) med en trasa med autosol om ja vill lyxa till det lite granna... blir väl inte superblankt, men duger gott för mig.

Nedan en bild på min hoj med blankpolerade fälgar:
http://www.sporthoj.com/forum/image.php?u=6384&type=profile
Håller med, är väl inte så svårt att hålla grejerna i skick om man verkligen vill det, för visst är det så att vi hojåkare gillar när prylarna är i bra skick :tummenupp
 

Nyqvist

Kan själv!
Gick med
5 Feb 2004
Ort
Timrå
Hoj
vtr 1000
Slappa skrev:
Funderar på o lacka om mina fälgar, möjligtvis polera upp dom men jag är lite osäker på hur jag ska göra.
Vad ser bäst ut?

1:a Bilden är hojen som den ser ut nu med svarta fälgar
2:a Bilden är hojen med kromade/vita fälgar
//D

Det skulle nog passa bra med polerande fälgbanor och svarta ekrar o nav. Men vitt ser ju inte helt fel ut det heller. Men då blir det ett jävla tvättande för att det ska se bra ut. Eller varför inte behålla dom som dom är? Ser ju helt ok så också.
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Nykan skrev:
Det skulle nog passa bra med polerande fälgbanor och svarta ekrar o nav. Men vitt ser ju inte helt fel ut det heller. Men då blir det ett jävla tvättande för att det ska se bra ut. Eller varför inte behålla dom som dom är? Ser ju helt ok så också.


Nja jag har tröttnat på mina svarta, men dom är i nyskick så igentligen finns de ingen anledning o lacka om dom.
Hade vita fälgar på förra hojen o dom var svåra o göra rent även fast dom var nylackade o fina!
//D
 

Nyqvist

Kan själv!
Gick med
5 Feb 2004
Ort
Timrå
Hoj
vtr 1000
Slappa skrev:
Nja jag har tröttnat på mina svarta, men dom är i nyskick så igentligen finns de ingen anledning o lacka om dom.
Hade vita fälgar på förra hojen o dom var svåra o göra rent även fast dom var nylackade o fina!
//D
Jo, hade ju också vita förrut och dom ser bra ut till man far en sväng efter man tvätta dom. Då är ju polerat det enda alternativet, men ta bara fälgbanan iså fall, hela fälgen blir mycket bling bling :D
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Nykan skrev:
Jo, hade ju också vita förrut och dom ser bra ut till man far en sväng efter man tvätta dom. Då är ju polerat det enda alternativet, men ta bara fälgbanan iså fall, hela fälgen blir mycket bling bling :D


Jo kanske lite väl mycket pooser eller vad säger du? :D :banana
//D
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Miss_Orchidee skrev:
Nykan skrev:
Inskickat av Nykan
Ska börja med att bli klar med mina , men det är klart, mot en viss ersättning så kanske Såg nu i din profil att det var någon som hade börjat gett sig på bakfälgen på din hoj, ruskigt fin hoj måste jag säga! Själv tycker jag också om när grejerna är i bra skick!

Hemlis...... :7peta det är inte jag som fixat det....


Mysko, det här inlägget har inte jag skrivit..... :va Använder aldrig mindre text,och varför skulle jag svarat på det som jag uppenbarligen svarat på ?? :confused: Nu förstår jag ingenting :3freak
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top