Lärorikt för en som är nybörjare, skönt att du klarade dig bra
Jag tänkte passa på att ställa en fråga. Verkar vara lite erfarna i denna tråden. Om jag inte är helt ute och cyklar så skall man möta upp med gas direkt efter motstyrningen är gjord. På många filmer där det verkar vara många duktiga förare, även din film så upplever jag att gasen endast är jämn - inte ens en liten acceleration förräns ni ser utgången, då börjar ni rulla på rullen.
Missar jag något? Ska inte gasen mötas upp direkt efter motstyrningen och sedan sakta rulla rulla och när man väl ser utgången så kan jag öka mer.
Försöker lära mig, inte vara någon detaljhora
puss!
Lärorikt för en som är nybörjare, skönt att du klarade dig bra
Jag tänkte passa på att ställa en fråga. Verkar vara lite erfarna i denna tråden. Om jag inte är helt ute och cyklar så skall man möta upp med gas direkt efter motstyrningen är gjord. På många filmer där det verkar vara många duktiga förare, även din film så upplever jag att gasen endast är jämn - inte ens en liten acceleration förräns ni ser utgången, då börjar ni rulla på rullen.
Missar jag något? Ska inte gasen mötas upp direkt efter motstyrningen och sedan sakta rulla rulla och när man väl ser utgången så kan jag öka mer.
Försöker lära mig, inte vara någon detaljhora
puss!
Okej, jag förstår
Jag har ju gått steg 1-3 med SMC och kört några andra öppna bandagar. Jag gick omkull på Falkenbergs motorbana och försöker helt enkelt lära mig uttav mitt misstag. Vad jag förstått ( minns ej händelsen .. ) så svängde jag för tidigt helt enkelt och driftade ut i vänster. Fine, det köper jag, dumt misstag. Minns också att jag ökade hastigheten generellt på rakorna några av mina sista varv, kan därför anta att jag hade högre ingångshastighet i kurvan och blev rädd, och svängde för tidigt ...
När man ser filmer med er hastighet så blir man lite fundersamm därav min fråga. Men ska jag ta in det ni säger som att jag ska fortsätta på SMC *läran* tills det börjar gå fort på riktigt?
Kul att ni tar er tid att svara
Om jag inte är helt ute och cyklar så skall man möta upp med gas direkt efter motstyrningen är gjord.
Vilken jävla vurpa.. Typiskt o-bra ställe att hamna liggandes mitt i banan på också
Men skönt att det gick bra utöver nyckelben.. Och hoppas att den blågröna röran inte blev väldigt mkt mer "röra".
Förenklat. Börja gasa när du vet att du hamnar där du ska, ditt apex.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |