Limez
Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Vurpade förförsta gången idag, för ca en timma sedan. Vänsterkurva, olja över hela vägbanan. Provade att bromsa men framhjulet släppte, insåg att det inte var nån bra idé att svänga. Siktade in mig på gräsmattan rakt fram i kurvan, välte hojen åt höger precis när jag kom ner på gräsmattan. Tog emot mig med höger hand, stukade den ganska rejält. Jag och hojen gled ca 20 meter på gräsmattan. Reste mig upp och kollade hojen. Styret var inböjt och hade bucklat tanken, varvmätarkåpan var sprucken och låg i gräset brevid. Repa i tanken, skrapmärken på tank och bakdel, ljuddämparen var inböjd mot svingen och gaffeln är troligtvis skev.
Det låg alltså tjockt med olja över hela vägbanan, i ca 100 meter. Tog mig hem och lade om högerhanden med bandage. Ringde precis polisen i Kungsbacka och bad dem att skicka dit en bil och sätta upp varningsskyltar och/eller sanera vägen. Polisen föreslog sandbil.
Ska ringa försäkrningsbolaget på måndag och kolla upp hur vi ska göra, om vi ska ta kontakt med vägvärket och kräva någon ersättning.
Här var det: http://www.hitta.se/SearchCombi.aspx?vad=&var=hj%e4lmsbergsv%e4gen
Mellan Hjälm och Fjärås, vi kom från Lygnernring och hade kört bra mycket fortare bara några minuter innan olyckan.
Krillan_18, som skriver åt Limez i detta nu, fick panikbromsa och hann stanna precis innan vägkanten. Zarrell kom 50 meter bakom Krillan och hann stanna i god tid innan oljan.
Nu tog min säsong ett plötsligt avbrott, kör försiktigt, man vet aldrig vart sådana här vägförhållanden kan dyka upp.
Det låg alltså tjockt med olja över hela vägbanan, i ca 100 meter. Tog mig hem och lade om högerhanden med bandage. Ringde precis polisen i Kungsbacka och bad dem att skicka dit en bil och sätta upp varningsskyltar och/eller sanera vägen. Polisen föreslog sandbil.
Ska ringa försäkrningsbolaget på måndag och kolla upp hur vi ska göra, om vi ska ta kontakt med vägvärket och kräva någon ersättning.
Här var det: http://www.hitta.se/SearchCombi.aspx?vad=&var=hj%e4lmsbergsv%e4gen
Mellan Hjälm och Fjärås, vi kom från Lygnernring och hade kört bra mycket fortare bara några minuter innan olyckan.
Krillan_18, som skriver åt Limez i detta nu, fick panikbromsa och hann stanna precis innan vägkanten. Zarrell kom 50 meter bakom Krillan och hann stanna i god tid innan oljan.
Nu tog min säsong ett plötsligt avbrott, kör försiktigt, man vet aldrig vart sådana här vägförhållanden kan dyka upp.
Last edited: