Min första vurpa

Jernkrok

Elfel....
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Bollnäs
Hoj
Shovelhead -76:a ,CB 400 Four SS -75:a, Rex Villiers Ratbike -53. Fläktkyld DKW boardtrack -34: projekt...
Något som stör mig är att bilen som körde förbi några sekunder efter vurpan, inte stannade och kollade läget, visst, inte mycket dem kan göra, men dem borde väk ändå ha lite hyffs i kroppen:mad: kunde ju varit riktigt allvarligt...

Jag var med om en liknande sak, bromsade vid rullgrus och glider med hojen över mig ca 20 m förbi en korsning.
I korsningen sitter en gubbe som följer mig vid blicken.

När jag väl slutat glida och får bort hojen svänger han ut och fortsätter med sitt.
 

Skuggan

Guest
Åk o snacka med bonnfan!! Se vad han har att säga, han kanske ersätter dig rejält istället för att bli polisanmäld..
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Åk o snacka med bonnfan!! Se vad han har att säga, han kanske ersätter dig rejält istället för att bli polisanmäld..

Har funderat på det, frågan är hur mycket han bryr sig om en 17 kille kommer och kräver ersättning. Ska ringa försäkringsbolaget först. Sen får jag väl åka ut och berätta hur det ligger till och be om en summa pengar, och trevligt berätta att en polisanmälan väntar om han inte betalar (utan att använda det som hot). Kan ju kontakta lokaltidningen också, för att varna MC-förare för denna vägen och att det kan finnas fler "människor" som kan göra liknande saker. Ta det lugnt förbi bondgårdar grabbar.
 

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Ort
På landet i Ramlak
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
tror väll knappast att de hade behövft vara RR inspererade för att åka av om de ligger så mycke diesel/olja på vägbanan..

Självklart inte men nu syftade jag på hur smart det är att ligga 2 meter bakom någon på en väg. Risken och dom uppenbara nackdelarna kanske har gett dom en tankeställare...
 
Last edited:

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Jag var med om en liknande sak, bromsade vid rullgrus och glider med hojen över mig ca 20 m förbi en korsning.
I korsningen sitter en gubbe som följer mig vid blicken.

När jag väl slutat glida och får bort hojen svänger han ut och fortsätter med sitt.

Det verkar vara vanligt förekommande att bilisterna bara ignorerar motorcyklister som vurpar. Har läst om ett flertal här på forumet som bara har blivit ignorerade av bilisterna och även gångtrafikanter:mad: :huvet
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Nope men ligga 2 meter bakom :tummenupp

Olyckan skedde som sagt efter att vi kört aktivt, vi höll ett lugnt tempo på väg hem till en polare. Därmed lagom avstånd.

Sen överdrev Zarrell lite, han låg väl inte precis 2 meter bakom men 10 kanske.
 

Jernkrok

Elfel....
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Bollnäs
Hoj
Shovelhead -76:a ,CB 400 Four SS -75:a, Rex Villiers Ratbike -53. Fläktkyld DKW boardtrack -34: projekt...
Det verkar vara vanligt förekommande att bilisterna bara ignorerar motorcyklister som vurpar. Har läst om ett flertal här på forumet som bara har blivit ignorerade av bilisterna och även gångtrafikanter:mad: :huvet

Jo men vi är ju gangsters allihopa, du har väl läst om Bandidos och MC donalds?.....
 

watzen

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2007
Ort
solna
Hoj
2003, Honda CB900F
Jo men vi är ju gangsters allihopa, du har väl läst om Bandidos och MC donalds?.....

Mmm den där Hamburglar är ett riktigt badass.
hamburglar.jpg
 

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Sen överdrev Zarrell lite, han låg väl inte precis 2 meter bakom men 10 kanske.

Ha ha yeah right, så mycket snabbare var du inte, jag körde på ganska bra för en gångs skull, var nog nytt rekord för mig.

Skämt åsido, jo visst började man fundera lite. Blev väl naturligtvis inte lika chockad som Limez, för jag tycker att jag redan håller så nogrann koll på vägunderlaget som det går. Men naturligtvis har man incidenten i bakhuvudet varje gång man kommer lite fort mot en kurva.

För att se det (enda?) positiva kan man ju säga att sånna här incidenter i längden gör dig till en bättre förare, särkilt om man var där. Kändes ju inte så kul att se Limez flyga ur sadeln direkt. Förhoppningsvis tänker man en liten extra gång innan man går in i en kurva och är berredd på det värsta.
 

burn_out87

Ny medlem
Gick med
4 May 2008
Ort
Mörbylånga
Hoj
Honda cbr600f -96
Bra skydd räddar livet köp inte billigt skit, det är lika fint att kolla på men när du går kull är det som wellpap.
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Bra skydd räddar livet köp inte billigt skit, det är lika fint att kolla på men när du går kull är det som wellpap.

Instämmer! Körde som sagt i min fulla utrustning, som på denna bilden.
 

Bifogat

  • visabild.php.jpg
    visabild.php.jpg
    231.2 KB · Visningar: 220

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500

Hur blev det då? Försäkring och allt...
 

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Örebro
Hoj
två ben och inga hjul kvar
anmäl bonden ifall det är diesel eller olja, man får inte hälla ut det bara sådär! det är miljöfarligt och dessutom olagligt! han kan mycket väl bli åtalad, vilket inte är mer än rätt! jävla idiot!
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
anmäl bonden ifall det är diesel eller olja, man får inte hälla ut det bara sådär! det är miljöfarligt och dessutom olagligt! han kan mycket väl bli åtalad, vilket inte är mer än rätt! jävla idiot!
Det svåra i dessa fall är att bevisa vem gjort det. Det är ju ganska troligt vem som har gjort det. Men det kan ju vara någon MR X som har gjort utsläppet.
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Det svåra i dessa fall är att bevisa vem gjort det. Det är ju ganska troligt vem som har gjort det. Men det kan ju vara någon MR X som har gjort utsläppet.

Vill de ta reda på vem som är så vårdslös att det riskerar att ha ihjäl andra så är det inte så svårt. Ta en analys på det som är i tankarna på gårdens fordon och en analys på klägget på vägen. Att det inte skulle peka ganska rätt bedömer jag som osannolikt.

Men det gäller ju bara en motorcyklist, så vem bryr sig?

(Ja e int' bitter!)
 

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Örebro
Hoj
två ben och inga hjul kvar
Det svåra i dessa fall är att bevisa vem gjort det. Det är ju ganska troligt vem som har gjort det. Men det kan ju vara någon MR X som har gjort utsläppet.

jag tänkte på att han hade gjort det på sin uppfart eller vad det var?

en droppe diesel förstör 1dm3 vatten! så han ska hängas från pungen den där bonden!
 
Last edited:

Donner

Spriten räddade mej från idrotten
Gick med
27 Aug 2007
Ort
Landskrona
Hoj
VFR 800 Movistar + CBF1000
Ser verkligen ut som salt....man saltar grusvägar för att dom inte skall damma.
Bonden har såklart saltat sin grusväg och hällt ut en massa salt på asfalten oxå. Det vita på bilderna ser oxå ut som salt. Bara att skölja bort med vatten men det hjälper ju inte dej nu.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top