Min Första MC

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Med ketchupeffekten menar man att de först händer väldigt lite en stund innan man kommer upp i varv då det börjar röra på sig.. jag tycker det är rätt gött me ketchupeffekten men det är min åsikt

om du menar ketchupen på en exc så kan jag hålla med :) men ketchupen på typ en nsr är bara seg :( känns som man väntar en kvart innan det händer något :(

så det blir så när man kör ostrypt?

där är ketchup strypt med

Last edited:

meriaux

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
1991 Kawasaki kdx 125r
Med ketchupeffekten menar man att de först händer väldigt lite en stund innan man kommer upp i varv då det börjar röra på sig.. jag tycker det är rätt gött me ketchupeffekten men det är min åsikt

du e inte ensam om att tycka de:tummenupp fast e man mer för bottenvridet(bättre acc på låga varv) så verkar cbr:en inte så tokigt val den heller. speciellt inte eftersom årets modell verkar ha injection

Bighardbass

bass dancer
Gick med
6 Feb 2007
Hoj
Derbi senda sm 125 -05
Ta en cbr 125! 2-taktare låter som en moppe och 4-taktare som en motorcykel. Måste byta kolv på 2-taktare oftare. Det ända som är bättre med 2-taktare är att den går snabbare. thats it.

Persson

O-('-'Q)
Gick med
19 Aug 2006
Hoj
Hojlös
Ta en cbr 125! 2-taktare låter som en moppe och 4-taktare som en motorcykel. Måste byta kolv på 2-taktare oftare. Det ända som är bättre med 2-taktare är att den går snabbare. thats it.
Hur var det nu igen... 2-taktare är gjorda för att gå snabbt men inte 4-takt (Copyright Hangman :tummenupp) :näsblod

Härnborg, svara på pm ;)

Bighardbass

bass dancer
Gick med
6 Feb 2007
Hoj
Derbi senda sm 125 -05
Hur var det nu igen... 2-taktare är gjorda för att gå snabbt men inte 4-takt (Copyright Hangman )

Hur kan 2-taktare vara gjorda att gå snabbt om dom skär/går sönder om man inte byter kolv på runt 1000 mil om man max kör den? :)

meriaux

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
1991 Kawasaki kdx 125r
jag står fast vid att du antagligen kommer att ha det roligare med en 2-takts-hoj, men cbr:en skulle absolut hålla längre och inte behöva lika mycke underhåll

Nazdaq

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2007
Hoj
Ingen
blir vell kanske att man bytar/köper ny hoj sen, men skulle ju vart bra att ha nåt att börja med.

eXter

2 Takter Är Rätta Takter
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
Yz250

Nej nej nej och nej.... Det är fel... Det ända som är bättre på en 4t är bensinförbrukningen... Tycker jag iaf... Sen håller en 2t om man sköter den...

Stuvadbäver

Full gas spar tid!
Gick med
4 May 2007
Hoj
crm 125 och Suzuki ts125r extreme makeover
Jag som trode det var mopparna som försökte låta som 125erna:huvet

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM